ik kan even niet meer!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mamalief, Nov 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamalief

Mamalief Actief lid

Jun 14, 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    echt niet... ik ben dooodmoe, Al zolanggg niet geslapen.
    Ze blijft maar huilen en wegleggen, ho maar!!!
    K heb haar heeeel de dag vast, mijn rug is nu echt kapot!!
    Ze heeft reflux maar heeft er geen medicijn voor gekregen,, woensdag ga ik het echt eisen!!!!!

Hoe doen jullie dat..? Blijft jullie kindje gewoon rustig in de box? En slaapt het ook vanzelf?

ik ben moeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

2. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,092
    7,843
    113
    Mijn dochtertje was een premature huilbaby ,met een lichte reflux. Ik heb haar ingebakerd, en regelmatig naar mijn ouders gebracht. Een mensenlijf (en vooral een net bevallen mamalijf) is fysiologisch niet in staat om lang gehuil van een baby te horen, daar schiet je helemaal van in de stress.

Dus neem rust, vraag hulp, breng haar af en toe weg. Vrienden van me hebben 2 huilbabies gehad die ze 1 nacht in de week naar ouders brachten, om ten minste nog een beetje rust te krijgen. Voel je niet bezwaard, anders ga je kapot.

3. Queen

Queen Fanatiek lid

Aug 11, 2010
    1,067
    274
    83
    Gewoon aan toegeven dat ze niet zonder jou slaapt.
    Ga lekker met haar op jullie grote bed liggen (omringd door kussens zodat ze er niet af kan rollen).
    Veel lichaamscontact en op die manier kun jij ook een dutje doen.

Voor dagelijkse dingen is een draagdoek of een ergo draagzak een uitkomst.

4. Allistair

Allistair Bekend lid

Jun 8, 2010
    979
    0
    0
    Dit is goed bedoeld hoor....maar.....je bent hartstikke gek dat je zo door blijft gaan! :(
    Inderdaad naar de huisarts en laat hem er nog maar eens goed naar kijken. Wil hij nog steeds geen medicijnen voorschrijven, dan een verwijzing naar de kinderarts vragen. (En waarom wachten tot woensdag?)

Dit moet ook vreselijk voor je meisje zijn, die ligt natuurlijk ook liever comfortabel in jouw armen, in bed of waar dan ook. Ze huilt echt niet voor niks hoor....

Succes en sterkte!

5. margreet78

margreet78 Bekend lid

Mar 14, 2008
    882
    0
    0
    Ik schreef het net ook bij iemand anders, maar hier is bij de (verborgen) reflux van m'n dochtertje de (ergonomische) draagzak echt mijn redding geweest toen ik er zelf ook volledig doorheen zat. Platliggen ging niet ivm de pijn, dus sliep ze rechtop tegen me aan en had ik toch m'n handen redelijk vrij.
    Sterkte!

6. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb 1 week de hele dag mn baby vast gehouden overdag...hij had zoveel pijn...moest eerst naar de ha...kreeg ook niks...toen 2 dgn later weer...was niet meer te doen...eindelijk verwijzing gekregen 4 dgn later...

k kon niet eens douchen of naar het toilet...pas als mn man er weer was...maar goed vanaf de dag dat ik medcijnen kreeg had ik binnen 1 dag een totaal ander kind, en was alles over...

ik kon ook niet meer...maarja ik kon nou eenmaal niets anders doen dan hem troosten...

7. Vlindertje83

Jul 19, 2009
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamalief,

Waarom moet je wachten tot woensdag??? Dat duurt nog 3 dagen en 4 nachten, ga je het nog zolang volhouden?? En dan nog, ALS je woensdag al direct medicijnen meekrijgt dan KAN het zijn dat die nog niet gelijk werken...
    Waarom bel je niet meteen een weekendarts of de huisartsenpost? Geen dan duidelijk aan dat je het echt niet meer aankan en helemaal op bent. Is het zeker dat je kindje reflux heeft? Dan kun je namelijk ook aangeven aan de dienstdoende arts dat je daarvoor medicijnen wilt, kunnen ze moeilijk weigeren lijkt mij...

