Hallo mama's! Ik wil graag mijn verhaal met jullie delen en hoop op tips. Misschien zit er iemand in hetzelfde schuitje? Mijn zoontje Milan is van 2 januari 2016. inmiddels dus 7 maanden. Gaat overdag super goed, eet goed en slaapt 2 x per dag 2 uurtjes. Maar savonds rond 9 uur de laatste fles rekken lukt dan niet meer want dit is echt de uiterste tijd voor de fles.. dan gaat hij hierna naar bed. meestal gaat ie lekker slapen en draait en piept een beetje maar nooit egt een uur drama ofzo met inslapen. Maar dan ....komt hij snachts ongeveer 3 tot 30 keer.(!)( ik overdrijf niet). Speentje geven. beertje geven. krijzen! niet gewoon zeuren of miepen echt ontroostbaar krijzen. We hebben alles geprobeerd. Huisarts (maagzuur is het niet), kinderarts (geen lichamelijke dingen gevonden). Een alternatief iemand die naar de voeding keek ( geen vlees en bepaalde fruit en groente soorten) Iemand die naar mij als moeder keek ivm emoties waar hij last van zou kunnen hebben. (schildklier werkt te snel en nu weer te traag) En nu overweeg ik een osteopaat. (tips in noord holland zijn welkom) Wie herkent dit? Overdag een zonnetje (meestal) En snachts een draakje. al zon 4 maanden. het is geen huilen van ik heb een volle luier. of ik heb honger. Het is krijzen krijzen krijzen. help
Dat is heel erg vermoeiend zeg en erg lastig. Je weet niet wat er is natuurlijk. M'n zoontje is v 31 dec dus ook 7 mnd nu. Ben met hem naar de osteopaat geweest toen hij 5 wk oud was. Wilde niet op zijn rug liggen en bleek veel pijn te hebben. Er zat niets vast in z'n nek, maar hij had last van de voeding. Overgestapt op Hypoallergene voeding en kreeg een ander kind. Heb je het idee dat hij pijn heeft als hij lang ligt? Misschien wat klem in z'n nek/ schouder. Zelf weet ik het ook niet natuurlijk😉. Maar een osteopaat kan nooit kwaad dus zou zeker wel een afspraak maken. Succes en sterkte
Wat vervelend zeg. Niet heel veel tips, maar je zou hem bij jullie op de kamer kunnen leggen in een co sleeper. Misschien is het geborgenheid. Als hij jullie hoort dan is hij misschien rustiger. En je kan zo makkelijker troosten. Troosten en wiegen werkt dus niet? In je arm in slaap laten vallen? Osteopaat hadden wij ook veel baat bij, maar dan voor een ander probleem. Goed om alles uit te sluiten. Waarom rek je de fles van 21 uur? En hoe lang rek je deze fles?
Slopend... Hoe gaat het als hij bij jullie in bed of op de kamer ligt? Doet hij hetzelfde als hij ergens anders slaapt of in en ander bed ligt? Misschien is het inderdaad gewoon geborgenheid zoeken/jullie aanwezigheid missen. Nachtmerries? Nachtlampje proberen? (Even mierenneuken maar het is krijsen ipv krijzen )
Hoe gaat het als hij bij jullie slaapt? (In bed of op dezelfde kamer). En als hij ergens logeert of in een ander bed slaapt? Misschien mist hij gewoon jullie aanwezigheid of zij het nachtmerries. Nachtlampje?
Hoi Roty bedankt voor je snelle reactie, We hebben hem sinds 3 weken in een co Sleeper omdat zo vaak eruit snachts erg vermoeiend word. De fles van 21:00 rekken we omdat hij anders heel vroeg komt sochtends.. hij komt nu al om 06:00 a 06:30. Hij krijgt rond 6 uur avond eten en dan zou je zeggen dat hij het toch moet redden tot 9 uur.. maar savonds is hij vaak hangerig moe en pieperig.
wat leuk dat ze even oud zijn. Ik ben nog niet bij de osteopaat geweest. had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord dat hij babys behandeld voor dit soort klachten. Overdag slaapt hij korter en dan geen last dus het zou inderdaad kunnen dat hij bij langer liggen last krijgt. vaak heb ik ook het idee dat hij krijst in zijn slaap... niet altijd is hij wakker.. En doordat hij zo krijst, heb ik het idee dat hij last heeft. want een baby die niet wil slapen die huilt ''gewoon'' en dit is niet meer huilen.
