Tja, ze heeft sinds 2 dagen al andere yogi. Nu op soya basis, das had gehoopt dat ze t niet zou merken hihi. Nou ja straks maar even de h.a terugbellen om te horen of ze een alternatie hebben
hmm wij hebben altijd dat alpro spul... jummie maar calorietechnisch kun je beter fristi drinken (maarja.. fristi banaan is er niet he.. en fristi rode vruchten smaakt niet half zo lekker als alpro rode vruchten)
Ze mag op het moment geen zuivel, vandaar de soya variant. Daar krijgt ze een beker van bij het ontbijt, normaal drinkt ze dan melk Maar we hebben nu toch lactulose gekregen, ze heeft gezien hoe weinig ze daar van moet. Nu duimen dat ze t morgenvroeg gewoon ineemt
Glas lekkers startklaar om door te spoelen? En tja misschien werkt het voor haar wel? Dat hopen we dan maar
Mijn zoontje gebruikt ook movicolon, voorgeschreven door de huisarts. De eerste keer was een ramp. Er zat zo´n vies smaakje aan, sinaasappel ofzo. Ik kreeg het er niet in. Toen ik bij de kinderarts terecht kwam en het vertelde zei hij: ja, je [I]huisarts moet ook de smaakloze variant voorsc[COLOR=#666666][FONT=Arial][B][I]hrijven. Die met een smaakje willen [COLOR=#666666][FONT=Arial][B][I]heel veel kinderen niet. [/I][/B][/FONT][/COLOR][/I][/B][/FONT][/COLOR][/I] [COLOR=#666666][FONT=Arial][B][I][COLOR=#666666][FONT=Arial][B][I][SIZE=3]Nu [SIZE=3][COLOR=#666666][FONT=Arial][B][I]heb ik dus de smaakloze en [/I][/B][/FONT][/COLOR]doe ik gewoon een zakje door zijn melk ([/SIZE][COLOR=#666666][FONT=Arial][B][I][SIZE=3]hij weet [/SIZE][COLOR=#666666][FONT=Arial][B][I][SIZE=3]het niet eens) en [/SIZE][COLOR=#666666][FONT=Arial][B][I][SIZE=3]hij drinkt [/SIZE][COLOR=#666666][FONT=Arial][B][I][SIZE=3]het zonder moeite op.[/SIZE] [/I][/B][/FONT][/COLOR][/I][/B][/FONT][/COLOR][/I][/B][/FONT][/COLOR][/I][/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][/I][/B][/FONT][/COLOR][/I][/B][/FONT][/COLOR]
Hm, nou ik heb ook de 'smaakloze' variant movicolon. Ik drink t het dan wel puur, in water dus, maar dat smaakt vies zout. Kan me niet voorstellen dat je dat niet proeft in de melk of iets anders..? Hiervoor had ik forlax en dat vond ik een stuk beter smaken, maar kan ik nu niet meer tegen. Kan me voorstellen dat het voor kinderen geen pretje is om te moeten drinken. Dochter hier houdt ook niet van pcmolletjes, vooral niet als ze goed ziek is, dan gaat ze echt tekeer en hoeft ze niets in haar bil en ook niet in haar mond! Wat bij haar dan helpt is als ik de spullen uit haar dokterskoffertje pak en doe alsof ik de dokter ben. Vindt ze kennelijk erg leuk of indrukwekkend en dan mag ik gewoon tempen én wil ze ook best een pilletje opeten. Hier idd ook snel naspoelen met water daarna Maar goed, geen tips verder helaas. Dochter is over t algemeen een erg goede eter en ik zou dr vanalles inkrijgen als ik het vermengde met iets dat ze lekker vindt.
ik los het altijd op in limonade en dat heeft mn zoontje niet eens door. Hier smaakt het juist zout. je kan het ook in haar drinken doen wat ze op school drinkt,in zo`n beker bijvoorbeeld.
Hadden we ook geprobeerd idd, maar ze heeft beloofd om morgen het andere drankje wel in te nemen, dus daar hopen we dan maar op he
Oke ook de lactulose weigert ze in te nemen. Over de pcm. Eva neemt alleen die van Sinaspril, eigen merk van bijv eots spuugt ze weer uit.
Ja ook al gedaan. Vanmorgen onder heel veel dwang en dreigementen de 5ml lactulose naar binnen gekregen....ze ze daarna heel droog; o dit is best lekker. Nu maar hopen dat ze dat morgenvroeg niet vergeten is
whehehe nouja.. misschien valt het morgen mee dan en 5ml is al makkelijker dan een heel glas denk ik dan... ook als het vies is.
Hopen dat het nu beter gaat met de medicijnen..als ze het lekker vindt, is een goed teken toch? Ik heb zelf ook Movicolon gebruikt eerst zonder smaak en die was al heel vies! die deed ik altijd in een glas water met limonade siroop erbij dan heel snel achterover. later had ik de Movicolon met citroen/ sinasappelsmaak nou die was nog viezer! Als ik die met limonadesiroop innam werd het nog zuurder. die deed ik gewoon met water maar zooo vies! Ik snap dat je dochtertje het niet wilt. Lactulose hoor ik vaak dat kindjes dat beter naar binnen krijgen vanwege de smaak. succes!
@aagje: ik vind al dat smaakjesspul sowieso vaak niet zo'n verbetering... laatst in ziekenhuis verdoving met bananensmaak... dus ik nog sipjes vragen of ze niet iets anders hadden kunnen bedenken... bleek dat dat de enige smaak was waarin het gemaakt werd (en dat bijna iedereen stond te kokhalzen van de smaak)
Oja, die keelverdoving . Wat had je voor odz? De banaansmaak vond ik niet heel erg (de nasmaak wel wat bitter), maar ik moest kokhalzen van het achterin mn keel sprayen dacht ik? Laatst nog 4L kleanprep moeten drinken voor darmonderzoek. Smaakt naar anijs/vanille of zoiets? De 3e liter was ik er wel redelijk klaar mee! Tja, t zijn allemaal niet bepaald natuurlijke smaakjes
bronchoscopie.. om te kijken of ik niet toevallig een doperwt had ingeademd aldus de longarts.. dat is GEEN opmerking als je daar met zo'n camera in je keel ligt... dacht dat ik "dood" ging ik schoot in de lach net toen hij wat slijm losmaakte.. dus ik stikte bijkans pff 4 liter achter elkaar ook? met of zonder smaakje.. blijft heftig
Fijn zo'n droge opmerking als je daar ligt dood te gaan Brr, klinkt niet fijn! Ik heb tijdens mijn 1e gastroscopie aan een stuk liggen kokhalzen, echt k-onderzoeken zijn het! Nee hoor, eerst 2L in 2 uur, uur rust en dan nog 1L in 1 uur, volgende ochtend nog een liter. Vond het nog wel meevallen qua hoeveelheid wegkrijgen. Alleen die 32 uur nuchter zijn verder was minder.