Ja Ja precies.. maar heb je dan digid nodig? Die hebben we nog niet binnen… En zou enkel positief testresultaat voldoen? wanneer moeten mijn man en ik ons nou laten testen formeel nu zoon ook positief is getest met milde klachten terwijl andere kinderen al positief waren?
DigiD heb je niet perse nodig, natuurlijk wel prima dat je die aangevraagd hebt. Zijn jullie zelf nog niet positief getest? Heb je al een thuistest gedaan? Ik zou bellen en een afspraak voor het hele gezin maken, je hoort van de GGD wanneer het kan (wanneer ze plek hebben...)
wij hadden afgelopen weekend hetzelfde en ook wij twijfelde onze dochter te laten testen aangezien de zelftest een enorme knaller was en ze duidelijk klachten had en haar zussen ook bewezen Corona hebben. Uiteindelijk toch maar laten testen bij de ggd. Daarna werden we ook weer gebeld door de ggd met adviezen en over de quarantaine en zo. Ergens had ik het gevoel dat het dan toch zwart op wit staat dat ze Corona heeft gehad, ik weet in deze gekke tijd maar nooit of dat nog handig kan zijn ergens voor. Je weet maar nooit of er in de toekomst nog gekke regels komen voor kinderen omtrent vaccinatie oid. Maar snap je twijfel heel goed hoor! En beterschap trouwens!!
En wanneer kunnen mijn man en ik ons laten testen nu voordat we het huis weer mogen verlaten? Op dag 5 na de positieve test van zoon (vandaag) dus zaterdag en bij negatief resultaat zondag naar buiten? andere kinderen sinds zondag positief dus zij kunnen zaterdag naar buiten of zelfs vrijdag?
Jullie kunnen inderdaad testen op dag 5 na de positieve test van zoon. Maar dan nog wel een aantal dagen kwetsbaren vermijden en een beetje opletten. Ook na dag 5 kun je nog besmet raken. De kinderen mogen 7 dagen na de positieve test uit quarantaine mits ze 24u klachtenvrij zijn. Als ze geen klachten hebben (en krijgen) is dit op dag 5 na de positieve test. Dus als ze zondag positief getest zijn (en klachten hebben), mogen ze de zondag erop weer naar buiten als ze klachtenvrij zijn. Als ze geen klachten hebben, mogen ze inderdaad vrijdag weer naar buiten.
Nee toch? Jullie moeten officieel pas testen 5 dagen na het moment dat het laatst positief geteste kind 7 dagen en 24u klachtenvrij is. Die 5 dagen gaan niet gelijk in vanaf het moment van positieve test.
Alleen als jullie gevaccineerd zijn of eerder corona hebben gehad, anders pas op dag 5 nadat het laatste kind uit quarantaine mag, als de andere kinderen geen klachten krijgen mogen zij vrijdag naar buiten, zoon mag als hij klachten had pas 7 dagen na het begin van de klachten naar buiten mits hij minimaal 24 uur klachtenvrij is (dag waarop klachtenbegonnen is dag 0), in dat geval mogen jullie 5 dagen na die dag testen.
Manlief nu ook positief. Donderdag klachten. Kinderen gaan maandag weer naar school. Wanneer mag ik, als gevaccineerde, mij laten testen en bij negatief weer naar buiten? Het zou mij verbazen als ik het alsnog krijg… al zo lang met Corona mensen om mij heen
Bij gevaccineerd of als je al een besmetting doorgemaakt hebt is dat wel zo. Vanaf de positieve test 5 dagen, ook zonder isolatie.
Je moet nu opnieuw gaan tellen. Vanaf de positieve test van je man, dan op dag 5 testen. Bij negatief mag je eruit.
Hebben je man en laatste zoon bij de ggd een positieve test of alleen thuistest positief? Ze zeggen namelijk testen op dag 5 na positieve test laatste persoon (jouw man), maar dan moet het wel bij ggd positief zijn lijkt mij.
Omdat een positieve thuistest niet 100% betrouwbaar is. Ik heb hier meerdere verhalen gehoord waarbij de thuistest positief was, maar pcr negatief. Dus imo kan je de thuistest niet gebruiken om een quarantaine te start/beeindigen.
Als je de regels gewoon naleeft kan dat natuurlijk wel. Ik snap niet zo goed wat er dan mis kan gaan?