Klein van lengte maar toch diploma A, badmeesters snappen er niks van.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door JustNice, 25 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Zoontje is onlangs 7 geworden en 2 dagen later heeft hij zijn zwemdiploma A behaald!
    Super blij en trots uiteraard, hij gaat net als zijn zus door voor B en C.
    Het is ook een echte waterrat, lekker duiken en lekker ravotten in het water. Dingen opduiken of lekker wild op de matten.

Maar nu het volgende, zoontje is kort van lengte. 117cm. Onze afkomst Javaans zal ook een rol spelen in zijn lengte.
    Hij baalt er nu zelf ook heel erg van: zei toen hij 7 werd, ik ben wel 7 geworden maar iedereen denkt dat ik 4 of 5 ben, dat is echt niet leuk.

Nu met het lekkere weer en en zwembad, en dus zwemmen zonder bandjes ivm diploma A.
    Zijn wij zowel gisteren als vandaag 3x aangesproken door de badmeester. Vervelend maar ook goed om te zien dat ze het in de gaten houden. Hij moest laten zien dat hij kon zwemmen en zodra ze het hadden gezien was het oké.
    Ook dit hakt er bij mijn zoontje in. Maar goed, hij snapt ook wel dat ze dat vragen voor de veiligheid.

De badmeesters maakte iedere keer excuses. Maar ja, zij waren heel goed preventief te werk gegaan.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Mijn jongste dochter is ook klein van stuk, ze heeft ABC en krijgt ook wel eens dergelijke vragen (wordt steeds minder wel), wij lachen er om. :)

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wel goed dat het goed in de gaten gehouden word. Maar lijkt me wel vervelend voor je zoon om dan te bewijzen dat ‘ie al kan zwemmen.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Misschien een idee dat als jullie het zwembad inkomen zelf even op de badmeester af te stappen en het te zeggen. Zonder dat je zoontje er bij is. Scheelt voor hem een baal-momentje.

Hier een dochter die met 5 (en klein van stuk) A, B en C al had. Tja...

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.683
    27.317
    113
    Vrouw
    Wat top dat de badmeester zo opletten :)

Ach als hij straks 30 is en om zn ID voor een biertje wordt gevraagd, kan hij er wel om lachen. Hij leert er wel mee om te gaan. Hij kan ook zelf een grapje maken door te zeggen: ja, ik groeide sneller met zwemmen dan met centimeters :)

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.244
    10.910
    113
    Heeft hij geen polsbandje of iets gekregen bij zijn diploma?

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.417
    10.346
    113
    Erg vervelend voor je zoon maar goed van de badmeesters.

Misschien inderdaad zelf bij de badmeesters aangeven dat er 1 in het bad ligt dat niet groot is maar alles heeft behaald.

Hij zal er ook mee om moeten leren gaan, ik was de kleinste van ons clubje en moest altijd id laten zien. Op een gegeven moment zelfs toen ik een fles drank kocht voor mijn moeder....ik was de 18 ruim ruim gepasseerd.

Vervelend maar hoop dat hij het plezier niet gaat verliezen!

8. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.641
    8.383
    113
    Vrouw
    Vroeger kreeg je een plaatje om op je zwemkleding te zetten. Daar stonden dan de diploma's op. Krijg je die tegenwoordig niet meer?

Youtan vindt dit leuk.
  9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat raar dat mensen zo op hem reageren. Mijn jongste was altijd vrij klein, met 5,5 jaar 1,10m maar heeft nooit opmerkingen gehad. Dus dat ze jouw zoontje met 1,17 schatten als 4 of 5 vind ik echt raar. Met zwemmen ook nooit opmerkingen gehad, een goede badmeester houdt het in de gaten en ziet snel genoeg of een kind kan zwemmen, daar hoef je een kind niet voor aan het spreken. Mijn jongste had met 6,5 jaar haar A diploma en was toen 1,20, ook nooit opmerkingen gehad. En is toch vergelijkbaar met jouw zoontje. Ik vind jouw omgeving dus gewoon echt raar reageren ;)

10. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.343
    113
    Vrouw
    Dat is lang geleden!!! En trots dat we erop waren :)

Maar dan zou ik nu zeker 10 van die plaatjes moeten hebben en dan keer 3 (abc) en moeders moesten die er zelf opnaaien.... liever niet :D

Gewooniemand en Zonnestralen vinden dit leuk.
  11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Ik vond het zonde van mijn badpak, heb die dingen er dus nooit op gehad (of alleen na A ofzo). :roflmao:

Hier werd dochter vooral in de speeltuin aangesproken. Daar hebben ze redelijk ondiep water, waardoor zwemmen niet echt nodig is, maar ze zijn (terecht) flink streng mbt welk bad je met diploma wel en niet mag en dat je zonder diploma bandjes om moet. Daar werd ze dus meerdere keren aangesproken. In baden waar ze ivm de diepte echt moest zwemmen maar een keer, maar meestal zwemmen we ook in ons ‘eigen’ bad en daar kennen ze haar natuurlijk ook. :)

12. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Denk dat het komt door zijn babyface. Zie foto

De zwemschool waar wij hem op hebben gezet, hebben geen bandje uitgereikt bij het afzwemmen. Alleen het Diploma.
    Maar mijn dochter heeft op een andere zwemschool gezeten en heeft idd die bandjes gekregen van Jip. Misschien maar even opzoeken in het archief... En gebruiken voor hem.

