Ja dit vroeg ik me ook af! Want met je dochter kun je niet zo goed even bij een boom gaan staan. Dus nu doe ik haar luier om maar vind ze helemaal niet fijn en zegt ook steeds mama moet plassen dus ze houd super lang op totdat ze niet meer kan sneu natuurlijk.
Oh, ik heb mijn dochter wel een paar keer op het gras laten plassen hoor (was wel van de zomer). Achter haar staan, onder dr knietjes pakken, zodat billen naar beneden hangen en rug tegen je buik leunt. Zelf benen wijd, dat ze niet over je schoenen heen plast!! Overigens bestaat er ook een wegwerppotje voor onderweg, heb ik gehoord (nooit zelf gebruikt). Tja, verder heeft ze die periode op de gekste plaatsen geplast hoor. Was ook een beetje haar ding om dan thuis echt niet te willen en zodra we in de winkel kwamen, moest ze 'plotseling' naar de wc. Ze wist precies waar de wc's zaten in bepaalde winkels. Was echt een spel voor haar
ah het is echt moeilijk in de winter. ik heb de hele winter in stress geleefd omdat ik bang was voor ongelukjes buiten(het ging goed maar stress ervan niet zo leuk als het vriest). ik zou in het begin de luier aan houden als je met haar gaat buiten spelen. altijd een setje kleding en een plastiek tasje, doekjes en hydrofielluier mee in je tas, in het geval van ongelukje buiten. mijn zoontje kan het ook overal op gewone wc doen.dat is handig. soms moet je in een supermarkt enzo naar wc vragen. en leer van te voren waar de wc's zijn.(we hadden n ongeluk in v en d omdat wc's 3 verdieping hoger waren en heel end lopen.) als je naar buiten gaat eerst laten plassen!gewoon er een rituel van maken.