Mijn nichtje word over volgende week 2 jaar, en tja daar sta je dan in de speelgoed winkel!! Het moet van mijn zus iets educatiefs zijn of boekjes met niet te lange verhalen. Maar het speelgoed wat wij hebben gezien is ze of te oud of te jong voor! Mijn man zag gisteren wel stofzuigertjes of een leuke pop, maar daar durf ik echt niet mee aan te komen. En boekjes: we zagen wel leuke boekjes maar ik heb echt geen idee wat nou geschikt is voor haar. Mijn zus bellen ligt wat gevoelig, ik ben al lang blij dat we mogen komen. Hebben jullie mss een idee?? alvast bedankt! groetjes snoet
Mijn jochie van 2 speelt oa met: makkelijke puzzels (2-3-4-5 stukjes) boekje met veel plaatjes, weinig verhaal theeservies, kookspullen (oa ikea), kinderbakset (ikea, hema) houten rijgkralen Voor ons jochie natuurlijk ook duplo, houten treinbaan, autos, en een hoop on-educatief verantwoordelijk spul
Ik denk aan: Rijgkaarten Vingerverf (is educatief, dat het een zooi wordt bij je zus moet ze maar op de koop toenemen!) Klei Pim
Klei is ook leuk inderdaad. Mijn jochie had een grote ton gekregen met een paar kleuren klei, wat vormpjes, een mes, een kleischaar, en een pers. Daar was hij ook gek op! oja, een magnetisch tekenbord (zo een waar je op kunt tekenen en dan met een magneetwisser het weer kunt weghalen) is ook een hit..
duplo, boekjes van kikker (leren ze veel nieuwe woorden van) ons zoontje speelt o.a. met garage, auto's puzzels (van 4,6 en 9 kan ie zelf maken.. gewoon van karton) of een houden puzzel
Nog een keer Bij de action hebben ze een "mijn eerste woordjes-stickerboek".. Ook heel leuk voor een 2-jarige. Moeten ze die stickers bij de goede plaatjes plakken. Leren ze weer nieuwe woordjes van, en niet duur
Super!! bedankt voor de reacties, daar kan ik echt wat mee! Hele simpele dingen eigenlijk, gisteren bij Toys zag ik allemaal speelgoed wat niet geschikt voor haar was/ of te duur. Klei en vindgerverf daar was ik zelf nooit opgekomen, echt heel leuk. En die rotzooi vind ze niet erg. (die meiden eten ook mee via de rapley methode). En ze kan lekker creatief bezig zijn?!- Ik dacht dat ze voor mijn eerste woordtjes alweer te oud was! Groetjes snoet
Hm little people is ook leuk! en je hebt van die setjes waarbij ze leren tellen.. of hoe het er aan toe gaat bij de dokter.. als je het juiste setje pakt.. hoeft het niet perse heel duur te zijn maar is het stiekum wel leerzaam EN ook gewoon leuk (kwam laatst 10 poppetjes tegen met de getallen 1 t/m 10 bijvoorbeeld... lijkt me wel educatief toch?) het is van fisherprice en dat probeert volgens mij sowieso een educatief element in al het speelgoed te stoppen.
Isabella is helemaal weg van kleien. Gewoon die simpele van Action ( die gekleurde troep vind ik helemaal niks) Verder kan zelfs een tak uit de tuin al educatief zijn dus het argument educatief vind ik altijd erg vaag. Een kind heeft vaak zoveel fantasie dat ze die geprepareerde zogenaamd educatieve speelgoed helemaal niet nodig hebben. Ik vind dat altijd zo overdreven.
Misschien wel, ligt een beetje hoe snel ze gaat? Mijn jochie was niet zo vlot inderdaad. Maar hij had ook de grootste lol met het plakken opzich. Is toch een soort puzzelen, de (gekleurde) sticker zoeken bij een grijze afbeelding daarvan. Dat is wel iets moeilijker..