Mijn zoontje had ook erge reflux, wij zaten er na een tijdje ook helemaal doorheen... vooral het constante gekrijs (gegil werd het op den duur) en nachten zonder slaap, dat sloopt je.
    Wij zijn 2x s nachts naar de huisartsenpost geweest, uiteindelijk zijn wij toen toch geholpen d.m.v ziekenhuisopname en Zantac.

Hopelijk is er voor jullie ook snel hulp, ik denk dat in dit soort gevallen afwachten het er niet beter op maakt, helaas. (wil je niet bang maken hoor! maar je wordt steeds vermoeider natuurlijk)
    Veel sterkte!!

8. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    goed laten boeren na het eten! ze huilen wanneer er een boertje nog niet uit is.
    reflux hebben alle babies. ik zou geen medicijnen gebruiken, omdat een baby op deze leeftijd geen echte medicijn kan krijgen zonder meting van de zuur, een hele gedoe. wat ha zal geven is geen echte medicijn(meer bedoeld om ouders gerust te stellen dan reflux te helpen)na het eten overeind houden(20mn)en laten boeren. je zult zien dat wanneer je baby echt uitgeboerd is lekker zal slapen.

9. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    mijn baby sliep van zelf(niet in de box)met handoek onder zijn matras aan de hoofdkant. als je baby ook windjes laat en pijn heeft als weeeen die regelmatig komen, kun je voor een andere voeding gaan. maar misschien geef je BV?

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb mijn zoon de eerste 3 maanden in de draagzak gedragen, in de avond ging hij naar bed.
    Zo was hij verder tevreden.
    Zou idd kijken naar opties!

11. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Morgen naar de ha en niet wachten tot woensdag.. En anders vandaag nog naar de HAP en niet eerder weggaan tot je medicijnen hebt gekregen..

Wat je ook nog kan doen, laat je man een filmpje maken met de camera.. morgen laten zien bij de huisarts..
    Wij hadden ook een probleem (weliswaar geen reflux) en hebben we laten zien bij de ha en het CB (slaapproblemen).. Hielp heel goed.. Konden ze gelijk zien hoe erg het was..

Sterkte meid..

12. regi

regi Fanatiek lid

Jul 23, 2007
    1,671
    0
    0
    ik ken het meid, hier net zo, uiteindelijk na 6 weken huilen hebben ze haar opgenomen en 24 u ph meting gedaan omdat ik ook verborgen reflux vermoede en daar kwam dus ook uit dat ze het had, nu medicijnen en andere voeding en we hebben een heel ander meisje. dus ik zou ook niet wachten tot woensdag maar vandaag of morgen direct bellen en eisen om zo`n test het is niet leuk voor die kleine maar het kan haar daarna wel helpen.

13. Mamalief

Mamalief Actief lid

Jun 14, 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie allemaal wel voor de reactie's!

Weeeer een slaaploze nacht achter de rug.. ik ben nu letterlijk voor niks en niemand te genieten.. En dan opeens lacht ze naar mij, pfff op dat moment voel ik me zooo schuldig!!

Waarom ik wacht tot woensdag? Ik ben afgelopen woensdag naar de kinderarts geweest en de vertikte het om medicijnen voor te schrijven.. Ik moest 2 weken wachten om te zien hoe het zou gaan, daar ben ik dus niet mee de deur uit gegaan want 2 weken zou ik al helemaaaal niet trekken.. Uit eindelijk hebben we met moeite een afspraak gemaakt voor over 1 week. Ik wilde eigenlijk meteen medicijnen want ik merk gewoon dat ze het echt nodig heeft.

Ze hebben trouwens idd vast gesteld dat ze reflux heeft.

