Ik vind dat echt nog te jong voor een kamp. Onze zoon zit op judo en daar is ook elk jaar een kamp van, maar tot nu toe (hij is bijna 8) mocht hij nog niet mee van ons. Ik ken de leiding amper, het kamphuis is ergens in the middle of nowhere en ik vind dat een te grote verantwoordelijkheid om dat over te dragen op een ander.
Hier zijn onze jongens vanaf hun 5 e jaar mee gegaan op scoutingkamp 2 nachten. Nu kennen we de leiding best redelijk omdat er toch wekelijks met halen en brengen wel even wordt nagepraat. Daarnaast 'oefenen' ze in het jaar voorafgaand al 2 x 1 nacht op het gebouw. Ik heb ze dan ook allebei al jong vol vertrouwen meegegeven. Denk overigens dat t ook heel erg afhankelijk is van hoe makkelijk je kind van huis kan zijn/ gewend is te logeren. Zelf ben ik bv vroeger ook al op kamp geweest met scouting dus denk ik er wellicht ook wel makkelijker over omdat ik t zelf vroeger zo leuk vond. Dit jaar gaat de oudste nu 8 zelfs een hele week op kamp met scouting. Overigens geef ik mijn kids ook een week mee aan opa en oma om te kamperen....
Ik zou mijn dochter ook rustig een weer met mijn ouders mee laten gaan kamperen, mijn man zou in opstand komen denk ik haha die wil nog geen weekendje weg zonder onze dochter. En ze gaat ook met veel plezier logeren bij mijn zus,mijn broer of bij onze oude buren, allemaal dolle pret voor haar dus dat is het probleem niet. Morgen maar eens informeren tijdens de wedstrijd.
Ben benieuwd huggybird... En op zich... Een half uur fietsen... Is niet heel ver. Niet om te fietsen (fietsen wij regelmatig.. En vaak zelfs wel 1-2 uur) En als er iets aan de hand is ben je er met de auto zo om dr weer op te halen. Dat scheelt natuurlijk wel. Ben benieuwd wat de trainer er van vind
Het gaat me ook niet zo zeer om het half uur fietsen wat het fietsen betreft, dat kan ze wel, als we naar mijn ouders fietsen is dat net ze ver ongeveer. Maar het fietsen in een groep kinderen is wel een puntje voor mij..... Als.ik zie hoe sommige kinderen op mijn werk in een groep fietsen houd ik mijn hart soms vast, en dat zijn dan kinderen van zeker 2 jaar ouder..... Met de auto zijn we er idd zo als het op de plek is waar het vorig jaar ook was. Ben ook benieuwd..... Het lijkt me voor haar wel heel leuk!
Nouja misschien dat de trainer wel een extra oogje in het zeil kan houden tijdens dat fietsen. Zou zelf hetzelfde idee hebben voor.. Vertrouw mijn kind wel op de weg. Maarja, er zijn ook anderen. Ik ging ooit (als puber wel hoor) op fietskamp en daar waren de fietsregels altijd heel strikt. Maximaal 2 naast elkaar, doorgeven als er wat aan de hand is van voor naar achter (of andersom..) Zou het zelf als trainer nog wel wat vinden trouwens.. Met een grote groep kinderen op de fiets.
Snap je dilemma. Aan de andere kant moest ik als kind verplicht mee op schoolkamp elk jaar ook zeven jaar oud naar België en dan van maandag tot vrijdag. Drie jaar geleden kon zoon ook logeren bij de voetbal. En buiten dat hij het zelf niet wilde voelde het niet fijn. School vind ik weer anders dan een club vereniging. Aan de andere kant ging ik met 12 een weekend met de fanfare naar Frankrijk !! Bij jou is het om de hoek en ze zit vrij dicht bij. Je kunt goede afspraken maken van als je kindje toch in de avond terug wil dat dat altijd mag en zonder problemen. Hoe is je kindje zelfstandig kan ze zich redelijk redden.?? Daar zou ik naar af laten hangen.
We zijn terug van de wedstrijd, de trainer gaf aan dat hij zich met bijna alles bezig houdt op de vereniging behalve met het kamp.... Hij gaat dus ook niet mee en komt zelfs niet langs.... Hij wist wel te vertellen dat ze naar de zelfde plek gaan als vorig jaar. Dus half uur fietsen in een groep. Er gaan ook ouders mee, maar wie dat zijn en wie er mee gaan van de vereniging weet ik dus niet maar de kans heel is groot dat mijn dochter en wij ze dus niet kennen..... Als de gene die afgelopen dinsdag het briefje aan onze dochter heeft gegeven er dinsdag weer is ( heb die man daar twee keer gezien) zal ik bij hem nog eens informeren..... Er zijn nog niet veel plus punten bij gekomen moet ik zeggen.....
Mijn zoon en dochter zijn destijds ook op kamp geweest toen ze 7 jaar waren. 2 nachten voetbalkamp voor zoon en 2 nachten handbalkamp voor dochter. Ze vonden het geweldig. Zoon was wel helemaal afgedraaid toen die thuiskwam maar had een topweekend en dochter heeft ook volop genoten. Straks gaan ze allebei een week maar zijn nu alweer 9 en 11 jaar.
Nee toch.......? Ik ga dinsdag nog informeren en als het me dan nog niets lijkt gaat het over, dan gaat ze maar lekker een keer bij een vriendje of vriendinnetje logeren.... Ook leuk! Ik geef haar niet aan vreemden mee!
Persoonlijk zou ik haar niet mee op kamp laten gaan. Zou mij er als moeder niet prettig bij voelen, nog veel te jong.
Ik zou mijn dochter ook niet mee laten gaan. Zeker als er geen bekenden qua begeleiding bij zijn. Nee zou er geen goed gevoel bij hebben. Er komen nog jaren genoeg dat ze wel mee kan.
Nou, we zijn er uit.... Ze gaat niet mee op kamp. Ik heb nog even overwogen om zelf mee te gaan als leiding maar zo tegen het einde van het schooljaar heb ik zelf kamp van mijn werk en is het altijd een drukke tijd. Toen ik het haar net vertelde zei ze heel droog " oh, oke" en at lekker verder Heb ook aangegeven dat we het volgend jaar weer opnieuw bekijken, vond ze een goed idee. Eerst maar eens 7 worden over 12 nachtjes slapen!!!!!!!