Dochter op laten nemen :(

Discussie in 'Prematuur' gestart door frannie82, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het ging niet meer langer zo.......
    Al weken last van maagzuur en krampjes.
    Krampjes nu over sinds overstap naar pure johannesbroodpitmeel maar het maagzuur blijft maar irriteren.
    Ze kon al alleen maar op haar buikje liggen maar nu moest ze zelfs liggend op haar buik spugen en werd ze n no time weer wakker.
    Lag continu met haar koppie van links naar rechts te draaien of met haar gezicht recht op het matras.
    Als ze sliep dan alsof ze omhoog keek dus overstrekt.
    Vanmiddag voor mij de druppel; na een uur rare geluiden en huilen met tussenpozen in slaap gevallen en na een half uur weer wakker en huilen.
    Mocht haar meteen brengen.
    Ik loop al een poosje op mijn tandvlees en weet niet of dat meespeelt en ben daarom voor een objectieve opname.
    Ze mag daar niet op haar buik liggen dus dat wordt wat....
    Ik probeer er met de voedingen te zijn.
    Weer naar het ziekenhuis en weer mijn oudste alleen laten maar als het goed is tot maximaal vrijdag.

2. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Sterkte ermee. Slaapt je andere kindje wel door, zodat je in elk geval tot en met vrijdag kan proberen hele nachten te maken?

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Och nee... Het is je ook niet gegund...
    Heeft ze al omeprazol? Wij zijn juist gestopt met het indikken, omdat de dikke melk in de slokdarm blijft hangen. Dunne melk werd uitgespuugd (veel doeken) en met nexium erbij werkte dat goed, alleen vee, wassen.

Ik hoop dat ze rustiger wordt in het ziekenhuis en jij ook.

Sterkte!

4. megacarls

megacarls Niet meer actief

Oh nee, wat naar. Heel veel beterschap en sterkte!!

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    O nee Frannie, weet je dat jullie zo'n beetje helemaal ons traject volgen? Ook wij moesten haar laten opnemen na een paar maanden. Ter observatie. Conclusie: huilbaby.

Pas twee maanden heel veel pijn en krijsen later bleek in het academisch dat het wel degelijk ernstige reflux was. Toen werd de medicatie flink opgehoogd. Het spugen bleef, maar we kregen een ander kind. Van de een op de andere dag.

Laat je niet gek maken. Het ligt NIET aan jou. Natuurlijk ben je kapot, maar sommige prematuren hebben echt extreme reflux die vaak niet goed of te laat behandeld wordt. Dat komt omdat het hardnekkige verhaal is dat baby's die alleen nog maar melk krijgen geen zuur spuug hebben. Maar dat klopt lang niet altijd. Benadruk dus ook voorsl dat ze steeds bloed meespuugt. Dat arme kind heeft zo te horen gewoon al een ontstoken slokdarm.

Hou je haaks, laat je niets aanpraten, en pak tussendoor je rust.
    Sterkte, ik weet hoe verdrietig dit moet voelen.

6. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ah meid wat balen. Maar wel goed je dat nu hebt ingegrepen, hopelijk kunnen ze haar helpen en kan jij wat bijslapen.
    Het moet heel moeilijk voor je zijn, veel sterkte

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nova slaapt super goed is eigenlijk nooit wakker in de nacht.
    Luna is kapot moe en je gelooft het niet maar is nu in slaap gevallen op baar rug.... ik ben tussen 17.00 en 19.00 even thuis geweest en in die tijd heeft ze een half uur geslapen en thuis in totaal 1, 5 uur dus....
    Ik ben wel blij dat ik nu zelf even bij kan tanken.
    Gelukkig mag ze ons eigen johannesbroodpitmeel en vonden ze het goed de voedingstorentjes te gebruiken die ik thuis voor mezelf al gevuld had en met de verhouding die ik na veel geklooi uitgevonden heb.
    Ik zit nu naast een op de rug slapende Luna die geen kik geeft!
    Ze zullen wel denken.....!

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oh ja ze heeft omeprazol ja drank 1x daags 2, 5 ml.