Bijgevoegde bestanden:

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Wat een schatje (om te zien - geen idee of hij het ook echt is :roflmao:)! Kan me voorstellen dat dat niet helpt, nee. :D

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier een medaille. Ik zal hem voortaan omhangen :) :)

Youtan vindt dit leuk.
  15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Daar heb je idd een punt. Een goede badmeester observeert zo’n kind en ziet binnen no-time of een kind kan zwemmen of niet. Wel vind ik dat men kinderen tegenwoordig wel erg snel laten afzwemmen. Dan zie je ze gaan bij het afzwemmen, met hun koppies amper boven water en dan denk ik: hoe is het mogelijk?! Dus als je wellicht op dat niveau zwemt, dan kan ik me voorstellen dat er toch even naar gevraagd wordt.

16. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.701
    4.312
    113
    noord holland
    Vooral heel goed dat ze het wel goed controleren.
    Lastig voor hem dat ze t vragen. Mss inderdaad zelf vantevoren direct even naar de badmeester toelopen om t aan te geven.
    Onze jongste had op haar 5e a, b en c. Bij de foto van t afzwemgroepje op een rijtje was ze de kleinste en scheelde met sommige kinderen twee koppen :roflmao:.

17. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Het observeren deden ze prima hoor.
    Zelfs een oudere mevrouw die niet kon zwemmen hielden ze strak in de gaten.
    En bij de ingang hing ook een bordje dat je zelfs als je kind 6 jaar is en diploma A heeft, je als ouder ook in de buurt moest blijven met de reden waarom erbij.
    Safety first, dus zo gezegd zo gedaan.

Nu had mijn zoontje geen speelmaatje dus ging hij lekker hangen aan mij als hij even niks te doen had in het water. En wij ons bevonden in water waar ik wel kon staan met mijn lengte van 1.57
    Dus dat wekte icm zijn lengte en snoetje vragen op bij de badmeesters.

Hij moet een doel hebben, dan zwemt hij van a naar b voor je. Bijvoorbeeld van de duikplank af enzo.

Diploma A B en C is ook echt een must.
    Zijn conditie moet nog flink opgekrikt worden.

18. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Klein boefje met een schattig gezichtje.
    Dat weet hij zelf maar al te goed. :D

19. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Wat een supergoede controles bij jullie!
    Maar mijn dochter was net 1 week 5 en had toen diploma A gehaald. Was denk toen 1.10 ofzo. Tel daarbij op dat ze soms heel verlegen kan doen (dus hangen aan mama) en dus werd het ook regelmatig gevraagd. Alleen maar fijne controle toch. (ze was 5,5 toen had ze abc). Nu is ze rond de 1.20 en wordt er nooit meer naar gevraagd.

Zoon wordt bijna 9, maar is ong 125. Ook hij had met 5 jaar abc. Kreeg ook regelmatig de vraag en werd daar idd gek van. Ja jongen, het is niet anders. Laat ze maar gewoon zien wat je kan.

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    En soms nemen badmeesters en juffen ook niet de tijd om lang te observeren, omdat het gewoon druk is - en dan kun je het beter snel even vragen, in plaats van langer te kijken naar een kind wat inderdaad aan z'n moeder hangt of op z'n hondjes zwemt gewoon omdat het kan ;) .
    Je kan zelf een beetje het badpersoneel in de gaten houden - en er dan al op inspringen als je ze ziet aankomen - vaak zie je ze al kijken...
    Er zijn ook kinderen van 4,5 of net 5 die hun diplomas al hebben en tja, die krijgen die vragen ook wel wat vaker.

Wat sommige badmeesters juist ook weleens doen is de manier van vragen aanpassen, zodat het minder kleinerend overkomt 'woww! jij hebt vast je B al?! ' en op die manier een reactie uitlokken... is het C of juist alleen A - een badmeester kan er altijd wel een positief antwoord weer op geven...

En als ouder zelf ; als je ziet dat je kind wat raar aan het zwemmen is; maakte ik zelf al eens de opmerking naar mijn kind 'joh, hallo, zo zien ze niet dat je je C al hebt hoor!' Of tegen je zoontje op het moment dat je ziet dat je in de gaten word gehouden 'joh, laat eens even zien wat je kan!' Gewoon showen om het voor te zijn ;)

Deel Deze Pagina