Hoi. Bij ons in bed slapen gaat wel maar is net zo onrustig. Hij slaapt sinds een tijdje in een co-sleeper omdat wij er dan niet steeds uit hoeven.. kunnen de speen zo aangeven en afentoe moeten we hem even oppakken zodat hij rustig word. het heeft dus geen verschil. Ik heb lampjes gekocht en muziekjes en het werkt allemaal niet.
Als je het idee hebt dat hij niet helemaal wakker is als hij huilt / krijst. Dan zou ik hem even goed wakker maken. Zodat hij daarna weer kan gaan slapen. Heb wel eens zo'n artikel gelezen. Weet niet of het werkt maar je kunt het een keer proberen 's nachts. Als hij weer goed in slaap kan komen tenminste, misschien droomt hij eng.
Heb je wel eens een fles geprobeerd? Hoeft niet eens perse voor de honger, maar kan ook voor de troost, warmte en geborgenheid zijn. En ik zou de fles in de avond ook niet rekken. Hoe langer ik m hier op hield terwijl hij moe was, hoe slechter hij 's nachts sliep. Op die leeftijd was de laatste fles hier rond 20.00. Dan sliep hij tot 5.00 en gaf ik hem weer een fles (die ik beschouwde als nachtvoeding, dus niet verschonen en geen licht aan) en dan legde ik m terug en sliep hij verder tot 8.00. Maar ik heb dit vanaf de eerste weken zo gedaan, dus weet niet of hij t nu nog accepteert als je 'm weer terug in bed legt. Maar misschien t proberen waard?!
Ik zou als eerste pijn uitsluiten. Werkt een zetpil? Dit is tandjes tijd (drama).. dus dan kun je evt pijn uitsluiten. Als je denkt dat het dat niet is; voeding 's nachts geven. Ze ontwikkelen zich nu als een malle dus dat kost extra energie in de vorm van een fles. Ik ben hier ook weer bezig met nachtvoedingen (van 21 dec. is Lars) maar vannacht heb ik voor het eerst een gewoon flesje koud water gegeven; was ook goed. Hoe lang duurt deze fase nu?
Ik zou proberen de fles van 21:00 niet te rekken, maar gewoon na het eten te geven en dan om 19:30 naar bed. Komt hij om 4:00/5:00, kun je hem een flesje geven en weer terugleggen? Misschien werkt het niet hoor, maar ik denk dat hij misschieb té moe is om lekker te gaan slapen. Onze jongedame kreeg toen altijd nog een fles 's nachts (wisselend tijdstip). Van de ene op de andere dag was dit over en daar hebben we niets voor hoeven rekken of doen
Ik denk ook eerder naar bed. Leg ik mijn zoontje te laat op bed,is hij onrustiger dan wanneer hij op tijd er in ligt. Ik zou ook snachts een fles proberen, hier heeft hij m ook weer terug sinds een week of 2. Zal t wel nodig hebben. Hier was t ook een tijd onrustig, heeft die arne schat in 4 weken tijd 5 tandjes gekregen! Blijft hij verdrietig, geef ik paracetanol en vaak slaapt hij dan wel. Verder tr warm of te koud wellicht? En eventueel een nachttlampje aan? Goed ritueeltje erin bakken is hier ook een hele stap vooruit geweest. En savonds in bad?
Ja als hij ontroostbaar is dan halen we m eruit voor een schone luier en dan word Hi wakker. Meestal slaapt hij wel weer verder.. maar bij komt zo vaak.. kan niet 30x uit bed halen
Vanaf hoe oud was jou kindje van de nachtfles af dan? Milan al met zo'n 5 maanden. En een nachtfles krijgt i als hij echt ontroostbaar is. En dan drinkt hij amper
Weet je zeker dat het geen oorontsteking is? Hier ook periode gehad met veel huilen, niet willen slapen etc. Bleek chronische oorontsteking te zijn.
Probeer echt eens een osteopaat. Kan echt wonderen verrichten. En al eens op zijn buik laten slapen? Dat was hier de oplossing voor het nachtelijke huilen. Hij is oud genoeg om zelf z'n hoofdje op te tillen en je ligt er naast dus gevaarlijk is het niet. Sterkte, ik weet hoe het is
Hier kreeg hij trouwens rond die leeftijd om 7uur de fles en dan naar bed. Kwam dan s nachts wel nog voor een fles maar beter dat dan huilen en s morgens heel vroeg een fles.