9. Sempje

Sempje Niet meer actief

Ik heb dat echt nog nooit gehoord. Bij ons in het zh leeft die gedachte gelukkig niet :) Ontzettend vervelend dat jij daar niet serieus in genomen bent! Dat vind ik echt getuigen van kennisgebrek. Natuurlijk heeft een grote groep baby's idd geen last van hun opkomende voeding, maar daar staat helaas een kleine groep tegenover die er erg veel pijn van heeft :( Ze komen tenslotte niet zomaar in het zh.

Frannie, wat een tegenslag weer! Is Luna al gestart met ranitidine?
    Misschien kun je vragen of ze gewoon op haar buik mag slapen met de saturatiemeter aangesloten?

10. Sempje

Sempje Niet meer actief

Oh, zie dit net pas! Had je getikt terwijl ik mijn reactie aan het tikken was.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    De kinderarts was heel stellig dat ze dat niet doen. Dus ik benieuwd of ze het wel voor elkaar krijgen. Nu slaapt ze maar ze is dan ook echt op.
    Ik blijf nog even een half uurtje ben erg benieuwd of ze ook rustig blijft slapen...

12. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ze denken: Luna is moe ;). Ik hoop dat je een paar nachten goed kunt bijtanken.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

:D natuurlijk. ...
    En mama ook die duikt straks meteen haar bedje in!

14. Sempje

Sempje Niet meer actief

Hmmmm dat is jammer :(
    Misschien voor je weg gaat nog een keer extra aankaarten bij de vpk?
    Dan weten zij het voor als ze vannacht onrustig zou zijn. Dan heeft er ws een andere arts dienst, kan het zomaar anders zijn.

En idd, wat Maria zegt: Ze denken niks raars! Maak je daar maar geen zorgen over!

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze sliep als een os net dus ik ben heel benieuwd als ik morgenochtend bel om te vragen hoe het is gegaan....

16. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja, ik ook Fran. Trusten!

(Nee, het ligt niet aan jou. Xxx)

17. Sempje

Sempje Niet meer actief

Succes met bijtanken vannacht en zonder schuldgevoel graag :)

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze heeft volgens de verpleegkundige goed geslapen. Toen ik kwam om 10.15u lag ze flink te huilen en volgens de verpleegkundige pas even. Maar ze had het dekentje al helemaal van zich af getrapt.... Ze had volgens hun niet goed gedronken maar 90cc. Maar ik had gisteren verteld dat we de flesjes opgehoogd hadden om te proberen of ze de nacht wat langer kan slapen.
    En dat lukt nog niet dus dan zijn flesjes van 6 x 100 cc genoeg en mag ze best een keertje 10cc laten staan. .. dus net maar weer uitgelegd.
    Ze was ook goed gegroeid gisteren was ze 3935 en vandaag 3955.

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Klachten weer begonnen ligt nu overstrekt op haar rug. Ik moest ff naar huis om te eten maar er was geen verpleegkundige beschikbaar ivm een spoedje. Dus ben net thuis snel eten en weer terug. Ik kan haar daar echt niet zo alleen laten en echt observeren doen ze helemaal niet. Ze zitten achter het glas achter de computer met een nieuw patiëntendossier waar ze net met gestart zijn.
    Ik denk dat de dosering omeprazol niet hoog genoeg is....
    Zal dat straks weer zeggen.

20. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Dit is exact hoe het bij ons ging, ik wou dat ik wat anders kon zeggen. Ga op je strepen staan, en nog belangrijker, laat je man ook op zijn strepen gaan staan. Jij bent al snel de overspannen moeder in de magische wereld van 'de huilbaby'. :(

Ik ben een leek, maar inderdaad, waarschijnlijk is de dosering te laag. Wij kregen bij dat gewicht 5 mg (Nexium), en dat werkte al niet eens.
    Toen was de conclusie dat het dus kennelijk niet de reflux was die haar parten speelde, maar 'prematuriteit', wat dat ook moge betekenen.

Laat weten wat je beroep is, en echt, schakel ook je man in.

xx

Deel Deze Pagina