wanneer mochten van jullie overgrootouders en broers en zussen langskomen? wij hebben nog 3 oma's en ik zit er echt niet op te wachten om die meteen bij thuiskomst al hier thuis te hebben. Ze kennen elkaar en als de 1 mag komen, komen de andere 2 ook . Om ze tot het kraamfeest te laten wachten vind ik ook niet kunnen, maar wat is eigenlijk normaal? Idem een beetje met de broers en zussen. Mijn jongste broer mag van ons met mijn moeder meekomen, want die heeft geen rijbewijs en is anders 3 uur met de bus bezig om hier te komen. En die heeft ook een speciale band met ons beide. De anderen moeten allemaal werken overdag (kantoortijden) en zullen dus sowieso al 's avonds of in het weekend komen. Maar ik heb eigenlijk geen zin om iedereen hier tegelijk te hebben. Ik moet in zkh bevallen en heb al met mijn man besproken dat in het ziekenhuis alleen de nieuwe opa's en oma's mogen komen. Deels omdat ik het zelf dan denk ik teveel vind worden en deels omdat iets in me vind dat het in een ziekenhuis nou eenmaal geen stamcafe is. Er liggen ook mensen die daadwerkelijk ziek zijn of hun kindje hebben verloren. (mijn familie is nogal aanwezig) Ik wil dit toch wel een beetje in beeld hebben, zodat mijn man ook de afspraken kan maken als ons meissie er is (en we ze lichtelijk onze wensen duidelijk kunnen maken). En we van elkaar weten wat we willen. En ik wil ook niemand voor de kop stoten, maar wil mezelf ook niet voorbij lopen. Dus wat vinden jullie normaal?
Mijn zus was tijdens de bevalling al in het ziekenhuis en mijn ouders/schoonouders kwamen de volgende ochtend. Ik wou ze erg graag en snel bij me hebben. Was zo trots op mijn zoon en dat wou ik graag delen. En in het zkh is lekker makkelijk he...Heb je al de eerste visite gehad en dan heb je het thuis wat rustiger. Ze leggen je trouwens vast niet met iemand op de kamer die een kindje verloren heeft of erg ziek is. Ik heb trouwens ook nogal een aanwezige familie en toen ik vijf dagen thuis was kwamen ze allemaal tegelijk op bezoek. Ondanks dat ik het niet wou, bleef mijn moeder maar aandringen en hoppa, de hele keet vol. Aan het einde van de dag was ik zwaar over de zeik van de drukte en heb ook echt op mn donder gehad van de VK die de nacontrole deed. Dat doen we de volgende keer dus niet meer.
mijn zusje kwam meteen met m'n ouders mee en m'n broer kwam dag daarna, schoonzusjes zijn pas met 3 weken gekomen mijn opa heeft de kleine nog niet eens gezien, ook niks van gehoord (geen kaartje of telefoontje )
Tja, ik ben om 18.37 uur bevallen en 2 uur later had ik mijn moeder + vriend, vader, stiefmoeder, broertje, zusje + vriend, mijn s.o. en mijn s.z. over de vloer. Ik was zo ontzettend trots dat ik Ayla wel aan de hele wereld wilde laten zien . Mijn oma's kwamen de volgende dag. Ik had overigens een lekker kordate kvz die iedereen de tuin in bonjourde, omdat ze even met mijn wilde bespreken hoe we het in de kraamweek gingen doen . Ideaal! Ik zou me er nu nog niet te druk om maken, het hangt natuurlijk ook heel erg van je bevalling af of je zin hebt in (veel) bezoek. Je kan natuurlijk wel vast met je vriend bespreken dat je in het zh alleen je ouders laat komen en als je de volgende dag naar huis gaat (of moet je langer blijven?) ook je zussen etc. kunnen komen.
