Hoi, Mijn dochter gaat sinds ze 4maanden oud is naar de kinderopvang. Toen ze 18 maanden was zijn we van kinderdagverblijf veranderd(ontevreden). Ze is hier steeds heel goed mee omgegaan. Ze is altijd graag gegaan , nooit traantjes altijd heel flink spelen en eten. Deze kerstvakantie is ze 3 weken niet gegaan door vakantie en ziekte.sinds deze week is ze terug gestart en ik heb een ander meisje ze huilt bij het afzetten, volgens de kinderverzorgsters is ze overdag ook heel huilerig en hangerig en savonds huilt ze van ontlading als ik haar ga halen. Nu blijkt dat haar drie 'beste' vriendjes niet meer komen, ze zijn naar de school over gegaan. Hun namen kwamen altijd in haar verhaaltjes en nu heft ze haar schoudertjes op, zegt hun naam en zegt "weg". Mijn hart breekt. De kinderverzorgsters zeggen dat ze bij de overblijvende kindjes wat gaat staan er ze knuffelen alsof ze nieuwe vriendjes zoekt. Ik heb zo te doen met haar...haar laatste vriendinnetje zal dan nog eens weggaan na de krokusvakantie dan is se echt de oudste... Heeft iemand van jullie dit ook gehad?hoe gaan we hiermee om?gaat het snel over? Afscheid nemen van vriendjes zal ze nog veel moeten doen maar ik had nooit gedacht dat het haar al zo jong zou raken, ze begrijpt er natuurlijk helemaal niets van, ze is nog maar 2,5jaar..
Mja wij zaten er een jaar lang mee. Ze was een jaar lang samen met 1 jongetje ruimschoots de oudste van de groep... Dit hebben ze opgelost door d'r af en toe mee te nemen naar de verticale groep boven in het pand. En d'r regelmatig te laten helpen bij de babygroep. De laatste 5-6 maanden mocht ze mee naar school om de kinderen van de bso op te halen en dan bleef ze de rest van de middag op de bso. Maar goed... Dat moet natuurlijk wel maar net kunnen. En ze maakt in het komende half jaar heus wel nieuwe vriendjes maar leuk is het natuurlijk niet.
Ach gos, wat sneu!! Ik denk ook dat er uiteindelijk wel nieuwe "vriendschapjes" gesloten worden. Zoë heeft er zelf nooit zo heel veel last van gehad, dus helaas geen tips. Hopelijk gaat het snel beter!!
Hier ook, ik denk dat het voor jouw dochter dubbel lastig is omdat ze terug komt en ze ineens weg waren. Ze heeft geen afscheid genomen heel lastig. Hier mocht onze dochter vaak met de huishoudelijke hulp mee de keuken in en toen er ineens 3 nieuwe baby's kwamen hielp ze de juf en dat vond ze geweldig. Maar echt goed in haar vel was anders.
Mijn zoontje is zo ook zijn vriendje kwijtgeraakt. De eerste weken was dat ook wel even wennen. Maar na 2 maand heeft hij toch zijn draai weer gevonden met 2 nieuwe vriendjes en meer contact met de rest. Ergens was het voor hem ook wel goed, want met 2,5 zat hij echt vastgeplakt aan die ene jongen. En wat meer sociale ontwikkeling kon geen kwaad. Eenmaal weg, kon hij ook beter contact maken met de andere kinderen. Maar even slikken was het wel in die periode..
is het een idee om die meiden op school op te zoeken (zitten ze op dezelfde school en ook de school waar jou meisje heen gaat) en dan te laten zien hier is de nieuwe school van ..(pietje) en hier de nieuwe van ..(puk).. ze zijn 4 jaar en gaan naar de grote school. Jij bent 2 en mag de juffen in de andere klas nog helpen. Dan heeft ze een idee waar ze heen gegaan zijn, in haar optiek zijn ze gewoon verdwenen van de een op de andere dag. Zeker als het haar eigen school ook word is het inderdaad wel een idee om te vragen of ze haar mee willen nemen de bso kinderen op te halen, dan is het steeds herkenning van de school en is het misschien wat makkelijker te plaatsen in haar hoofd. Bij mijn zoon hielp het heel erg om te laten zien waar zijn buurjongen naar school ging, hij was in die tijd veel bij hun vanwege mijn zwangerschap van shannon en hij snapte ook niet waar hij nou naar toe was.
Heeft mijn dochter nog niet gehad, zeker niet op die leeftijd. Maar hier zit de psz bij de basisschool en ze spelen geregeld samen buiten met de kleuters. Dus daar ziet ze de kindjes nog wel eens. Verder maakt ze wel weer andere vriendjes. Tja, hoort er toch bij.. Ze heeft t er zelf iig niet over en als ik er naar vraag, zegt ze dus dat ze nog wel eens buiten speelt met ze. Wij gaan straks verhuizen en dan moet ze ook weer nieuwe vriendjes maken. Gelukkig zijn ze op deze leeftijd nog wel flexibel (zegt iedereen..)
Kan je niet een keer met haar vriendinnetjes afspreken? Dat ze nu niet meer op het kdv zitten betekent niet dat het contact helemaal verbroken hoeft te worden toch?
met een dag verblijf heb ik geen ervaring maar mijn dochter zit dan op de basisschool en daar heeft ze ook een beste vriendin, toen die een keer ziek was was het hek van de dam , wou niks want dr vriendin was ziek , maar op een gegeven moment komen er nieuwe kinderen in de klas er bij en sloot ze nieuwe vrienden en dan is het minder erg als iemand ziek is. wie weet als er nieuwe kinderen bij jou dochtertje op de groep komen dat ze dan ook weer nieuwe vriendjes krijgt.