Dochter pijn aan been dat 2,5 jaar geleden gebroken is geweest

Discussion in 'Mama en gezin' started by Wes88, Jan 24, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wes88

Wes88 Bekend lid

Nov 1, 2022
    842
    1,234
    93
    Female
    Hoi allemaal,

mijn dochter heeft 2,5 jaar geleden haar scheenbeen gebroken gehad, ze was toen 2,5 jaar oud. De laatste week klaagt ze opeens weer over pijn in haar been, en wijst ze precies die plek aan die gebroken is geweest.

Je hoort wel eens dat mensen weersveranderingen voelen aan hun oude botbreuken, wat kan ik nu het beste doen? Aankijken? Huisarts? Fysio?

Ik hoop eigenlijk dat iemand ervaring heeft :) alvast bedankt!

2. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,735
    6,645
    113
    Female
    Als mijn vader vroeger last van zijn pols had, wist je dat er een omslag zou komen in het weer.
    Zelf merk ik niks van een oude botbreuk wat betreft het weer.

Ik zou het nog even aankijken omdat het weer gaat omslaan de komende dagen. Blijft ze de pijn houden, dan inderdaad even aan de bel trekken. Huisarts lijkt me de eerste stap, die kan je verder doorverwijzen.

3. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    3,563
    2,861
    113
    Female
    Ik zou het even aankijken inderdaad vanwege een weeromslag ofzo. Als het over een week niet over is zou ik toch even weer een foto laten maken. Bij kinderen in de groei geen risico. De pijn zou ook door de groei kunnen komen denk ik. Maar ik ben natuurlijk geen dokter.

4. Paardenbloempje

Feb 21, 2016
    55
    34
    18
    Kan zeker met het weer te maken hebben. Ik merk het al jaren bij mij als het vriest… duurt bij mij nooit langer dan een paar dagen trouwens.. en bij ander weer nooit last van.

5. Wes88

Wes88 Bekend lid

Nov 1, 2022
    842
    1,234
    93
    Female
    Thanks voor jullie reacties! Ik kijk het een paar dagen aan en anders bel ik de huisarts even voor advies! :thumup:

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    19,046
    15,073
    113
    Bij littekens heb ik ook dat t gaat lopen trekken als t weer omslaat, zijn wel de wat zwaardere verwondingen geweest. Pas na heel wat jaren wordt dat minder.

Botbreuk lijkt me niet anders. Zou t even aankijken en als deze kou uit de lucht is en het is nog steeds zo even een foto laten maken.

7. Neilia

Neilia Niet meer actief

Mijn dochter der arm was gebroken toen ze 2,5 was.
    Net boven der elleboog.
    Maar nog steeds geeft ze aan dat het soms irriteert.
    Het doet niet echt pijn maar is wel gevoelig zegt ze.
    En dan is het vaak icm met het weer.

8. Glass

Glass Fanatiek lid

May 29, 2017
    2,212
    1,061
    113
    Female
    Mijn dochter heeft omstreeks die tijd ook haar scheenbeen gebroken. Klaagt af en toe ook nog over pijn. Nog niet mee naar de ha geweest, want het gaat ook snel weer over.

9. Wes88

Wes88 Bekend lid

Nov 1, 2022
    842
    1,234
    93
    Female
    Fijn om erkenning te lezen! Wel zielig voor alle kindjes :$

Ik houd het in de gate, mocht ze er over blijven klagen dan is de huisarts zo gebeld voor advies

10. MissXray

MissXray Niet meer actief

Hier zelf mn been verbrijzeld (oa scheen een kuitbeen bij gebroken). Voor mij is deze pijn heel herkenbaar. Het komt en gaat idd bij bv weersomslag. Was het overigens ons kind in de groei geweest die dit overkomen was dan zou ik een pijnsignaal zeker serieuzer nemen oa ivm groei en dergelijke. Mocht het naar je zin te lang aanhouden dan zou ik dus zeker even bellen.

Share This Page