Dochter op laten nemen :(

Discussie in 'Prematuur' gestart door frannie82, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik heb ook tegen de grens aangezeten. Met een week of 8 werden de reflux klachten erger en met 10 weken denk zijn we met ranitidine begonnen. Dat hielp niet, maar met 11 weken was de liesbreukoperatie. De week erna zat ik er ook echt doorheen. Ik sliep niet en mijn zoontje ook niet. Kort daarna kreeg hij wel nexium, wat wat beter hielp. Ik heb wel veel gepraat met mijn man en moeder, dat hielp mij. En ik had natuurlijk geen ouder kindje in huis. De kinderarts heeft ons na de geboorte al meteen meegegeven dat hulp zoeken helemaal niet vreemd is, en dat is voor jou natuurlijk helemaal waar. Jij hebt het afgelopen jaar zoveel meegemaakt! Dat kun je bijna niet alleen verwerken!

Dikke knuffel en hopelijk vind je iemand die je kan helpen.

2. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ik ben via mijn werk dus naar maatsch. werk gegaan. Heel praktisch alleen van hoe deal je hiermee nu en in de toekomst.
    Psycholoog leek mij niets. Ik hoefde immers geen gegraaf in mijn verleden?! Ik wilde praktische handvatten en de mogelijkheid het eea te verwerken.
    Zoals ik zei heeft t mij veel opgeleverd.
    Man en moeder begrepen het ook niet zoals ik t voelde en ik denk dat ik ook redelijk onnavolgbaar was...
    (studie 1 maand na thuiskomst en werk 2 maand na thuiskomst weer opgepakt)!
    Doe gewoon wat jou goed lijkt en wie weet zit er n goeie in t zkh...
    Ik kreeg helaas heel veel jeuk van die in ons zkh... ; )

Lfs.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Heb me aangemeld dat kon zonder verwijzing.
    Ik hoef geen gegraaf in mijn verleden het gaat bij mij vanaf maart 2013 tot het mis ging met de zwangerschap.
    Ik zie het wel als het me niet bevalt dan hoef ik er niet mee door te gaan.
    Wat betreft de interactie tussen mij en mijn kleine meisje zit het wel goed. Ik begrijp haar heel goed.
    Vanavond amper gedronken en ze begon te huilen.
    Zo'n laat me met rust huiltje want ik wil slapen.
    In bed gelegd en ze viel meteen in slaap.
    Heb al aangekondigd haar morgen weer mee naar huis te nemen!

4. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja heel goed, Fran. Blijf op je instincten vertrouwen. Hoop dat je een goeie ruk maakt vannacht, dan kun je weer even voort.

En maak even een vervolgafspraak voor over een week om de tussenresultaten medicatie te bespreken. Als ze dan nog niet vooruit is gegaan, dan is de omprzl te weinig, wat ik je brom.

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ben wel benieuwd naar de uitkomsten van het filmpje van morgen ;).

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

heb je een inbakerzak geprobeerd? kan ook veel rust geven.
    spugen kan ook door darmproblemen komen (zelf ervaring mee), maar daar wordt vast ook wel op gelet in het ziekenhuis.
    Sterkte!

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    We hebben een puckababy maar die hebben we op het moment uitgeleend. Maar ze slaapt goed onder een strak ingestopt lakentje tot nu toe. Anders laten we de puckababy weer terug komen. Ze poept elke dag prima dus denk niet dat het daar aan ligt.

@Maria: ik ben ook zeer benieuwd! En goed idee om een afspraak te maken. Ik zal wel zeggen dat ik volgende week even telefonisch contact wil. Denk niet dat ik er met haar naartoe hoef. Wat was jullie dosering ook alweer 2x 5 mg toch? Dat zou voor ons 2x 2,5 ml betekenen. Ik heb hier een enorme fles maar wil eigenlijk niet zelf gaan dokteren met haar.

8. Ons Kleintje

gelukkig, dat laatste. sneu voor jullie.

9. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja, 2 x 5 nexium bij 5 kilo. Dat was een verschil van dag en nacht. Tuurlijk, in overleg.

