Vandaag een lactose intollerantie test gedaan. Duurde 3,5 uur. Eerst blazen..dan 50 ml "lactose' drinken en dan 5x om het half uur blazen. Binnen 10 min zat m'n dochter op het toilet..buikkrampen hebben de hele dag verder geduurd. Uitslagen meer dan 30 punten verschil tussen beginwaarden en eindwaarden nl 50. Grote kans dus dat dit hét is. Maar volgende week krijg ik pas de officiele uitslag. Iemand met lactose intollerantie???
Ik weet niet of ik lactose intolerantie heb (niet getest), maar ik reageer ook heel heftig op alle melkproducten. Met lactose nog iets heftiger dan producten zonder/ met weinig lactose (zoals lactosevrije melk/yoghurt). Maar het is bij mij óók het melkeiwit waar ik op reageer. Ik herken het wel dat ik van melk binnen 10-15 min gigantisch last heb. Van andere dingen laat de reactie meestal wat langer op zich wachten. Ik hoop voor je dat dit het idd is en ook het enige. Bij mij is lactose/melk slechts een van de dingen, wel een van de meest heftige dus. In de natuurwinkel, maar ook gewoon bij AH (en andere supermarkten) heb je veel melkvervangers en lactosevrije melk/producten. Zag laatst zelfs van AH eigen merk lactosevrije yoghurt. Zelf gebruik ik rijstmelk met toegevoegd calcium en vit D als vervanger, omdat ik anders echt tekort kom. Verder zit er helaas in behoorlijk veel producten melk/lactose en dat zal in het begin een zoektocht zijn. Verpakkingen lezen.. en misschien ook zelf het eea maken. Ik ken wel iemand die puur lactose intolerantie heeft (ook PDS, maar verder geen voedingsrestricties). Zij vertelde dat ze perioden heeft met meer last, waarin ze echt alle lactose/melkproducten moet laten staan en perioden waarin het beter gaat en ze bijv best af en toe wat kaas of yoghurt kan hebben.