dochter opeens 's nachts wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nourenyasmin, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    De titel zegt het al ;)
    Het begon 2/3 weken geleden, ze wilde van de een op de andere dag opeens niet meer zelf gaan slapen. Ze had ook wel last van doorkomende kiezen en ik dacht misschien weer een fase, dus ik ben maar bij dr bedje gebleven tot ze in slaap viel. Een paar dagen later wilde ze alleen nog maar in mn armen in slaap vallen en nog een paar dagen werd ze rond 11 uur/ half 12 wakker en dan slaapt ze gewoon niet meer tot een uur of 2!!
    Ze is wel heel moe, zodra ik dr oppak valt ze in slaap, maar als ik dr dan weer terug wil leggen begint ze te huilen. als ik een half uurtje met dr zit en haar dan zacht terug leg, blijft ze wel slapen, maar heel onrustig en binnen 5 minuten schrikt ze weer wakker.
    Mn melk productie is wel erg gedaald de laatste weken, o.a. door vermoeidheid van het niet slapen en weer zwanger zijn.
    Maar ik ben rond 9 maanden begonnen met de slaaptraining van het cb, dit ging prima, ze had ook helemaal geen nachtvoedingen meer nodig en ze eet goed overdag.

Beetje lang verhaal, maar zijn er misschien anderen die dit herkennen of tips hebben?
    Is het toch weer even een lange fase waar we doorheen moeten, ik heb ook al aan zo'n babyprojector gedacht, maar het moet ook weer geen feest worden in bed:p

alle tips zijn welkom:D!!

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Heeft ze geen honger? Omdat ze misschien overdag minder drinkt?

3. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ze gewoon bij jou wil zijn en het snel is aangewend dat als ze snachts huilt jij komt. Zou der persoonlijk even laten huilen. Evt. In bedje even aaien, speen geven en weer gaan....

4. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    ja ik vraag me ook af of ze geen honger heeft.
    maar we hadden ongeveer 2 maanden geleden de slaaptraining gedaan en toen ging het super goed.
    ze wist als ze wakker werd dat ze geen eten kreeg en was ook gewend aan geen nachtvoedingen meer.
    daarom vond ik het zo vreemd dat ze opeens weer wakker werd en bleef huilen tot ze voeding kreeg :(

5. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Maar misschien krijgt ze overdag nu minder binnen omdat je minder melk hebt en wil ze dit snachts inhalen. .

6. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier een meisje van net zo oud dat af en toe huilend wakker word, ontroostbaar is. Vaak als ze ziek is of tandjes komen.
    Krijg haar alleen stil met een fles melk dus geef ik er aan toe. Ze slaapt dan gauw weer verder. Het is geen gewenning want soms is het weken niet en dan weer een nachtje wel

7. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Hier begon het inderdaad ook met doorkomende kiezen!

en het zou inderdaad kunnen dat ze overdag te weinig binnenkrijgt, of dat er misschien minder voedingsstoffen in de bv zit.
    lastig, omdat het allemaal aar een beetje gokken is:p
    misschien moet ik maar eens proberen om dr 's avonds een flesje te geven, zodat ik weet dat het daar niet aan ligt.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon een voeding proberen hoor..
    En dat gaat vanzelf na een week of misschien 2 weken weer over

9. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    ja dat hoopte ik ook, maar het duurt nu al 2,5 week;)

10. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ja idd lastig! Zeker als ze zo verdrietig zijn!

Ik geef flesvoeding en als ze soms zo overstuur is heb ik niet het idee dat ze honger heeft maar krijg haar anders echt niet stil, misschien is een flesje melk gewoon troost voor der.

Moeilijk moeilijk, ik hoop dat het gauw beter gaat met der :)

De overeenkomst is trouwens wel dat het ook altijd rond 23 uur is. Is het na twaalven dan weet ik zeker dat ze door zal slapen, gek hè?

Succes met je zwangerschap! Leuk twee kleintjes dicht op elkaar, ben ook zwanger van nummer 2, nu 27 weken :)

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gewoon een voeding geven, en dan het liefst borst. Want met borstvoeding stil je niet alleen eventuele honger, ze haalt zo ook de warmte en het vertrouwen in.
    Nachtvoedingen zijn ook goed voor je productie.

Slaaptraining is leuk en wel, maar het werkt dus niet voor altijd. Ik geloof er persoonlijk niet in. Mijn dochter heeft ook die periodes gehad van veel willen drinken, onrustig slapen en soms huilend wakker worden. Ik stond dan echt naast haar bed en ze kreeg die voedingen ook gewoon. Volgens de logica van het CB zou ze dus nu altijd op mijn schoot in slaap moeten vallen, zou ze nooit gaan doorslapen, heb ik haar 'verwend', en dat is dus niet zo. Ik heb haar alleen het vertrouwen gegeven dat ik er altijd ben als ze huilt, en dat maakt haar een echte schone slaapster. Met 1 jaar begon ze gewoon weer hele nachten door te slapen. Ze gaat nooit huilend in bed, heeft ook nooit lang gehuild (jengelen wel) en slaapt gewoon rustig in.

Toevallig begon ze gisteren zo uit het niets te huilen. Ik ging naar haar toe, pakte haar handje en ze werd rustig. Toen ik weer weg wilde gaan, begon ze weer te huilen. Ik heb toen tegen haar gezegd dat ik hier altijd ben, ook al ziet ze me niet, en dat ze gewoon rustig kan gaan slapen. Toen ben ik weggegaan en heb de deur nog even opengelaten. Ze is gewoon in slaap gevallen tot de volgende ochtend.

Jouw dochter geeft ook aan dat ze je nodig heeft, kijk wat een voeding doet en verder is het even doorbijten denk ik. Leuke fases he ;)

12. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Nescio: Ik ben die fases soms helemaal zat;)!! haha, het is dat ze verder zo functioneel zijn, anders zou ik zeggen, doe mij de volgende maar lekker zondes fases:p
    Juni: jij ook gefeliciteerd! Ik vind het ook erg leuk 2 kindjes snel op elkaar, maar wel een pittige zwangerschap. je hebt toch een stuk minder energie, maar daar houdt je kleintje natuurlijk geen rekening mee;)
    maar als ze eenmaal samen kunnen spelen, denk ik dat het erg leuk is dat ze zo weinig in leeftijd schelen.

13. Poepiemonster

29 mei 2013
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Enne... Er zitten nooit te weinig voedingsstoffen in borstvoeding hoor....
    Dat is echt een fabeltje:)
    Je kunt wat minder productie hebben die je dan weer moet opkrikken door haar meer te laten drinken bij je.

Deel Deze Pagina