Dochter mist 50 euro uit spaarpot

Discussie in 'De lounge' gestart door Syl72, 6 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0

ik zou echt heel erg oppassen met andere te beschuldigen zoals je eigenlijk in je bericht doed.
    want zoals ik nu jou bericht lees ben je er gewoon al van overtuigd dat dat meisje het gedaan heeft,

wat zijn savo lessen eigenlijk??

en dat ze afgelopen zomer der spaarpot mee had, zou toch kunnen om hem gewoon te laten zien. dan heeft je dochter er dus al eerder over gehad want anders had dat meisje haar spaarpot niet mee genomen lijkt mij. en daarbij waarom zou een kind van die leeftijd al maanden van te voren iets bedenken hoe zij erachter kan komen waar die spaarpot staat om daar vervolgens nu pas geld uit te halen

als dat meisje dat had gewild had ze dat al lang gedaan lijkt mij.

en ja lijkt mij nogal logisch dat ze al wist dat je dochter een ipod ging kopen, lijkt mij niet dat ze daar een geheim van heeft gemaakt en gewoon trots tegen haar vriendinnen heeft zitten vertellen dat ze een ipod ging kopen en zal daarbij waarschijnlijk wel hebben laten vallen hoeveel ze gespaard had (een kind is daar trots op en zal dat dan ook tegen vriendinnen vertellen over het algemeen)

en vreemd zat te lachen?
    ik bedoel was je daar bij?? of is dit puur uit de mond van je dochter?
    want heel veel meiden zitten wel eens raar te lachen, of anders dan normaal te lachen ik bedoel wat is raar lachen?

ja sorry dat ik het misschien zo raar zeg tegen je maar ik zou toch echt is ook heel goed met je dochter in gesprek gaan,
    want ik werk zelf met jongeren (als vrijwilliger dan) en dan komen uit de raarste hoeken de meest onverwachte dingen naar voren.

want tuurlijk gaat je dochter niet eerlijk zeggen van ja mama dat heb ik eruit gepakt om wat anders voor te halen. dat doed een kind over het algemeen nou eenmaal niet als het iets heeft gedaan en daarop dus indirect op betrapt is.
    en dan logisch dat ze gaat huilen.

ik zeg hier niet mee dat jou dochter het zelf gedaan heeft of dat dat meisje het niet gedaan heeft,

enige wat ik hiermee wil zeggen is dat je echt niet zomaar op verdenking een meisje kan beschuldigen zeker omdat de argumenten die jij gebruikt erg zwak vind om iemand mee te gaan beschuldigen.

en ja alle ouders opbellen lijkt me niet handig
    want als er dan ooit uit mocht komen dat bvb jou dochter het zelf gedaan heeft dan is ze per direct 3 vriendinnen kwijt want die hebben dan waarschijnlijk zoiets van he eerst ons bellen en dan vervolgens het zelf gedaan te hebben

en het is ook niet handig om rond te bellen ivm dat je daarmee de aankomende jaren van het kind goed mee kan verpesten
    ik bedoel STEL meisje 1 heeft het gedaan , en meisje 2 en 3 zijn ook gebeld en die willen na zoveel tijd vast wel is weten wie het nou gedaan had, als er dan uit komt dat meisje 1 het gedaan heeft is die het zwarte schaap van de school want reken maar dat meiden met ruzzie dat dat echt niet onderling blijft en het binnen de kortste keren door de school heen gaat en het kind dus een verpeste schooltijd heeft door 1 foutje

ik zou zeggen laat het hierbij en wees in het vervolg want slimmer want om nou zo'n groot bedrag bij een kind op de slaapkamer zelf te laten bewaren vind ik nou niet echt een slim plan.

(oja sorry voor de wat lange reactie)

2. Soshe

Soshe Lid

2 okt 2012
    73
    0
    0
    zeeland
    Ik zou niet bellen maar inderdaad de spaarpot tellen.

Als ik een telefoontje zou krijgen met deze vraag dan zou ik niet willen dat mijn dochter nog bij jou over de vloer zou komen. Want met zo'n vraag of er wat gezien of gehoord is gaan bij mij de belletjes rinkelen. Ik denk dat je daar meer je dochter en een onschuldig vriendinnetje mee heb.

En wie weet heb je wel een brainfart gehad en is er gewoon verkeerd geteld.

3. Soshe

Soshe Lid

2 okt 2012
    73
    0
    0
    zeeland
    Zou het overigens wel navragen bij mijn kind hoor. Maar in de toekomst nog laten spelen? Nee, dat niet.

