De juiste (winter)slaapzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loki09, 31 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wat is een fijne winterslaapzak? Ik laat het liefste alle dekens weg omdat ze rond gaat in het ledikant. We kunnen er voor zorgen dat het zeker 18 graden blijft op de kamer.

Welke slaapzak is fijn? Die van de hema hoorde ik veel goeds over maar die is 68/80, ze kan net in maatje 62 en is pas 60 cm groot (3mnd). Volgens de prenatal moet ik maatje 70 hebben, klopt dat?

2. Loe

Loe Niet meer actief

je hebt van de hema ook in 50/62.

3. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    @loki, ik zou zelf voor een 70 cm gaan, niet meer voor een 50/62. Hier zal ze namelijk heel snel uitgegroeid zijn.
    Ik vind de slaapzakken van de prenatal ook erg fijn, er zijn er bij die een gat hebben zodat je je kindje met slaapzak en al in de maxi-cosi kan doen. Ideaal als je ergens een avondje bent en de kleine in een campingebedje slaapt. Zodra je naar huis gaat, kindje uit bed, en hup in de maxi-cosi en thuis kun je haar gewoon overleggen in haar bedje.

Ik heb voor onze oudste een combi-sleeper. Echt een ideaal ding! Maar raad ik pas aan als ze iets groter zijn. Mijn jongste krijgt er van de winter ook 1. Het si een soort van 4 seizoenen slaapzak. 2 slaapzakken die je aan elkaar ritst. Alleen mag je bij deze slaapzak geen deken gebruiken!

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik vond de combisleeper echt ideaal!

5. Schildpad

Schildpad Actief lid

3 mei 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Ik heb ook de winter slaapzakken van de Hema. Mijn kindje heeft denk tot 6mnd ingebakend gelegen dus toen hadden we nog geen slaapzak nodig. Nu heb ik de slaapzakken van de Hema en dan de meest grote maat (110 geloof ik) zodat ze er lekker lang mee kan doen en ze vind het heerlijk om te tutten op de hoekjes aan de onderkant van de slaapzak.

Voor een kindje van 3mnd zou ik idd maatje 70 nemen. Ze groeien in het begin zo snel. En ik kijk altijd even naar mezelf 's avonds hoe ik me voel. Denk ik dat ik het 's nachts erg koud zal krijgen dan geef ik mijn dochtertje een romper met lange mouwen aan en dan de slaapzak (met mouw) is het een keertje 's nachts wat warmer ín de winter dan rits ik de mouwen van de slaapzak eraf.

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bedankt!

Ik neig het meeste naar die van de hema. Helaas zie ik op de site alleen de 68/80 versie staan en deze lijkt me veel te groot, niet? Misschien een keer de openingen meten met mijn 70 cm zomerslaapzakje die ik vandeweek gekocht heb.
    Prenatal heeft de wintercollectie slaapzakken nog niet in de winkel hangen, misschien wacht ik daar dan nog even op; hopelijk wordt het eerst nog zomer ;)

Combi sleeper lijkt me ook super maar dat zal dan volgend jaar winter worden.

Als je een goede winterslaapzak hebt (dus bv die van de hema met mouwen), zijn extra dekens dan niet nodig als je het rond de 18 graden kunt houden?

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier ook de combisleeper, heb gelijk de grootste maand genomen en iets ingenomen onder de oksels in bij de hals.

8. Lala87

Lala87 Bekend lid

16 jul 2008
    628
    0
    0
    Lang leve de combisleeper ;)

9. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Hier ook een grote fan van de combisleeper :D

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    De combisleeper kan dus ook al vanaf 3 maanden (60cm)?

11. Schildpad

Schildpad Actief lid

3 mei 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Dekentjes zijn idd niet meer nodig als je kindje een winterslaapzak aan heeft. Tenminste..Bij mijn dochtertje niet. In de winter heeft ze er ook nog een rompertje met lange mouwen onderaan dus een dekentje wordt dan veels te warm.

En voor zover ik weet is de slaapzak toch juist een vervanging van een dekentje? Voor kinderen die niet onder een dekentje kunnen slapen i.v.m. het teveel draaien in het bedje? En natuurlijk voor het niet uit bed kunnen klimmen, al hoor ik dat dat niks uitmaakt met een slaapzak :D

12. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bedankt allemaal :). Heb via MP een zgan combisleeper overgenomen dus we gaan eens bekijken of wij daar net zo tevreden mee zijn!

Deel Deze Pagina