Hallo allemaal, Al eerder hier gepost maar toch maar weer een vraag. Mijn dochter (januari 2014) slaapt sinds december 2015 erg slecht, wordt meerdere keren per nacht wakker, bij het naar bed brengen moeten we even naast haar blijven zitten terwijl we voorheen haar zo in bed konden leggen en weglopen. Wordt huilerig wakker en schiet gelijk in dikke tranen als ik niet gelijk in haar gezichtsveld verschijn. Vorige week voor het eerst drie nachten weer doorgeslapen waarvan twee nachten zonder tussendoor wakker te worden. Nu nog het volgende: ze wordt elke ochtend rond 6:15 wakker en wordt dan ook huilend wakker en houdt een uur lang een wat kribbig humeur. Het kan ook zijn dat haar humeur los staat van 6:15 maar gewoon helemaal passend is bij haar leeftijd en de fase. is er iets wat ik kan doen? Ik zit er aan te denken te beginnen met een lampje en een tijdschakelaar. Nog meer tips?
Mijn dochter heeft ook van die periodes dat ze zo wakker wordt uit haar middagslaapje. Rustig met haar zitten en de tijd geven om bij te trekken Is volgens mij het enige wat je kan doen, ik geloof niet dat je het kunt voorkomen. Ze Had nog wat langer moeten slapen maar ja, daar doe je ook niks aan.
Ze wordt ineens ook weer wakker in de nacht, snap er soms helemaal niks meer van Probeer idd maar heel erg rustig aan te doen met haar. Ik kan haar best even laten liggen maar mijn moppie pikt dat voor net drie seconden. Gevalletje temperament gemixed met een ochtendhumeur.