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

sova lessen zijn volgens mij lessen in sociale vaardigheden, dus jezelf weerbaarder maken en leren beter met mensen om te gaan.

een vriendinnetje dat 3 jaar ouder is, moet gewoon kunnen zeg!
    Niet elk meisje van 12 heeft de neiging om dit soort streken uit te halen.

ik zou in het vervolg de spaarpot niet meer op haar eigen kamertje zetten, het ook niet in het zicht zetten of gewoon een ondoorzichtige spaarpot kopen die heel moeilijk open te krijgen is en waarvan alleen jij en/of je man weet hoe dat open moet.

Ik vrees dat er nu weinig aan deze situatie te doen is helaas, maar wees voorbereid dat het niet nog eens kan gebeuren. ;)

5. Ilona1986

Ilona1986 Bekend lid

23 jun 2012
    520
    0
    0
    Tilburg
    Wat een lastige situatie.
    Helaas had ik vroeger ook een vriendinnetje die behoorlijk kleptomaan was :(
    Uiteindelijk verdween er iets kostbaars, en dat bleek in haar broekzak te zitten. Dit betekende meteen einde vriendschap, mijn moeder heeft wel contact gezocht met haar ouders. Maar er was bewijs en ze gaf uiteindelijk ook gewoon toe dat ze meerdere keren iets had gestolen van mij!

Ik kan me voorstellen dat het je niet lekker zit, toch denk ik dat je er weinig mee kunt.
    Er is tenslotte alleen maar een " vermoeden " maar geen hard bewijs.
    De ouders van die meisjes zullen een telefoontje van jou, toch als een beschuldiging richting hun kind zien....en daarmee zal dan ook meteen de vriendschap over kunnen zijn.
    Je dochter, of die andere meiden kunnen gepest gaan worden....het is moeilijk !

Wat je inderdaad kunt doen is een " val " maken.....stop een paar briefjes en muntjes in de spaarpot van je dochter. Laat de spaarpot even alleen bij het "" verdachte " kind. Zorg dat je precies weet welk bedrag er in de spaarpot zit.....en tel dit dan naar als het kind weer naar huis wil gaan !

6. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ga inderdaad niks meer doen hiermee. Ik heb geen bewijs. Ik weet zeker dat ik goed geteld heb, maar ook daar heb ik geen bewijs van... Ik zal de 3 meiden in de gaten houden. En ja ook mijn dochter op advies van sommige van jullie ... mocht ze ineens met veel blingbling of zo thuiskomen, dan zal ik wel even doorvragen. Maar de spaarpot sta nu bij ons op de kamer en hou ik nauwlettend in de gaten! Of als ik weet dat het ene verdachte meisje (sorry, maar ze heeft helaas alle schijn tegen, daar blijf ik bij hoe erg gedacht ook van mij) komt, dan kan ik nog haar spaarpot even terugzetten om daarna even na te tellen. Mocht het briefje ooit nog tevoorschijn komen (hoe dan ook), dan laat ik het nog wel weten.

7. A2CA

A2CA Niet meer actief

Wat erg! Ik zou de ouders opbellen, maar niet meteen de kindjes beschuldigen meer zo in de zin van; Er is 50 euro in haar spaarpotje verdwenen, wil niemand beschuldigen, er zijn deze week een paar meiden komen spelen waaronder jou dochtertje heeft ze misschien iets gezien?

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

Je kunt toch de ouders bellen? Van alledrie, en vragen of de meiden iets weten? Dan beschuldig je niet, en een moeder heeft echt wel als er een kind staat te liegen hoor.

Wat vervelend!

9. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ik begrijp niet waarom het zo raar is om de ouders in te lichten? Als het gaat om pesten, ruzie, etc. praat je er ook met andere ouders over. Het hoort erbij. Het hoeft niet meteen te betekenen dat je iemand beschuldigt, maar het moet toch bespreekbaar zijn? Als mijn dochter bij een vriendinnetje had gespeeld en vriendinnetje zou opeens 50 euro missen, dan zou ik het helemaal niet raar vinden als de moeder van het meisje mij zou inlichten. Je weet immers maar nooit. Ik zou me niet beschuldigd/ beledigd voelen. Geld is blijkbaar een enorm gevoelig onderwerp maar je dochter heeft het zelf bij elkaar gespaard (supergoed!) en wordt nu geconfronteerd met de realiteit: geld kan gestolen worden. Of kwijt raken. Of je kunt je vergissen met tellen.
    Persoonlijk zou ik de ouders inlichten. Ik zou de kinderen zelf 'met rust' laten. Wat ik zeker NIET zou doen is expres geld in het potje stoppen en kijken of er weer gestolen wordt.