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zou de HAP bellen. Geef maar aan dat je kind het uitgilt van de pijn.

Slaapt je partner wel? Dan zou ik hem vragen of hij vandaag de zorg op zich wil nemen zodat jij in je bed kan blijven liggen.

Sterkte!!

15. Mamalief

Mamalief Actief lid

Jun 14, 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik ben al bij de HAP geweest en die konden niks voor me betekenen. Ik moest maar wachten tot ik bij de KA geweest zou zijn.. Ze vond het niet echt spoed en ze zou de nacht wel overleven.. Aldus, de HAP

Mijn partner is helaas iedere dag van huis.. daar zit ook niks anders op. 'S nachts maak ik hem dan zo nu en dan wakker omdat ik dan gewoon te moe ben om haar uit haar bedje te halen, dan doet hij dat..

16. Allistair

Allistair Bekend lid

Jun 8, 2010
    979
    0
    0
    Dat zou mijn advies ook zijn.

Wat heeft je kinderarts geadviseerd, waardoor je het nog 2 weken moest aankijken? Ik vind het namelijk heel vreemd dat ze reflux constateren en jouw verhaal aanhoren en dan nog geen medicijnen willen voorschrijven.

Ik zou als ik jou was goed naar je kindje kijken en luisteren. Wat kan jou zo'n afspraak schelen als je ziet dat je kindje pijn heeft?!

Sterkte (en laat je leiden door je gevoel en niet door wat anderen zeggen....)

Liefs Allistair

17. fafje

fafje Niet meer actief

wat een vage manier van behandeling zeg...wel een diagnose stellen ( maar blijkbaar vind ie de reflux niet erg genoeg)...2 weken is ONTEZETTEND lang voor een slokdarm dat per voeding meer geirriteerd raakt! Ik zou er echt op staan en MORGEN gewoon naar je KA gaan....en zeggen dat het niet meer te doen is...dat arme kind, wie weet is haar slokdarm al ontstoken!

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben zo vast gezeten ooit, toen er weer eens tandjes doorkwamen en Thirza gewoon een hele nacht niet geslapen had en overdag alleen een keer een half uurtje in de draagdoek bij mij, terwijl ik in de stadsbus een rondje door de stad was gan rijden....
    HAP gebeld en die konden niks anders doen dan dentinox aanraden, (wat geen flikker hielp hier). Toen nog eens gebeld en ze bijna door de telefoon heen getrokken van frustratie, iets geroepen in de trant van: Ja, in het ziekenhuis opereren ze ook met dentinox, dat verdooft wel voldoende, en toen kon er ineens wel wat, (kregen we pure lidocaine mee, en idd: daarop (en op de totale uitputting ws) ging ze uiteindelijk wel ee uur of 3 slapen....

Waarmee ik maar wil zeggen: ze kunnen van alles vinden, maar als jij erdoorheen zit, moet je dat melden, (roep desnoods iets van: U wilt er toch niet oorzaak van zijn dat ik straks van totale uitputting mijn kind nog wat aandoe?) en zorg dat je wat krijgt!
    Er is ECHT wel wat!

@Belize: huh?????????? WAAAAAAATTTTT???????? Jij hebt duidelijk nog nooit te maken gehad met huilbaby;s die alles bij elkaar krijsen van de pijn en dat weken en weken achtereen....

19. poppie2

poppie2 Actief lid

Nov 4, 2007
    253
    0
    0
    @Belize: huh?????????? WAAAAAAATTTTT???????? Jij hebt duidelijk nog nooit te maken gehad met huilbaby;s die alles bij elkaar krijsen van de pijn en dat weken en weken achtereen....

dat dacht ik ook meteen toen ik het las!
    wat een uitputting kan het wezen als je een kindje reflux heeft...en ja iedere baby heeft reflux maar de 1 heeft er net 'iets' meer last van!

20. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    Was het maar zo makkelijk!

Share This Page