Dit is natuurlijk ook zo. Ik kreeg onverwachts een keizersnede en moest langer blijven. Had er niet aan moeten denken dat ik dan geen visite had gehad.
bij mij zijn die dag alleen maar mijn en zijn ouders geweest. de broers/zussen en zijn en mijn oma zijn pas de 2 dagen erna geweest, een beetje verspreid. Vond niemand gek hoor, gewoon rustig aan doen.
ik ben bij beide in het ziekenhuis bevallen, bij de eerste kwamen de 2 opa's oma's en mijn zusje meteen een uur na de bevalling bij de 2e bevalling was mijn zusje aanwezig, we hadden eerst mijn ouders opgebeld om te komen omdat hun ons zoontje hadden op dat moment, en wij eerst zoonlief rustig kennis wouden laten maken met zijn zusje, toen zoonlief weg was mochten andere opa en oma komen. broers en zussen : mijn broers waren bij de eerste met een week of 2/3 gekomen..... en bij de 2e...... is er nog geen 1 geweest en ze is al 8 maanden.... ( tja inmiddels hebben ze haar al vaat zat gezien) het zusje van mijn man kwam bij de eerste na 4 maanden omdat ze in autralie zat, en bij de 2e kwam ze de volgende ochtend, maar meer omdat ze dat zelf zo graag wou... ik heb geen goede band met haar en had haar liever niet zo gauw al aan mijn kraambed gezien... maarja.
onze broers en zussen verspreid over de hele week. Eerst zijn mijn broers/zussen allemaal x in ziekehuis wezen kijken (do-ma) maar omdat ik bij mn ouders inwoonde tijdelijk hebben ze de laatste dagen dus elke dag kunnen kijken wim zn broers/zussen verspreid over de hele week (en de laatste is pas nog geweest:O) Mij'n opa en oma van vaderskant zijn maandagavond geweest (do bevallen) en oma van moederskant op donderdagochtend dacht ik, dus met een week. Opa van moederskant kon niet komen ivm gezondheid
Mijn ouders zijn dezelfde avond nog geweest (kwam pas rond 10.00 's avonds van de OK af en mn moeder moest even met eigen ogen zien dat alles goed met mij was). Mijn schoonmoeder, onze broers en schoonzussen en mijn beste vriendin zijn de volgende dag geweest. En mijn man zijn opa's en oma's zijn na ongeveer een week geweest. De rest zijn op het kraamfeest geweest.
Bij mijn vorige bevalling was het zo: Op dag 1 ('s ochtends vroeg geboren) onze ouders eventjes 's avonds. Mijn oma was daar ook bij, die was een weekend bij mijn ouders, dus tja... kan ik moeilijk zeggen dat ze niet mee mag Plus, die kun je er wel bijhebben, hihi Op dag 2 overdag mijn opa en oma van de andere kant overdag, mijn broer+vriendin en zwager+schoonzusje 's avonds. Op dag 3 of 4 mijn andere schoonzusje + vriend, maar die konden zelf niet eerder, anders hadden ze ook wel ietsje eerder mogen komen. Uiteraard zijn onze ouders wel ietsje vaker binnengelopen tijdens de kwaamweek (en de 1,5 jaar daarna, hahaha) De andere visite heeft ietsje langer op zich laten wachten en dat vond ik ook wel prima. Ik vond de kraamvisite best een heel gedoe en zie er nu ook wel tegenop... Hier gaat de rem er dus best wel op...
Bij ons zijn alleen mijn (schoon)ouders en (schoon)zus/broer geweest. De rest heeft moeten wachten tot het kraamfeest, die gaven we een kleine 3 weken later. We moesten ergens een grens trekken dus hebben besloten om niemand eerder te laten komen. Want waarom grooutouders wel en goede vrienden en/of bevriende buren niet? Zo bleven we bezig met mensen.. 'ja, dan mag die ook..' Dus gewoon niemand
Mijn zus is direct na de keizersnee in het ziekenhuis langs gekomen, evenals ouders en schoonouders. overgrootmoeder is in de kraamweek geweest. Vond het juist fijn mn jongentje aan iedereen te laten zien...
Ik vind het eerlijk gezegd wel gek dat mensen soms iedereen zo lang laten wachten. Je bent toch trots op je kindje en wil die met de hele wereld delen??? En je bent als ouders trots, maar hoe denk je dat je je voelt als je opa en oma wordt of zelfs overgrootoma (opa). Mijn schoonoma was zo emotioneel, zij zei ook, dat maken niet veel mensen mee hoor, om overgrootoma te worden. nee, ik kan het niet over mn hart verkrijgen om die mensen dagen te laten wachten. Laat ik erbij zeggen dat het prematuurtjes of kindjes die erg ziek zijn een ander verhaal is natuurlijk. Bij ons was het zo, ben om 00.15 bevallen in het ziekenhuis om 2.00 uur thuis en toen kwamen mn ouders, schoonouders, zwager en zusje (andere zwager had nachtdienst, was aan het werk en andere schoonzus woont te ver om dan nog te komen. Ze zijn ook maar even geweest hoor, maar wat waren ze allemaal dolgelukkig. de volgende dag beide ouders en zwager, zusje met zwager, andere schoonzus en oma van vriend. s avonds de 3 beste vriendenstellen. De andere dagen was het wat verspreid. Ouders kwamen elke dag wel even, maar dat is geen visite vind ik. Wij deden meestal of ochtends of s middags en s avonds.