Hoop dat het geld weer boven water komt.

10. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    +1.

11. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik zou eerst nog eens heel goed zoeken en heel goed met je dochter praten of ze echt niet weet waar die 50 euro is. Als je daar niet verder komt dan zou ik wel die ouders opbellen. Gewoon de situatie uitleggen en er duidelijk bij zeggen dat je niemand wilt beschuldigen en niet boos bent maar wilt weten of hun toevallig iets gezien of gehoord hebben.

50 euro is toch best een aardig bedrag en daar zou ik het niet zomaar bij laten zitten.

12. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Nee ouders bellen vind ik not done in deze. Wel als je een kind op heterdaad betrapt, naar niet achteraf zonder bewijs. Wel heel sneu voor je dochter!

13. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik vind dat je die ouders niet op kunt bellen.
    Jammer van die 50 euro maar zonder bewijs kun je helemaal niks....

14. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Helaas niet. Wij hadden een aantal maanden terug een probleempje bij de opvang met een kindje, niks om geld oid. Mijn zoontje zou haar geslagen hebben. Heb er toen ok een topic over geopend dat ik het zo vreselijk vreemd vind dat ouders kosten wat kost achter hun kind blijven staan. Mijn zoon had haar een tik gegeven, waar ik heel boos over ben geweest. Later bleek echter dat het een tik was omdat zij hem flink gepest had via de schoolchat. Meisje heeft dit bij de opvang en tegen mij toegegeven maar helaas thuis alleen van de tik verteld.
    Om een lang verhaal kort te houden, vader heeft hier een aantal keer dreigend voor de deur gestaan, blijft ontkennen dat zijn dochter gechat heeft laat staan gepest wilde de onderste steen boven. Toen het gesprek van de server geplukt was, moest echt een ander ind onder dochters naam ingelogd zijn.... en zo verder en zo verder.

Helaas kan niet elke ouders met zo'n oog naar zijn eigen kind kijken.
    Ik zou dus heel voorzichtig zijn met wie je belt en hoe je het eventueel bespreekbaar maken. Ik zie aan mijn eigen kind wanneer het liegt, niet elke ouder wil dat zien en al zien ze het wel, is het maar de vraag in hoeverre ze daar iets mee willen en kunnen doen.

15. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik zou toch even de ouders bellen, misschien hebben zij iets gemerkt in het gedrag van het kind? Zonder een beschuldiging.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik zou de ouders wel bellen. Er bij zeggen dat je niemand persoonlijk beschuldigt maar of ze het wel aan hun kindje willen vragen. 50 euro is best veel en mijn lijkt het dat de ouders wel moet opvallen dat hun dochter ineens iets nieuws gekocht heeft etc. Bedoel 50 euro is niet even op door een snoepje te kopen in de snoepwinkel en niemand valt het op.

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik zou het trouwens niet erg vinden als ze mijn zouden bellen omdat er geld mist uit een spaarpot en of ik het mijn dochter zou willen vragen. Ik verwacht niet dat mijn dochter ooit zou stelen maar dat hoopt elke ouder. Toch maken kinderen ook fouten en mijn kinderen zijn ook niet perfect dus zou zon vraag niet beledigend vinden. Je ziet meteen aan je kind aan de reactie dan al of ze het gedaan hebben. Bijv vragen aan je dochter, ... Mist 50 euro uit der spaarpot, weet jij er wat van?? Is het ook geen directe beschuldiging

18. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    vind niet dat je het kan maken om haar vriendinnen te beschuldigen... ik zou de spaarpot van haar kamer halen en ht zelf ergens bewaren.. heeel erg zonde van die 50 euro...

19. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laten rusten. Voor je dochter niet teveel drama van maken, t zijn haar vriendinnen en bewijs heb je niet.

Dus voor nu is het ' kwijt '

20. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Ouders opbellen. Maar dan niet om te beschuldigen, gewoon voor uit te leggen dat er bij jullie geld is verdwenen uit de spaarpot. En dat je dochter overstuur was, dat je niet weet hoe of wat. En hun misschien ook moeten uitkijken met geld kostbaarheden als er andere komen spelen.

Deel Deze Pagina