Wil niet meer op wc / potje (2,5 jaar)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Stefanie83, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon van 2,5 gaf een paar dagen geleden ineens aan dat hij moest poepen en wilde naar de wc. Dit was voor het eerst. Ik was er helemaal niet mee bezig geweest dus was hoogst verbaasd. Die dag deed hij alles (op 1 ongelukje na) netjes op de wc en het potje.

De volgende dag moest hij naar de opvang en daar heeft hij weliswaar 3 ongelukjes gehad (ik denk dan: veel afleiding, druk gespeeld en daardoor net te laat) maar ook gewoon op het potje geplast en gepoept.

So far so good... Maar nu wil hij ineens niet meer op de wc of het potje terwijl hij wel aangeeft dat hij moet plassen. Vervolgens plast hij of in zijn broek of hij trekt zijn broek uit en rent dan hard van me weg om vervolgens in een hoekje van de kamer te gaan plassen.

Wat moet ik hier nou mee? :( Van mij hoeft hij nog echt niet per sé zindelijk te worden maar omdat hij er zelf ineens mee kwam dacht ik: laten we maar doorpakken. Maar ik wil hem ook niet dwingen om op de wc/potje te gaan.

Ik heb hem overigens steeds goed beloond als hij wel op de wc was geweest (stickers).

Wie heeft advies?

2. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Mijn dochter geeft ook aan dat ze moet plassen of poepen maar als we dan zeggen "kom we gaan op het potje" dan wordt ze helemaal hysterisch. Ze wil dat echt niet.

Mijn dochter heeft ook wel periodes gehad dat ze wel wilde. Nu wil ze weer even niet. Ik laat het eerst maar weer even zo. Volgens mij komt het vanzelf wel.

Deel Deze Pagina