Dochter pikt afbouwen niet, relactatie?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Dot, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Hoi Teddy,
    het moeizaam en onrustig drinken aan de borst en externe factoren zoals nog 2 kinderen en drukte met werk besloten mij een langzaam te gaan afbouwen en met Nutrilon te beginnen.

Het leek even goed te gaan, was op de helft. Dus half bv en hal kv, maar nu komen de darmkrampjes weer om de hoek kijken, vooral 's nachts.
    En dochterlief klampt zich de hele nacht vast aan mijn borsten met haar knuistje aan mijn pyama geknepen. Leg ik haar in haar bedje, dan huilt ze heel snel om weer aan de borst te sabbelen en te zuigen.
    Ze gaat nu ook 2 dagen naar het dagverblijf, dus het kan zijn dat dat ook z'n naslag op haar heeft, al gaat het daar heel goed.

Nu voelen zijn mijn borsten vrij leeg, met het weer extra drinken en wil ik haar ook wel weer tegemoet komen in haar behoefte. En de ook tegenvaller van de darmkrampjes door de kunstvoeding.
    Hoe voer ik de productie weer wat op, zodat ik minder kunstvoeding kan gaan geven????
    Alvast bedankt!

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Door vaker te stimuleren (aanleggen of kolven) kun je de productie vrij snel weer opvoeren. Je kunt ook andersom redeneren. Steeds wat minder kunstvoeding geven (en dan steeds eerst de borst). Je kindje zal vaker vragen en zo vanzelf de productie weer opvoeren.

Succes.

Deel Deze Pagina