ik had na mijn bevalling zoveel adrenaline dat ik ouders opa's en oma's broers en zussen enz gelijk langs heb laten komen. de dag erop hadden wij even rust en konden we bijkomen.
toch nog veel verschillen. @maja: heb je geen scheve gezichten gekregen dan? En hoeveel weken na de geboote hebben jullie het kraamfeest gehouden? *lijkt mij stiekem heerlijk om het zo te doen hoor* Ik moet hier mijn grenzen echt wel vantevoren aangeven hoor, mijn nichtje is vorig jaar bevallen en iedereen (ik denk wel 20 familieleden) is de 1e dag!!! al langsgeweest in het ziekenhuis. Uit zichzelf.... Ze vond het verschrikkelijk, maar mijn familie is altijd zo enthousiast dat ze daar niet bij nadenken... Dus ik moet het echt wel vantevoren al bedenken. De overgrootoma's nemen ook rustig de buurvrouwen mee bijvoorbeeld, want die willen de beeb dan ook ff showen. En dat is dus iets wat ik absoluut niet wil... Moet ze alles heel specifiek uitleggen en dan HOPEN dat ze het op het moment supreme ook nog weten haha.
bij fynn was iedereen 2 uur later (opa en oma's en vriendin met haar man) nu wil ik eerst de tijd met zijn 4tjes en daar hoef ik niemand bij. pas als we weer thuis zijn (of een paar uur later of de volgende dag)mogen de opa en oma's en ooms komen en daarna alleen mijn vriendin met man en mijn andere vriendin ook maar dat ligd aan de staat waar zij in verkeerd als zij ook net bevallen is word het wat later na 4 weken mag de rest komen op het kraam feest. ik wil niet weer 6 weken non stop visite
Ik wil graag mijn ouders en zussen meteen na de bevalling (het liefst nog in het ZH) langs laten komen!!! Mijn oma en opa en oma denk ik een dag erna mis slanger (ligt ook aan wanneer hun kunnen) en daarna pas de rest van de visite op afspraak.
Bij de eerste was mijn moeder bij de bevalling (mijn vader zat vast in de sneeuw). Die waren dus vlak na de geboorte er. Bij de tweede kwamen mijn ouders 's middags en een dag later kwamen mijn schoonouders. Bij deze baby word het een kraamfeest.
hier mijn ouders bij de eerste meteen savonds. schoonma 3 dagen later. . schoonzus toen nog binnen een wk al. en overgrootomas met 2 wk dit ook ivm vakanties. bij de tweede alleen mijn ouders de volgende dag toen we weer thuis waren. een paar dagen later weer mijn schoonma (al was dit een hel en veelste druk voor mij) schoonzus heeft mijn man nadrukkelijk verteld dat ze niet welkom was op dat moment omdat dit dus te druk was en ze maar ff moesr wachten op kraamfeest. (was ze niet blij mee en hebben nu ook geen kontakt meer maar dat is niet hierdoor hoor haha) ook mijn grootouders kwamen toen pas en naar mijn andere oma zijn we heengeweest na 3 mnd ofzo omdat die in een verpleegtehuis zit. en ik eerst entingen wilde voor mijn manneke.
ouders en schoonouders kwamen de eerste dag langs, en omdat schoonzus niet te houden was, zijn mijn oudste broer en zijn gezin ook de eerste avond geweest, eigenlijk niet abnormaal vind het normaal dat ouders, grootouders en broers op de eerste dag komen, zou het zelfs erg vinden moest dat niet zo zijn, en de rest van de week nog een beetje tantes en nonkels, buren, vrienden, ik vond zelfs dat er te weinig volk was die eerste week, al de rest kwam weken nadien, bij de volgende, babyborrel denk ik, dichtste familie en beste vrienden mogen vroeger komen, en al de rest in 1 keer.