Bij ons lagen ze enorm dwars, omdat ik het stempel van overspannen mama had. Toen heb ik, na maanden krijsen en álles geprobeerd, dus ten einde raad, zelf de dosering verdubbeld, had wel exact uitgezocht wat gangbaar was bij haar gewicht, en pas na twee dagen, toen ik na maanden een happy baby had, overlegd met de ka.

Maar overleg vooraf is veel beter. Onze situatie was niet normaal.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze is nu bijna 4 kg dus dan is het misschien wat veel.
    Hier is het tot nu toe geen krijsen meer!
    Ik ben wel een eigenwijs type die nog zou overwegen om meer te geven maar wil ook geen overdosering.
    Morgen zal ik eens vragen hoe ze mij zien ;)
    De pedagogisch medewerkster vond mij niet gestresst overkomen trouwens...
    Ik ben ook rustig.....adem in....adem uit...
    Over rust gesproken...
    Bedtijd!
    Morgen komt Luna weer thuis en dan mag ik er weer uit 's nachts dus nog even een nachtje doortukken.

11. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Nee, ik ben ook geen gestrest type. In tegendeel. Maar ja, mensen zien wat ze willen zien. Zou de vraag zeker stellen. En die video ook zeker maken, dan ligt het maar vast dat jullie interactie oke is. Trusten!

12. Sempje

Sempje Niet meer actief

Die video is helemaal niet bedoeld om een 'slechte' interactie aan het licht te brengen. Het is juist positief bedoeld! Ik zou het zeker doen idd, het is heel gaaf om te zien!

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ga zo de film bekijken en daarna mag ik haar meenemen!

14. Ons Kleintje

wat fijn! hier werden ook interactievideo`s gemaakt van alle 3 de kiinderen in het ziekenhuis, mooi om later te hebben en goed om erbij stil te staan hoe je baby met jou en jij met de baby communiceert.
    het is positief bedoeld.
    Bij ons werd het gedaan tijdens een lange ziekenhuisperiode bij de tweeling, en bij de oudste nadat hij een infectie had gehad en dat was erg ingrijpend.

Heel veel succes Franny en hopelijk gaat het vanaf nu steeds beter met je dochter!

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het terugkijken was geweldig; je ziet haar heel anders dan je haar ziet als ze bij je op schoot zit. Ik zie pik signalen inderdaad goed op en het is duidelijk dat het een gelukkige baby is! Het was maar kort want ze bleek al om 8.45 wakker geworden te zijn en toen ik kwam om 10.15u was ze aardig moe en wilde heeeeeeeel graag de fles. Maar tijdens en na de fles een paar mooie momenten vast kunnen leggen.
    Daarna was het tijd om te slapen.

16. Sempje

Sempje Niet meer actief

Superleuk! Fijn dat het zo goed bevallen is!
    Mooi om zulke beelden te hebben van je kleintje.

17. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Mooi zo Frannie!

Wat is het verschil met video-opnamen die je man bijvoorbeeld van jullie maakt als jullie samen bezig zijn? Ik heb hier geen ervaring mee namelijk.

18. Ons Kleintje

de verpleegkundige neemt de tijd voor je om de beelden (van je kindje en jouw handen bijvoorbeeld) terug te kijken zonder geluid. Ze vertelt dan hoe je kunt zien dat je kindje op jou reageert. Dit wordt ook gedaan om de band te versterken met je kindje.

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dat er uit pedagogisch oogpunt naar gekeken wordt. Het werd voor mij ter bevestiging gebruikt maar er zijn ook moeders die de signalen van hun baby niet oppikken en dan kan de pedagogisch medewerker de video stopzetten.
    En dan laten zien wanneer een baby een signaal afgeeft.
    De film van mij had inderdaad best door mijn man gemaakt kunnen worden.
    Wij zijn weer thuis, komende woensdag belt de kinderarts en over 3 weken weer een controle.

20. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Aha. Fijn dat het zo'n goede ervaring was. En ik hoop dat het beter gaat nu jullie weer thuis zijn!

Deel Deze Pagina