sinds een paar dagen heeft mijn zoontje erg veel last van zijn maagje, of boertjes die hij moeilijk weg krijgt, en krampjes. wat heeft bij jullie geholpen?
Wij zijn een dr browns fles gaan gebruiken voor de keren dat hij melk uit de fles kreeg. Verder heb ik geprobeerd bepaald eten te vermijden, maar daar zag ik niet echt verschil tussen. Ook infacol geprobeerd, maar dat had ook niet voldoende effect om het langdurig te doen en hij vond het best vies. Uiteindelijk veel gedragen en met warme hand op zn buikje geslapen. Heeft hier gelukkig maar een paar weken geduurd.
Hier flesvoeding, overgestapt van fles naar een dr Brown fles en was een wereld van verschil. Tuurlijk nog steeds wel krampjes, maar veeel minder! Verder goed laten boeren...
Bij ons hielp dr. Brown niet helaas. Wat hier echt hielp was de flessen met bar le duc aanmaken ipv kraanwater. Nu staat deze regio ook bekend om hard water dus ik had daar misschien meer moeten stil staan. Zoonlief dronk erg snel en gulzig. Het minste last van krampjes had hij bij de Avent Natural flessen, maar de MAM flessen leken zijn voorkeur te hebben. (Ja, ik heb iedere denkbare fles uitgeprobeerd. )
hij is nu bijna 11 weken, en pas sinds een week er last van. van te voren nooit, en er is niets veranderd qua voeding of fles. normaal verwacht je toch dat het juist minder zou worden?? in het begin dronk hij juist nog sneller de fles leeg...doet hij nu ook al vrij snel (al extra pauze ertussen en keer proberen te laten boeren) boeren heeft hij ook steeds meer moeite mee, na de fles direct onrust, dan zit het hem dwars... en dan heeft hij eenmaal geboerd, en lekker in bedje, zoals net, al 2x naar boven, steeds weer een boertje.. las ook wat over rooibosthee in flesje , heeft iemand dat geprobeerd?
Wij ook probiotica en dat werkt verreweg het beste. Maar mijn dochter heeft dan ook echt heel erg last van haar darmen vanaf dat ze geboren is. Ook zorgen dat ze niet overprikkeld raakte werkte erg goed. Nu ze 3 maanden is is het ietsje beter. Laatst 2 dagen geen probiotica gegeven en het was gelijk weer raak; borrelende buik, groene poep, veeeel poep en spuitluiers. En natuurlijk weer huilen en overstrekken. Dus hier gebruiken we nog even probiotica!
-Roeren van de fles ipv schudden -Infacol om beter te kunnen boeren -Rondjes draaien of fietsen met de beentjes -Op de buik laten liggen en/of slapen
Ik geef borstvoeding en drink in de ochtend en avond voor de voeding een kopje venkelthee. Mijn moeder gaf mijn broertje flesvoeding en deed wat venkelthee bij de voeding. Bij beide werkt het super! Mijn zoontje heeft bijna geen krampjes meer, behalve als ik een dag geen venkelthee heb gedronken..
- Warme pittenzak op het buikje leggen - "Fietsen" met de beentjes - Regelmatig laten boeren - De fles niet te snel laten drinken. - Je kindje dichtbij je houden. Dr Brown fles en Infacol hielpen hier niet. Infacol (en dat spul uit Duitsland) maakte het juister erger naar ons gevoel.
dr. brown fles en bronwater ipv kraanwater... had dit gehoord van een vriendinnetje. Haar dochtertje kon niet tegen het kraanwater en ze kreeg water uit flesjes. Toen ik dit ben gaan doen bij mijn zoontje ging het ineens ook veel beter met de melk binnen houden. Waarschijnlijk zit er hier veel kalk in de waterleiding waardoor hij kramp kreeg en ging spugen.
ben bij het consultatie buro geweest ivm spuitje, toen kwam de onrust en idee van ongemak maagje ook ter sprake, hij had een enorme groeispurt gehad (5 cm en 1380 aangekomen, gegroeid in een maand) het kon dan ook goed zijn, dat het ongemak hierdoor kwam, dat hij zoiets had van wat gebeurd er of dat het op zijn buikje trok. maar nu alweer 3 goede dagen, heerlijk. hopelijk had het dan idd met zijn groeien te maken .. nu alleen af en toe nog een terugkerend boertje, maar geen ongemak meer aan buikje gehad.