Onze oudste is nu ruim 5 jaar en al een tijd zindelijk. Voor de corona crisis ging het aardig de goede kant op en bleef ze veelal droog, ook tijdens de eerste lockdown was ze droog. Nu echter sinds een aantal maanden wordt het weer steeds meer, en wat we ook doen, hoe we het ook uitleggen, niets lijkt te helpen. Hebben jullie tips tegen deze hardnekkige ongelukjes?
Hier was het een teken van obstipatie, te lang ophouden waardoor communicatie tussen blaas en hersenen steeds slechter werd. Laxeren werd de oplossing. Je zou het eens kunnen bespreken met huisarts?
Hier is het tot een paar maanden geleden geweest. We zijn zelfs bij de plaspoli geweest. Maar daar deden ze pas echt iets als hij 6 zou zijn. Wel kregen we de tip om hem meer te laten drinken. En dat heeft gewerkt. Of het was toeval, maar sinds een maand of 3 gaat het overdag perfect.
Mijn oudste van inmiddels 6 had dat ook. Elke dag natte broeken. Tot het bij school/bso 2x gebeurde. Toen heb ik de huisarts gebeld. Ze bleek een blaasontsteking te hebben. Kuur gehad en het was over. Nu heeft ze het heel af toe nog. De 2e van bijna 5 heeft het vanaf december ook een tijdje gehad, maar ja...drukke maand en erg gevoelig meisje. Inmiddels gaat het bij haar ook weer goed.
Hier is het met zoon van 6 jaar ook drama. Sowieso elke dag een natte broek en regelmatig 2 keer. Ik twijfel om naar de huisarts te gaan. Misschien toch maar eens doen.
Ze drinkt idd erg weinig. Ik zal daar eens op letten, en ze krijgt idd veel mee van de corona crisis.
Wel eens gecheckt op wormpjes? Bij onze bijna 5 jarige dochter zijn plasongelukjes een symptoom daarvan. Hoe het precies zit weet ik niet maar de apothekersassistente die ik sprak toen ik een wormkuurtje haalde, gaf dat ook aan. Ze had verder nergens last, geen jeuk ofzo. Alleen steeds (beetje) plas in de onderbroek. Na wormpil meteen over.