Dochter mist ons in de nacht

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Britt16, Mar 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Britt16

Britt16 Actief lid

May 18, 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Hoi,

Mijn dochter is net een jaar. maar heeft nu al een paar maanden het ritme om 's nachts wakker te worden. Eerst kreeg ze dan de fles, omdat ze ook pijn aan haar keel had.
    Maar dat is al weken niet meer gelukkig. Als ze wakker werd, kreeg ze bij ons in bed de fles...later wat water.
    Nu wordt ze nog elke nacht wakker. Gaan naar onze slpk en ze zit nog geen twee tellen bij mij, en valt in slaap. Ik denk dat ze ons gewoon mist.
    Ze drinkt dan niets meer, en als ik haar weer terug leg, slaapt ze gewoon verder. Maar nu is mijn vraag, wat kan ik hier mee doen. Ik heb liever dat ze niet steeds uit bed wordt gehaald (al is het maar 5 min)
    In bed troosten helpt niet, dan gaat ze gillen, heb het eens 3 kwartier volgehouden.

Hebben jullie misschien nog tips voor ons?
    Liefs Britt

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Toch doorzetten, dit is aangeleerd gedrag en dat kan ze dus ook weer afleren maar dat betekent wel consequent zijn en dat zal je wel een paar nachten kosten. Ze is nu gewend om lekker bij papa en mama te komen liggen en tja, dat wil ze natuurlijk elke avond wel...

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Als je t echt wil afleren dan toch doorzetten; elke 5 min. erheen gaan en in bed gerust stellen (zonodig een slokje water geven). Je moet dat wel echt willen; zal je ws een paar nachten wat slaap kosten...maar vaak als je consequent blijft is t vrij snel weer over.

4. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Ik denk niet dat ze jullie mist, tis gewenning geworden;)

Toch volhouden! In het begin is het moeilijk, maar de aanhouder wint. Je zult na een paar dagen al echt merken dat het resultaat boekt.

5. Britt16

Britt16 Actief lid

May 18, 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Hey dames,

Bedankt voor jullie reacties. Nu julie het zo schrijven, het is denk ik inderdaad aangeleerd gedrag. Als ik echt heel eerlijk ben, vind ik het ook wel heeerlijk als ze zo even bij mij zit, lekker rustig. Overdag kan ze niet stil zitten op schoot.
    Maar inderdaad, de aanhouder wint.
    Bedankt voor het openen van mijn ogen Haha

Liefs Britt

6. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    hoi,

ik heb ook een dochter met aangeleerd gedrag tenminste dat denk ik, onze dochter wordt elke nacht om dezelfde tijden wakker, als ik haar wat te drinken geef valt ze zo weer in slaap.
    Maar het is elke nacht op dezelfde tijd, half 3 en half 5.

Moet ik dit gaan afleren of gaat dit met verloop van tijd gewoon voorbij?

als ik haar niks geef is het bleren geblazen!

henriette

7. Tamio

Tamio Niet meer actief

@Britt; Succes ermee.

@Jette: Ze kan ook gewoon echt dorst hebben hè. Mijn dochter wordt ook nog vaak wakker 's nachts, dan geef ik haar wat warm water en dan slaapt ze meteen weer door. Als ik erop let dat ze overdag 900 ml drinkt, dan slaapt ze meestal wel door, maar ik krijg het er overdag niet altijd allemaal in en dan wil ze het dus 's nachts :rolleyes:

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ook 's nachts drinken is aangeleerd gedrag (net zoals naar het toilet gaan hihi). Als je kindje inderdaad genoeg drinkt overdag is 's nachts drinken nergens voor nodig en dan is het dus gewoonte. Je merkt dat snel genoeg als het elke (of bijna elke) avond is.

En is het elke avond... tja, ook doorzetten en niet op ingaan (wel even opletten wat er overdag gedronken is)

Share This Page