Wij oriënteren ons momenteel op basisscholen. Een van de opties is een school met continue rooster. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Wat vinden jullie de voors en tegens?
Ik zou niet anders willen. Geen gehaast thuis om er op tijd een boterham in te krijgen en heen en weer gesleep met een sliert kinderen, vier keer per dag. Gewoon 's ochtends naar school, tussen de middag met z'n allen een boterham eten in de klas en daarna buiten spelen en dan 's middags op tijd weer vrij.
Ja, ik zou r ook voor kiezen. Voor kleuters is het wel even een lange dag om te wennen maar m'n dochter vind het heel vervelend om 2x naar school te moeten en te haasten tussen de middag.
Hier vanaf het begin. Het bevalt goed. Verder valt het me op, dat steeds meer scholen 'om' gaan. Een buur-gemeente gaat vanaf komend schooljaar bijna volledig naar continuerooster. Slechts 1 of 2 scholen van de 15 (nog) niet. Dus mocht het belangrijk voor je zijn en je kiest voor een school zónder continue rooster, dan zou ik wel informeren naar de toekomst...
Hier nog geen ervaring mee, maar het wordt wel een school met continue rooster. Ik vind het ook een voordeel. Geen gehaast en in de middag lekker vroeg uit. Ik zie er eigenlijk geen nadelen van. Ze eten alleen niet in alle groepen tegelijkertijd zover ik begreep, ivm het buiten spelen (spreiden van de drukte)
Bij ons zijn ze net overgestapt op een continu rooster. en het bevalt ons super goed. zoontje is ook veel rustiger nu. er is veel minder gehaast.ík zou niet meer anders willen.
Het klinkt mij ook goed in de oren. Ik heb er alleen helemaal geen ervaring mee, ook niet in mijn omgeving. Maar heel fijn om zoveel positieve meningen te lezen!
Lijkt mij ideaal elke dag zelfde tijden geen overblijf kosten ect ect.. Hoop dat het hier er ook ooit van komt moet zeggen was eerst er fel op tegen maar zie zeker de voordelen van gelijke dagen.
Nog geen ervaring, maar wij hebben ook gekozen voor een basisschool met continu rooster. Het lijkt me voor de kinderen zoveel prettiger. Vroeger werd ik om 12:00 opgehaald door mijn moeder, dan ben je 12:10 thuis. Snel broodje eten en dan moet je weer naar school. Ik vind dat zo'n gehaast. En bijkomend voordeel voormezelf, dat ik op mijn vrije dag ook echt een paar uurtjes voor mezelf heb! De tijd van de psz vliegt voorbij.
Het lijkt me heerlijk maar voorlopig zie ik het hier nog niet gebeuren. Mijn oudste 2 kinderen gaan zelf naar school etc maar ik zie alweer op tegen het moment dat de jongste ook weer gaat. Ik zwijg nog maar over dat gejank iedere keer tussen de middag dat er weer iemand mee moet om te komen eten. Misschien toch eens een mail naar school sturen wat de vooruitzichten zijn.
Het is hier dit schooljaar ingevoerd, oudste heeft de anderhalf jaar daarvoor op dezelfde school gezeten met middagpauze thuis. Er is veel meer rust gekomen: geen geren meer 2 keer per dag om op tijd op school te komen, geen gedoe thuis met snel moeten eten, niet twee keer afscheid nemen. Verder zijn nu alle middagen lang, waardoor we lekker de tijd hebben om even de stad in te gaan als er nieuwe kleren of schoenen nodig zijn. Was daarvoor altijd vliegen als dat op een lange dag moest, nu is daar dus gewoon rustig de tijd voor. Ik vind het voor iedereen een verbetering Jongste slaapt tussen 11 en 1 ergens, dus ik moest oudste steeds ophalen als zij lag te slapen en kwam echt niet aan bepaalde dingen in huis toe daardoor. Nu kan ik even flink aan de slag terwijl de jongste ligt te slapen, lunch ik daarna even samen met haar en gaan we dan de oudste ophalen van school. Heel fijn zo
Klopt, klassen eten hier ook op verschillende tijden, maar ik hoor m'n dochter nooit klagen over de tijd dat ze lunchen. Ze heeft nu ook haar brood altijd op en eet -sinds de start van het continurooster- zelfs 2 boterhammen op school, terwijl ik er thuis met moeite 1 in kreeg. Dat de rest van de klas ook gewoon eet, helpt echt mee
Ik heb liever geen continurooster maar heb geen keus. Ik ga 3x per week om half 2 naar m'n werk. Zonder continurooster had ik m'n dochter nog kunnen zien met lunchtijd. Nu dus niet, haar school zal uitgaan op het moment dat ik net weg ben naar m'n werk en dan zie ik haar pas de volgende ochtend (en dan moeten we haasten om op school te komen). Dus nee mijn keus zou het niet zijn maar hier alleen maar scholen die vanaf volgend schooljaar (het jaar waarin ze gaat beginnen) overgaan op continurooster...
het is prima hoor. zoon eet ook beter lunch dan hij thuis zou eten in de haast! zou het niet anders willen. prima regeling.
Een continu rooster wil nog niet zeggen dat ze elke dag dezelfde tijden hebben he. Hier hebben ze ma: 8:30 - 14:30 di: 8:30 - 14:30 wo: 8:30 - 12:30 do 8:30 - 14:30 vr: 8:30 - 12:00 Veel kleuters als ze tussen de middag thuis komen, willen ze na het broodje eten even spelen en daar is dan weinig tijd voor. Ze ontspannen, maar moeten zich nog een keer opladen voor de middag. Terwijl als ze op school blijven, blijven ze alert en eenmaal thuis kunnen ze ontspannen en hoeft er ook niets meer. (tenzij ze naar sport enzo moeten, maar dat is dan weer een keuze van de ouder zelf natuurlijk)