Mijn dochter heeft altijd jeuk in de holtes van haar elleboogjes en ook in haar nek. Ze had als baby heel licht eczeem in haar nek en toen zag ik ook plekjes zitten maar nu zie ik eigenlijk helemaal niets! Geen rode plekjes of bultjes ofzo. Maar het jeukt wel! Als haar nageltjes wat langer/scherper zijn dan krabt ze zichtzelf helemaal open! We wassen alles thuis met neutral dus dat zou goed moeten zijn. Heeft iemand een idee hoe dit komt of hoe ik erachter kom waar het van komt?
Ik heb zelf vroeger ook exceem gehad in de ellebogen. Geen idee hoe het heette, maar kreeg er een speciale zalf voor van de dokter weet ik nog wel.
Kan best zijn dat ze er nog last van heeft hoor, de plek die je beschrijft (en rond de oren en de knieholtes) zijn echte exceemplekken. Betekend niet dat je meteen aan de hormoonzalf moet hoor (is trouwens rot spul). Ik zou het goed vet houden met b.v vaseline lannette creme (verkrijgbaar bij de apotheek). Zeepvrije producten gebruiken om te wassen en hooguit 2 x per week in bad. Klink raar maar ook water droogt de huid uit. Groetjes Anita
Fenneke heeft hier last van als ze in bad is geweest en het niet helemaal kurkdroog is gewreven met de handdoek voordat haar kleertjes aangaan. Ze heeft dit trouwens ook in haar knieholtes. Ik maak de holtes echt kurkdroog en smeer er een vette creme op (bv.bepanthen) en daarna heeft ze nergens last meer van. De laatste keer dat ze het heel erg had heb ik een lichte hormoonzalf gekregen en toen was het na 3 dagen weg.