Hey iedereen, Ik vroeg me af of iemand mij kon helpen. Ik had al gezocht naar een topic alleen die waren al erg oud... Ik heb een super lieve dochter van 5 jaar oud alleen merk ik de laatste tijd wat aan haar. Vaak als ik links van haar ben en wat zeg of vraag lijkt ze hier een stuk minder op te reageren dan als ik van haar aan de rechterkant sta. Ik ben dus bang dat ze mogelijk een heel stuk slechter hoort aan dat oor of juist doof is. Ik ben bang dat ik misschien te snel overdrijf, maar wil gewoon het beste voor haar natuurlijk. Heeft een van jullie hier misschien ervaring mee of tips?
Je kan met je zorgen terecht bij de huisarts en die zal bepalen of vervolgonderzoek nodig is. Mss zit haar oor dicht oid en is dat zo verholpen.
Ik heb dus gister ochtend onze huisarts gebeld die kwam ermee ''ze waarschijnlijk eigenwijs is en gewoon niet wilt luisteren zoals veel kinderen'' Zelf ben ik hier natuurlijk toen tegen in gegaan, maar helaas ziet zij de noodzaak niet om ernaar te kijken
Ze is 5, dus zit op school. Heb je al eens aan haar juf gevraagd of haar iets is opgevallen? Ik snap dat je niet blij bent met het antwoord van de huisarts, maar als jij voorheen nooit iets gemerkt hebt zal het me niet verbazen dat het idd gewoon Oostindische doof is. Met 5 jaar hebben ze nogal eens geen zin om naar mama te luisteren. Ze zijn veel te druk met hun eigen spel.
Vooral mijn moeder die het altijd al merkte vanaf baby al, maar vaker ziet mijn moeder wel dingen die er niet zijn dus zocht ik er ook niks achter . Nu merk ik het zelf dus ook vandaar mijn zorgen, maar haar juf zei er ook al eens iets over dat de ene kant beter voor haar lijkt dan de andere kant (ze is hiervoor ookal helemaal vooraan gezet met haar tafeltje zo dichtbij mogelijk bij de juf)
Dan opnieuw de huisarts bellen en vertellen dat jij niet de enige bent die iets merkt. Maar dat ze er ook op school last van hebben. Ze wordt natuurlijk niet voor niks voor in de klas gezet.
Klopt alleen ben ik bang dat mijn huisarts mij weer niet serieus neemt dat doet ze namelijk vaker en ook bij mijn man. Is het ook een idee om naar audicien te gaan? zat hier zelf aan te twijfelen, omdat ze een kind is alleen bij mijn moeder in de buurt zit er een die ook voor kinderen doet. Zou dat ook een optie kunnen zijn?
Ik zou nogmaals een afspraak maken en een doorverwijzing naar de kno vragen. Misschien is het bijv een prop of oorontsteking. Merk je ook iets aan haar spraak? Mijn zoontje had telkens oorontsteking en sprak ook zeer slecht. Met buisjes vond hij dat iedereen ineens heel hard praatte. zijn spraak is ook verbeterd sindsdien.
Het is niet anders dan voorheen eigenlijk. Heb net ook de huisarts weer gebeld en de assistente ziet nog steeds niet de noodzaak erin om er naar te laten kijken....
Zou je niet bij de schoolarts of eventueel het consultatiebureau terecht kunnen? Uitleggen dat de huisarts je niet serieus neemt maar dat het ook op school wordt opgemerkt
Heeft de huisarts in het oor gekeken? Dat lijkt me namelijk een kleine moeite om te zien of het oor verstopt zit. Klaagt ze wel eens over oorpijn? hoe is haar taal- en spraak? Ze is vijf jaar dus zal binnenkort opgeroepen worden voor de 5-jaarscontrole van de GGD. Daar testen ze ook het gehoor, als je aangeeft dat je je daarover zorgen maakt kunnen ze je ook extra uitleg geven over de test en over het gehoor.
Pijn heeft ze nooit ook niet gehad voor zover ik me kan herinneren. De huisarts wilt niet eens een afspraak maken, omdat het op moment erg druk is en er mensen zijn met ''ergere'' problemen. Haar spraak is soms wel traag, maar dat is altijd al stotteren doet ze van kleins af aan dat omdat ze heel snel wilt praten wat haar niet lukt.
Even checken: krijg je bij de assistente geen afspraak of zegt de huisarts het zelf? Indien assistente volgende keer bellen en zeggen dat je de indicatie liever nog niet doorgeeft, maar het graag met de huisarts wilt bespreken. Maar je patienten Oost-Indisch doof noemen, vind ik echt niet professioneel. Wat vernederend zeg.
Wat een gekkigheid is dit. Wat voor praktijk is dit? Ik werk zelf nb in een dokterspraktijk en als een moeder mij belt, wil ik bij een drukke artsenagenda met alle liefde in de oren van je dochter kijken. Zijn ze dan schoon dan plannen we in op het spreekuur, zit er veel oorsmeer in dan maken we een nieuwe afspraak om ze even door te spuiten. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat dit zo letterlijk is gezegd, welke regio is dit? Heeft je dochter wel de gehoortest laten doen bij de schoolarts?
Pff wat irritant. Ik heb overigens geen idee of je met een kind van 5 gewoon bij een audicien langs kunt gaan. Je kunt ze allicht eens bellen om dat te vragen. En anders via de schoolarts/consultatiebureau het proberen. Ik neem aan dat ze dit schooljaar een oproep krijgt voor de schoolarts. Die zou je nu ook al kunnen bellen om eens te informeren, want voor hetzelfde geld krijg je die oproep pas in het voorjaar ofzo en dat duurt nog best lang.
Indien mogelijk zou ik een andere huisarts overwegen. Ik ben echt nog nooit afgewimpeld en al helemaal niet als het om mijn kinderen gaat. Als je vaker deze ervaring hebt, vind ik dat een hele goede aanleiding. Maar ik weet ook dat er wachtlijsten zijn en dat het niet zo makkelijk is. Ik zou dan ook het consultatiebureau benaderen.
Is het de ha zelf of de assistente? Als het de as is dan zou ik toch even aan dikken. En waneer je dan bij de ha zelf zit even goed vertellen wat je hier van vind. En dat dit vaker gebeurd. Ik ben nml ook 1 keer tegen gehouden. Ik die heel veel pijn had kon dus wel een nachtje door. De volgende dag gaf de ha mij op de donder tot ik vertelde dat de as mij niet door wilde laten als spoed (man was een schat hoor dus spreekwoordelijk) Dus de ha heeft de as even heel duidelijk gemaakt dat dit niet kon. Ik had nog net niet een geklapt blindedarm. Is het de ha zelf dan zou ik overwegen een ander te zoeken indien mogelijk En miss even kijken bij beter horen misschien weten hun nog iets
Morgen ochtend weer bellen En je niet laten afschepen Je wilt duidelijkheid en ze kunnen kijken of er een prop zit of dat er een doorverwijzing nodig is Als er echt iemand tegen je gezegd heeft dat er ergere dingen zijn dan zou ik hierover klagen dat je zo word behandeld alsof je er niet toe doet Misschien is er niks maar misschien ook wel en dan heb je straks spijt dat je niet hebt doorgezet