Dochter mist 50 euro uit spaarpot

Discussie in 'De lounge' gestart door Syl72, 6 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik zal het laten rusten.. Denk niet dat kids van die leeftijd bezig zijn met geld. Mocht het toch gebeurd zijn dat komt het wel bovenwater. De ouders van die vriendinnetjes zullen dat vast aan de bel trekken.. ;)

2. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Mijn oudste 3 kinderen zijn 14, 11 en 8 jaar. En die zijn zeker wel bezig met geld. Zakgeld, sparen. En als ik mijn zoon van 8 vraag een klusje te doen, vraagt hij vaak of er dan ook iets te verdienen valt.;)

3. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Waarschijnlijk niet uit zich-/haarzelf, maar ik denk wel als hij/zij ermee geconfronteerd wordt. Meestal zie je het wel aan je kind als hij/zij dit dan alsnog probeert te ontkennen.

4. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Haha mijn stiefzoontje van 6 is alleen maar bezig met geld ;)... en goud en sieraden etc :p

5. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    ja idd dat denk ik ook, heb mijn reactie hierop al hier ergens neergezet, maar mocht het kindje het gedaan hebben, komen de ouders er wel achter en als ik die ouder zou zijn zou ik direct met mijn kind bij de deur staan om het terug te brengen en daarna zou ie thuis straf krijgen.

maar nogmaals ik geloof echt niet dat kinderen van die leeftijd' bewust' geld stelen.
    [maar misschien kom ik wel uit een andere wereld ofzo:D]

6. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    nou echt wel m,n neefje van toen 7 a 8 jr steelde ook geld van zijn ouders maar misschien ook wel bij anderen dat is niet bekend geworden
    maar toen de ouders er achter kwamen had hij wel mooi 300,- in de spaarpot zitten en dat ging dan ook veelal om briefjes van 50,-.
    meneertje wilde namelijk sparen voor een raceauto die zijn pa ook had.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@sneeuwpop: je moet er bijna om lachen maar eigenlijk is het nogal triest.

En zelfs mijn 5-jarige snapt dat je geld nodig hebt om iets te kopen. Ik zie niet in waarom een 9-jarige niet zou beseffen dat ze veel leuke dingen kan kopen van 50€.

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    oeps......

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja idd. Dat denk ik ook.
    Ik heb niet alles gelezen , maar vind het ten eerste ook een beetje je eigen schuld....
    die spaarpot zo voor het zicht.
    tuurlijk praat dat niet goed dat er geld is gestolen hoor!!! maar het wordt op die manier wel aantrekkelijker gemaakt zeg maar.

10. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Lastige situatie zeg. Je kan niet zomaar iemand beschuldigen. Wel de spaarpot ergens anders neerzetten. Ik zou de ouders van de kindjes denk ik toch proberen voorzichtig te polsen.

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Jeetje zo'n topic zet me wel aan het denken. Zet ook maar de spaarpotten ergens anders dan op de kamers.

hier ook gewoon vriendjes en vriendinnetjes bij het geld zeg maar. Maar het is nooit in me opgekomen dat dat gejat zou kunnen worden.

Maar een kind van 5 is zeker ook met sparen en geld bezig hoor. ( alleen niet met jatten dacht ik mss wel heel naief)

12. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    een kind van 5 zeker niet die is zich niet eens bewst van wat het allemaal kost, maar 7 a 8jr ja dan weet je er wel meer van.
    en steelde m,n neefje bewust hmm ja hij was in zijn ogen gewoon aan het sparen voor een raceauto.

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik was eigenlijk benieuwd of je iets wijzer bent geworden over waar de €50 nu echt gebleven zijn?

14. tuc

tuc Niet meer actief

ja, ik ben ook wel benieuwd

15. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ik geloof dat ik op het schoolplein eens een verhaal zou ophangen.
    Zo van
    " wat wij nou meegemaakt hebben.. X had geld in haar spaarpot.. Zo opeens 50 euro weg. We snappen er niks van.. Blablabbla.. " wie weet begint er bij een ouder een belletje te rinkelen.

16. kvinna

kvinna Niet meer actief

En vergeet vooral buiten je boerka niet aan te doen. Verkrachting is natuurlijk niet goed te praten, maar als je een kek rokje aan hebt wordt het wel aantrekkelijker gemaakt, zeg maar...

Sorry, kon het niet laten. Ik snap volledig dat TS daar niet bij stilgestaan heeft. Leg jij je iPhone en tablet ook achter slot en grendel als je vrienden op bezoek komen?

17. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Helemaal mee eens!

18. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ook volledig mee eens!
    Hier is absoluut geen eigen schuld bij zeg...

19. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Er is idd geen eigen schuld bij. Maar wel een lesje om te leren, helaas.

20. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    en buiten dat hij stond niet in het zicht, hij stond in de kast zoals ik het gelezen heb. HEt was dat de dochter het er eerder over gehad had met deze vreindin, dat zij wist waar hij stond

Deel Deze Pagina