Dochter nog niet zindelijk, houdt plas heel lang op!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sammmie, 27 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sammmie

sammmie Actief lid

6 sep 2006
    154
    0
    0
    Ze wordt volgende maand 3 jaar, en wil best wel proberen op potje/wc. Laat haar dan ook zonder luier lopen. Maar dan houdt ze het gewoon op, uren!!! :$
    Als ik s' ochtens haar luier af doe, dan heeft ze om 12 uur gewoon nog niet geplast, ja, en dan moet ze slapen, dus toch die luier om, en helemaal overvol als ze wakker wordt.

Wat zou dat nou toch zijn, want in principe kan ze dus wel ophouden, dus een soort van 'controle' is er wel. Ze wil alleen niet loslaten ofzo...

Weet ook echt niet hoe ik dit moet aanpakken? Hopelijk heeft iemand dit ook meegemaakt :(

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Haar zeggen dat ze op t potje moet...met Iris ben ik nu net begonnen (is een jaar jonger maar er wel echt aan toe), ik zet haar geregeld op de pot. Ze wil bv zandkasteel kijken, 'dat mag, maar eerst even plassen'. Werkt goed.

3. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    hier 1 die al een tijdje zindelijk is maar altijd naar de wc "moet" van mij als we weggaan. En dan werkt het meestal met een smoesje. Als je nu gaat plassen dan........ Zij kan het ook uren ophouden als het moet, maar vind ik niet nodig ;) Dus met smoesjes werkt t hier wel!

4. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hier heeft het belonen met een stickertje heel goed geholpen.
    Mijn zoontje is helemaal weg van vissen "nemo".
    Ik had dus hele mooie 3d stickers van vissen gekocht. Toen ik hem zei dat hij een sticker kreeg als hij op de wc/potje zou plassen wilde hij meteen op de wc zitten. Hij heeft toen ook een plasje gedaan :D
    In hetbegin moest ik wel nog vaak vragen of hij moest plassen, maar na een tijdje gaf hij het ook zelf aan.
    Nu nog het poepen op de wc en dan ben ik helemaal blij ;) Ik heb hem al vanalles beloofd, maar hier helpt helaas niks bij haha. totdat hij opeens op de wc poept en mij er dan aan herinnert wat ik hem allemaal heb beloofd.

Deel Deze Pagina