Dochter plast ineens weer in haar broek?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Tuttebella, 23 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Mijn dochter van 3.5 is al ongeveer 1.5 jaar zindelijk. Na de eerste twee weken nooit meer een ongelukje eigenlijk.

    De laatste weken komt ze tijdens het spelen naar mij toe dat ze moet plassen, maar dan heeft ze al een beetje in d’r broek geplast. Vraag mij echt af waarom ze niet gewoon eerder aangeeft dat ze moet plassen? Er is niets veranderd in haar leven, dus stress lijkt mij sterk.

    Iemand een idee? En ook hoe we kunnen reageren als het gebeurt?
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn dochter heeft een tijdje geexperimenteerd met hoe lang ze nog kon wachten met naar de wc gaan ;) Dat ging dus soms mis...
    Gewoon natte broek uit, de boel opruimen en volgende keer weer proberen op tijd te gaan, ongelukjes kunnen gebeuren.
     
  3. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ja, hier ook. Ze heeft het maar een paar keer gedaan gelukkig , ik heb ook even een babbeltje met haar gemaakt (rustig) dat ongelukjes natuurlijk kunnen gebeuren maar dat het wel de bedoeling Is om op de wc te plassen. Ik had ook een beetje de indruk namelijk dat ze wilde zien wat er zou gebeuren. Niet om uit te dagen maar meer uit nieuwsgierigheid.

    Als het aanhoudt kun je ook nog even een plasje bij de huisarts laten checken op blaasontsteking .
     
  4. Linnepin86

    Linnepin86 Fanatiek lid

    10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Dat is hier ook een poosje het geval geweest. Driekwart jaar zindelijk (ook nooit ongelukjes) en opeens ging hij ook te laat naar de wc. Boos worden hielp sowieso niet, al was dat meestal wel mijn eerste reactie. Hij zei steeds: ik ben zo druk aan het spelen, ik heb gewoon geen tijd om naar de wc te gaan. Heeft 1-2 maanden geduurd en toen was het weer over. Ik stuurde hem gewoon steeds zelf naar de wc, dan ging het over het algemeen wel goed.
     
  5. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier ook een tijdje gehad.
    Elke keer gewoon een schone onderbroek aan gedaan ( als ik het niet deed, ging ze er zelf wel 1 halen :p )
    Ging ook vanzelf weer over gelukkig.
     
  6. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Bedankt voor alle reacties! Fijn dat het in ieder geval herkenbaar is. Zal van de week op een rustig moment eens een gesprekje met haar aangaan.
     
  7. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.149
    4.374
    113
    Home
    ik zou er niet teveel aandacht aangeven maar gewoon zo van
    volgende keer op tijd zeggen... en dan gewoon schone kleding

    de oudste heeft het ook ongeveer na 1 jaar zindelijk zijn een paar keer gehad maar dat kwam gewoon dat hij het vergat of dacht dat hij nog wel even kon wachten door te druk zijn met spelen denk ik want na een paar keer was het ook weer ineens over
     

Deel Deze Pagina