Na 10 maanden misschien 10 nachten wel geslapen te hebben, weet ik het niet meer. Ons zoontje van 10 maanden slaapt vanaf 3 uur 's nachts bijna niet meer. Nu gaan we vandaag starten met kindival. Zijn er moeders die het ook hebben gegeven? Op het doosje staat 4x per dag 1 tablet, maar als ik verhalen lees op het internet, krijgen kindjes ook wel eens maar 1 tabletje voor het slapen gaan. Wat is nu wijsheid? Ik hoor graag ervaringen!
Ik ken het product niet, dus daar kan ik weinig over zeggen. Andere vraag: Hoe slaapt je zoontje overdag? Hoe laat gaat hij 's avonds naar bed? Wat is het laatste moment dat je hem wat geeft (voeding)? en wat is dat dan? Is hij om 3 uur 's nachts nog moe of is hij dan klaarwakker met een hele hoop energie?
Hoihoi, Wij geven ook al enkele maanden Kindival. Hij krijgt 's avonds 2 pilletjes, overdag vind ik het niet nodig. Ik kan alleen niet zeggen dat het heel veel helpt. Doorslapen doen we nog steeds niet, maar de nachtelijke huilbuien zijn wel korter. Succes!
Onze dochter krijgt t ook, vooral rond spannende periodes. Ze is sowieso al een hele slechte slaper. Ze krijgt er nu standaard 1 voor het slapen gaan en dat gaat redelijk. Zodra we merken dat het weer minder gaat, krijgt ze er eind van de dag 1 extra. Ze is jarig in januari en net daarvoor zijn dus alle feestdagen, nou dan is het raak hoor! Dus dan krijgt ze er 4 verdeeld over de dag.
Tetje: mijn zoontje slaapt 's morgens een uurtje en 's middags ook. Omdat hij om half 6 echt al klaar wakker is, kan hij nog niet naar 1 slaapje. 's Avonds gaat hij rond 20 uur naar bed, na een flesje melk. Vanaf 3 uur 's nachts zijn het huilbuien, die steeds 5 tot 10 minuten duren. En vanaf 5 a 6 uur dus helemaal klaar wakker. Thnaks voor de andere reacties, hopelijk zijn er nog meer moeders die hun ervaring met me willen delen!
Kindival schijnt wel een veilig product te zijn, hoewel ikzelf niet zo snel naar 'extra hulpmiddeltjes' grijp. Misschien helpt het. Je zou het uit kunnen proberen met eerst alleen 1 tabletje 's avonds. Het is een lastige situatie, je zou uit moeten vinden waarom hij dan huilt: omdat hij niet moe is, honger heeft, zich onveilig voelt, het donker is etc.? Er kunnen veel redenen zijn. Eventuele andere tips, waarvan je er ongetwijfeld al een heel aantal al 100x heb gehoord (sorry daarvoor) : - altijd zelfde slaap- en eettijden - dikke papfles voor het slapen gaan - zelfde ritueel voor het slapen gaan. - nachtlampje? - als hij wakker wordt en huilt, naast hem gaan zitten (niet uit bed halen), gerust stellen / zingen / praten / hand vasthouden, tot hij weer in slaap valt. Eventueel zijn bedje naast die van jou neerzetten, zodat je er niet elke keer uit hoeft, maar dat hij wel weet dat je er bent. Dan weet hij dat als hij wakker wordt dat mama er is, als dat een paar keer gebeurd kan dat een veilig gevoel geven en misschien er zo voor zorgen dat hij niet meer hoeft te huilen, maar gewoon in slaap valt. - voor sommige kindjes werkt het om de armpjes in de slaapzak te houden, in te bakeren o.i.d.
Haha tedje ik ken ze allemaal (en advies is altijd welkom ) en we hebben al zoveel geprobeerd?! Verwaring aan, verwarming uit, lamp aan op de gang, lamp uit etc. Ik denk dat ik gewoon een slechte slaper heb
Wij hebben uiteraard ook alles geprobeerd en zijn begonnen toen ze 3 jaar was tijdens spannende/drukke periodes. Zoals ik al zei, ze slaapt al slechts (erg vroeg wakker en dan s'nachts ook nog een paar keer) en als de dan nóg slechter gaat slapen, zijn we helemaal uit t ritme!
Mijn zoontje was ook een erg slechte slaper. Met kindival ging het vaak wel beter. Hij had periodes dat hij gillend wakker werd maar met kindival werden die nachtmerries een stuk minder. We gaven hem ook meestal maar een pilletje voor het slapen gaan. Hij is nu inmiddels drie enslaapt wel beter,maar had eind vorig jaar toch ook weer zo ' n periode. Met kindival was het weer zo over.
Klopt, inbakenen mag niet meer, maar dat hebben we ook gedaan tot 5 maanden... Het is dat ons zoontje zo'n vrolijk mannetje is, zodat ik de dag altijd wel door kom. Dan vergeet ik de vermoeidheid. Vannacht heeft ie doorgeslapen tot 6 uur, zonder wakker te worden. Voor ons echt een luxe!