Hi dames, Nou ja het onderwerp zegt het al....ik ben benieuwd hoe jullie dochter of zoontje reageert in deze sinterklaasperiode Mijn oudste dochter van vier is ontzettend ongehoorzaam, ze luistert slecht....moet haar wel 3x waarschuwen...ik lijk wel een politieagent. Daarbij komt dat ik momenteel twijfel of ik nog wel een leuke moeder ben pfpfpfpf ben benieuwd of dit nou typisch iets is van de sinterklaas periode. we zitten nu te twijfelen om geen cadeautje in haar schoen te doen, maar wel een briefje van sinterklaas. Wel met het bericht dat ze 'm zondagavond weer mag zetten en dat hij graag ziet dat zij probeert haar best te doen om goed te luisteren Anders weten we haar niet te bereiken of een "pressiemiddel" te hebben!?
Mijn dochter is in deze periode ook enorm 'stuiterig'. Ze is ook nog eens jarig (eergisteren), ik ben zelf overmorgen jarig dus het is gewoon extra druk. Té druk eigenlijk. Ze is erg moe en overprikkeld en huilt veel sneller dan normaal. En luistert bar slecht. Ze zit zichzelf gewoon in de weg als het ware. Ik probeer me te blijven realiseren dat het tijdelijk is en dat het voor haar ook vervelend is, maar dat is niet altijd even makkelijk. Ach, nog een paar weken, dan is t weer voorbij. Verder vind ik het ook wel een leuke periode hoor, ze geniet enorm van de aandacht en de magie van december. Het is heel dubbel dus.
Ach, dat van die schoen zou ik echt niet doen hoor TO. Dat vind ik echt heel zielig, het is al zo spannend allemaal en als Sinterklaas dan ook nog eens een beetje boos op haar is omdat ze niet lief is, wordt het nog erger. Hoe vaak mag ze hem zetten/hoe erg zijn jullie met Sinterklaas bezig? Wij proberen het hier bewust heel erg te beperken. Ze mogen 1x per week hun schoen zetten. Verder ook niet elke dag Sinterklaasjournaal kijken. We praten er ook niet al te veel over. Anders worden de spanningen hier ook te groot.
Hier ook een meisje van bijna 4 en helemaal hieperdepieper. Ze luisterd totaal niet en ze is heel erg druk. Als ze haar schoen mag zetten, staat ze ook al om 5uur naast haar bed. Zelf geloof ik niet dat je haar moet straffen, door sinterklaas niets in haar schoentje te laten doen en alleen maar een briefje. Misschien kan je wel wat structuur aanbrengen, wij hebben een sintkalender gemaakt en daarop aangegeven doormiddel van een schoentje wanneer ze haar schoen mag zetten, dit geeft een heel klein beetje rust. En als we een sintviering hebben, dan zeg ik dat pas op de dag zelf, als ik nu ga zeggen dat donderdag bij papa op het werk de sint komt is ze nu al niet meer te houden. Sterkte.
Hier ook een jongentje die de spanningen rond sinterklaas amper aan kan. Druk, dwars en niet luisteren... pffff ik als mama kijk uit naar 6 december haha en zing dan Dag sinterklaasje Daahaaaaag
Mijn dochter wordt volgende week vier en is hyper, huilerig en ongehoorzaam haha. het is ook veel voor dr. Sinterklaas, verjaardag, naar school... Ik laat dr gewoon maar even Dat van die brief zou ik zeker niet doen hoor!! Het is allemaal al zo spannend en ze dan 'bang' maken met zoiets lijkt me niet verstandig.
hier ook een meisje dat totaal niet luisterd en het allemaal heel spannend vind. hier werkt het juist wel als we alles van te voren uitleggen. als ik alyssa zaterdag pas zeg dat we naar het sintfeest op papa zn werk gaan schiet ze in de stress en heeft ze niks aan het feest. nu weet ze al dat we zaterdag een sintfeest hebben en kijkt ze er naar uit. bij alyssa hebben we wel een briefje/gedichtje in de schoen gedaan over het luisteren. geen boze maar wel dat de sint het erg fijn zou vinden als alyssa probeert om beter te luisteren. ze heeft gewoon een cadeautje in dr schoen gehad en de brief was dus extra. het heeft wel indruk gemaakt want als ik haar moet corrigeren dan loopt ze naar de brief en dan weet ze het weer. hier heeft het dus wel het gewenste effect. toch denk ik dat het dwarse en stuiteren bij de periode hoord, ik hoor het op school ook van bijna alle moeders wel. nog een weekje en dat is het weer klaar, dan is het weer wat rustiger en gaan we gezellig naar de kerst toewerken. liefs doris