Mijn zoontje heeft normaal gesproken moeite met ontlasting en gebruikt daarvoor Forlax. Nu heeft hij al een aantal dagen flinke diarree en ben ik uiteraard even gestopt met de Forlax. Ik vraag me alleen af wanneer ik de Forlax weer zou moeten starten? Als de diarree over is en zijn buik weer rustig, of moet ik wachten tot hij weer moeite krijgt met poepen? Ben ik in het laatste geval dan eigenlijk niet te laat? Iemand hier ervaring mee?
Hier eigenlijk precies hetzelfde dilemma. Ons mannetje heeft al een week diarree, terwijl hij van te voren zonder forlax echt zo goed als niet kon poepen. Ik had gedacht weer te beginnen met bijv een half zakje ( ipv heel) als zijn ontlasting weer flink stevig is.
Ik zou wel even wachten tot het weer wat harder wordt, maar niet tot het keihard wordt natuurlijk. Het is ook gewoon lastig in te schatten hoor, maar gelukkig is het ( hier in ieder geval) meestal vrij snel weer onder controle met de forlax als het wat harder is!
Mag ik vragen oe oud jullie kids zijn? Hier ook een moeilike poeper van 18 maanden. Ik geef geen forlax maar overweeg het wel (heb nog een voorraadje liggen).
Hier ook forlax. Caitlyn ging op een gegeven moment bij een AB-kuur enorm poepen, (van met moeite 1 luier per dag naar 4-5-6...). Ben toen ook met de forlax gestopt en dat leek een week of 2-3 goed te gaan, maar achteraf liepen de klachten toen langzaam weer op. Toen weer gestart, maar duurde wel even voor het weer OK was toen Advies van de KA was om weer op te bouwen zodra de diarree over is. Dan hoef je niet direct de voorgeschreven dosering weer op te pakken, maar bijvoorbeeld eerst om de dag en als de ontlasting weer normaal loopt na een aantal dagen, dan weer dagelijks.