Hebben jullie weleens babi pangang gemaakt (krokant spek)? Watvoor vlees hebben jullie gebruikt ( buikspek of iets anders? Ik wil ook graag weten of jullie het vlees in de oven of in de frituur hebben gebakken. Wil het graag een keer zelf maken, ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik heb het toevallig vorige week nog gemaakt! Ik gebruik alleen geen buikspek. Mijn recept: 500 gram varkens schnitzel (ongepanneerd) 1 pot atjar 1 fles heinz hot tomatenketchup 2 eetlepels b bruine suiker 2 uien, in ringen Uien aanbakken Vlees in reepjes snijden een toevoegen, peper en zout Bruine suiker erbij en evt ketjap Als het vlees bijna klaar is, pot atjar erbij doen (alles mag erin) fles ketchup erbij en 10 mijn laten pruttelen Lekker met rijst ofzo
bedankt voor de reacties! Op internet staan zoveel verschillende dingen, maar kennelijk lukt het vaak niet om het goed te maken! Ik wacht nog wat reacties af anders ga ik van de week aan de slag. Als het gelukt is laat ik het jullie weten
ik maak het van schnitzel, met eetlepel ketjap, tl laos, tl knoflookpoeder en tl djahé (kruiden van conimex) bak het krokant op een bakplaat en dan zakje babi pangang saus erover van conimex... hmmmm
schnitzel is toch kei taai? terwijl babi pangang juist smuiig en vettig is? dat is dan toch helemaal niet hetzelfde?
Dacht ik ook hoor, ik eet dan geen varkensvlees meer maar mijn indische moeder maakt het volgens mij met speklappen oid?
je hebt 2 soorten he..gewoon babi pangang en babi pangang spek. De tweede lijkt mij van spek idd maar de eerste versie niet.
Heb een recept van mijn vriend kunnen lospeuteren: 500gr varkensfilet 2 uien 3 el bruine basterdsuiker 5 el zoete ketjap 1 tl sambal oelek 1 maggiblokje 1 eetlepel stroop blikje tomatenpuree 1 of 2 teentjes knoflook naar smaak toevoegen vlees aanbraden in olie of boter, daarna ui en knoflook toevoegen in een bakje bruine suiker, ketjap en sambal mengen en dan bij het vlees toevoegen. Ca 10 minuten op laag vuur laten bakken. In een pannetje 250 ml water met maggiblokje, stroop en tomatenpuree verwarmen en dan bij het vleesmengsel voegen. Dan nog op laag vuur de saus wat laten inkoken. Indien de saus dun blijft kan je wat bindmiddel toevoegen.
Ik wil eerst die zonder saus maken. Dus varkensvlees roosteren. Lees alleen veel verschillende tips en iedereen gebruikt weer ander vlees. Ik ga het van de week proberen met buikspek.
ja maar de versie met saus (dus geen spek) is ook wel "spekkig en zeker niet a la schnitzel soort zeg maar...
mijn idee! of een simpel pakje uit de supermarkt.... waarbij ik nog maar 3 a 4 ingredienten erbij hoef te halen