Help! Stukje van tandje af

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mamita feliz, Mar 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

Oct 20, 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Sem was vanmiddag aan het spelen en viel op zijn kin op de stenen vloer. Tandje door zijn lip en nu is er dus ook een stukje van zijn voortandje af. Een schujn stukje. Ik baal er echt verschrikkelijk van. Morgen moeten we toch voor controle dus gelijk even vragen. Ik geloof dat ze er bij de tandarts niets aan doen. Misschien een beetje bijslijpen. Wie heeft dit ook gehad? Moet ik verder nog iets doen? Wordt zijn tandje nu zwart? Hij is nog geen twee!

2. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Ik weet niet wat ze er aan doen en of het tandje zwart wordt, maar ik zou me er niet te veel zorgen over maken. Het lijkt natuurlijk niet mooi maar het is natuurlijk een melktandje en uiteindelijk gaat hij zijn tanden wisselen en krijgt hij er een mooie grote tand voor terug. Het komt inderdaad wel eens voor dat daar dan een vlekje op zit, maar ik denk dat de nieuwe tanden op 2-jarige leeftijd nog heel ver weg zitten en dat de kans dat zijn tand dus beschadigd is geraakt minimaal is.

Mijn jongste zus is als kind ook eens op haar mond gevallen en bij haar was haar voortand er helemaal uitgegaan. De melktand dus met een hele lange wortel eraan. Het heeft wel heel wat jaren geduurd (weet niet meer precies hoelang, maar veel langer dan dat je normaal je nieuwe voortanden krijgt) voordat ze daar een 'grote mensentand' voor terug kreeg, maar uiteindelijk groeide er toch wel een nieuwe tand, waar ze een heel klein gelig vlekje op heeft.

;) Frieda

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ach het is een melktandje...

Bij mij was er ook een stukje af van een tand toen ik klein was (na een valpartij). Er zat echt een aardige hoek in. En daar heeft die tand verder niets aan overgehouden ;)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als er alleen maar een stukje vanaf is hoeft de tand helemaal niet zwart te worden hoor. Laat de tandarts er maar naar kijken maar er heel lang bij stil staan heeft niet zoveel zin. Ik snap dat je baalt maar gedane zaken nemen geen keer. Gelukkig is het een melktandje.. nog een paar jaar en dan staat er een mooi 'fietsenrek' voor in de plaats :)

5. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,168
    0
    0
    zeeland
    mijn jongste zoon is toen hij een jaar of 2 was,ook op zijn tandje gevallen.

hij zat samen met een ouder jongentje op de wip,in de speeltuin.
    het oudere jongentje stapt van de wip af,en mijn zoontje klapt met zijn mond op de ijzeren beugel.

ook tand door zijn lip,tandje een beetje naar achter geslagen,en een hoekje eraf.

ben dus meteen naar de tandarts gegaan met hem,
    daar heeft de tandarts een klein duwtje tegen zijn tand gegeven,omdat hij anders last zou krijgen met eten.

rond zijn 4de jaar is het tandje langzaam wat grijzig geworden,maar zit er nog steeds in.

hij is nu aan het wisselen.
    heeft er zelf verder geen last van gehad,en de tandarts heeft er verder ook nooit iets meer aan gedaan.

Share This Page