Dochter naar go om te spelen?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Blemma, Dec 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    Onze dochter van 2 jaar is gek op andere kindjes en wil er altijd graag mee spelen. Helaas heb ik in mijn naaste omgeving geen vrienden met kinderen en ik heb ook geen auto.
    Bij de speeltuinen spelen geen geen kindjes van haar leeftijd en ze worden helaas vaak ingepikt door hangjongeren.

We wilden haar opgeven voor de peuterspeelzaal, maar omdat ik geen werk heb zou dit ons dan €159 per maand kosten voor twee dagdelen in de week.
    Ik schrok behoorlijk van deze prijs, dit kunnen we eigenlijk niet missen in de maand.

Nu bedacht mijn vader dat een gastouder misschien een idee is.
    Zou een gastouder voor maar 2 uur in de week een kindje opvangen om te laten spelen?
    Hoe duur is dat?
    Ws hebik geen rechtop kinderopvang toeslag omdat ik geen werk heb

2. tuc

tuc Niet meer actief

ik vraag mij af of een gastouder een kindje voor 2 uur per week aanneemt. Eigenlijk om de reden dat de go op die dag niet een kindje voor een hele dag aan kan nemen omdat het dan 2 uur overlapt met jouw kindje als het het laatste plekje is.
    En ik vraag mij af of jij wel goedkoper uit bent. Zal er vooral aan liggen wat je go kost. Bij mij betalen de ouders 5 euro en dan een euro of iets meer uur erbij aan bemiddelingskosten voor het gastouderbureau. Dan zit je dus op 6 nogwat per uur.

Voor die 2 uurtjes is dat dan wel minder dan die 159 maar 2 uurtjes per week vind ik ook vanuit pedagogisch oogpunt te weinig. En waarschijnlijk zullen meer gastouders dat vinden. 2 halve dagen zou hier het minimum zijn.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Mijn gastouder doet opvang vanaf 10u pw... Zou dat dus eerst uitzoeken

4. Ik zou denk ik eerder naar andere dingen gaan zoeken dan...

Bijvoorbeeld muziek op schoot, peuterdans, zulke dingen.

Of misschien is er bij jou in de omgeving wel iets van een ouder-peuter speelgroep.

5. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Daar was is al bang voor dat er een minimum aantal uur voor was.
    En dat komt het ws op de zelfde prijs uit als de peuterspeelzaal.

Ik heb ook gezocht naar een peuterdansgroep, maar kan niets vinden in onze buurt.
    We moeten alles lopende doen omdat de baby nog niet op de fiets mag.

Dus weet iemand een leuke activiteit voor peuters in Leeuwarden?

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als je in Leeuwarden woont, zijn er toch wel meerdere peuterspeelzalen? Hanteren ze allemaal hetzelfde tarief?

7. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,284
    11,896
    113
    Baby op de fiets kan wel hoor. Google maar eens op Baby mee van het merk steco.

8. Ik was vorig weekend toevallig in Leeuwarden. Ze hebben daar in elk geval een Monkeytown, wist je dat?! Ik zag daar best veel kindjes met elkaar spelen in elk geval en volgens mij hoorden die niet bij elkaar persé.

Tobias vond het ook geweldig, in elk geval. Hij is nu al dol op andere kindjes. Ik vond dat de mensen die daar waren met hun kindjes ook best benaderbaar waren :)

9. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,688
    1,862
    113
    Hoeft niet hoor: ik heb ook 2 kinderen die hier komen spelen. Een komt 4 uur per 2 weken en de ander 3 uur per week. Ik vind het prima en kan ze er prima bij hebben. Kindje van 3 uur komt wanneer ik plek heb voor haar, vindt haar moeder prima mits er leeftijdgenootjes zijn, dus daar kijk ik naar. Ik heb geen minimum aantal uren.

Qua kosten: een gob heb je helemaal niet nodig, dus waarom zou je er die tussen willen hebben? Qua controle wordt je go toch wel gecontroleerd.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat een geregistreerde gastouder toch echt wel met een gob wil werken als tussenpersoon. Om alles contractueel vast te leggen enz...ik zou het iig niet zonder doen. Je moet toch ook papieren van het kindje hebben voor wanneer de ggd ineens op de stoep staat enz. Verklaar maar eens waar dat kind ineens vandaan komt.

11. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Monkeytown vind onze dochter geweldig, maar is te ver om te lopen.

Alle peuterspeelzalen die ik kan vinden vallen onder de zelfde stichting skl. Dus ook de zelfde prijzen

Ik vind een maxi cosi drager erg eng op de fiets.

ik heb net een gastouder gemaild met de vraag of ze plek heeft voor 2x in de week voor 2 uurtjes.

Bedankt voor het mee denken

12. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,688
    1,862
    113
    Waarom zou je geen papieren kunnen hebben van zo'n kind?
    En de GGD maakt het niet uit als je maar aan het kinderhandel vol doet, denk aan buurkinderen die je een keer opvangt of een neefje.

13. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

Aug 22, 2014
    1,297
    75
    48
    Hier in het buurtcentrum zijn er gratis peuterochtende.
    mijn zoontje (bijna 3) vind het geweldig om met andere kindjes te spelen.

14. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Je kan ook met de stadsbus, vanaf het station is het wel te lopen naar monkey town. Desnoods doe je zo'n plankje achter de wagen waar je zoon op kan staan. Er wordt echt wel voldoende voor peuters georganiseerd in Leeuwarden. Vraag eens na bij het wijkgebouw. Of misschien kan iemand een paar uurtjes op de baby passen, terwijl jij even op stap gaat met je peuter. Samen zwemmen of naar de kinderboerderij (nu een beetje te koud misschien).

15. beeb2012

beeb2012 Lid

Sep 1, 2011
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wanneer je geen recht hebt op kinderopvangtoeslag kun je een toeslag krijgen via de gemeente. Dat zou ik maar eens uitzoeken.

16. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Net de gemeente gebeld en wegens bezuinigingen hebben zij die vergoeding afgeschaft. Je hebt er wel recht op als je in de bijstand zit of in het reïntergratieproject van de gemeente.

De gastouder die ik benadert had heeft er geen plek voor. Zal kijken of er hier meer zitten in de beurt.

En ander moet onze dochter nog maar een half jaar wachten, maar ik vind het zo sneu voor haar

17. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Hoe doen de andere werkloze moeders dat met hun 2 jarige peuter?

Of houden jullie ze thuis totdat ze 2,5 jaar zijn?

18. tuc

tuc Niet meer actief

Hier is het nog van de gemeente...dus geen kinderopvang dus 45 euro per maand voor 2 dagdelen. Hij gaat in april...is hij dus tussen 2 en 2,5

19. Tommo

Tommo Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Waarom start je zelf niet een peuter speelgroep op in bijv het wijkgebouw?
    Peuterdans in Leeuwarden
    Locaties - PeuterDansMetMij
    Als het te ver lopen is kun je de bus nemen.

peutergym op vrijdag
    Gymnastiek | Gvleeuwarden

Ik ben altijd zelf met ze op pad gegaan, mijn kinderen zijn nooit naar een psz of gastouder geweest.

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Krijg je over een half jaar wel vergoeding dan? Dan zou ik gewoon wachten.

Hier zijn ze allebei rond 2,5 jaar op de psz begonnen. Dat is echt vroeg genoeg. Het kost hier 50 euro per maand voor twee dagdelen per week.

Share This Page