Ik schaam mij enorm voor mijn voeten. Tijdens mijn eerste zwangerschap kreeg ik mijn eerste schimmelnagels en nu tijdens de tweede zwangerschap neemt de schimmel al mijn teennagels over. Ik schaam mij echt dood. Vooral nu de zomer er aan komt... daarnaast doen ze ook gewoon echt pijn. Ik durf niet met mijn zoontje in bad of alleen in bad omdat ik bang ben om de schimmel te verspreiden. Helaas mag ik nog geen medicatie gebruiken ivm mijn zwangerschap.. wel heb ik aankomende week een afspraak staan met een kliniek om ze te laten laseren. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen met schimmel nagels; heb je deze weg gekregen en hoe? Zijn er mensen die ze hebben laten laseren en hoe was de ervaring? Werkte het?
Ik wilde een pedicure behandeling voorstellen maar ik zie dat je al een afspraak hebt. Ikzelf heb er totaal geen ervaring mee maar lijkt me enorm vervelend. Veel succes met de behandeling. Hopelijk biedt het een permanente oplossing!
Het is drama, hier dus 2 teennagels. Recent is die 2e erbij gekomen. Wat ik doe is regelmatig naar de pedicure om het weg te vijlen. Daarnaast smeer ik 2 maal daags met vicks, dat helpt want 1 nagel is nu aan het uitgroeien. Over een aantal weken laat ik mijn nagels weer helemaal weg halen en laat er ‘kunstnagels’ op zetten met een lakje. Na de zomer ga ik weer verder met smeren. vicks helpt dus wel, zeker in combinatie met een pedicure maar het vraagt een hele lange adem. De pillen van de dokter helpen het beste maar tis wel echt troep..
Voeten wassen met iso-betadine was zeep, product halen bij de apotheek (nagels wat afvijlen en product op doen), medische pedicure en geduld. Eventueel medicatie vragen aan de dokter. Verder geen nagellak ofzo gebruiken.
Vicks heb ik ook bij meerdere mensen in mijn omgeving gezien dat dat helpt. Consequent blijven smeren!
Ik heb er gelnagels overheen laten zetten door de pedicure. Bij mij was mijn hele nagel eraf gegaan. Geen gezicht in zomerschoenen.
Vanuit mijn werk in de huisartsenpraktijk weet ik dat het enorm lastig is om te behandelen. Waar vroeger nog wel eens een tablettenkuur werd voorgeschreven, werd dat de laatste jaren niet meer gedaan. Het is dusdanige troep, dat wil je niet nemen! Heel slecht voor je lever oa. Andere lokale middeltjes werken niet. Die schimmel zit diep. Soms helpt de nagel verwijderen, maar dat is ook niet bepaald een lollige ingreep. Ik heb zelf al 30 jaar 2 schimmelnagels. Ik vijl ze dun en in de zomer smeer ik er gewoon nagellak op. Niemand die t dan ziet. Ik ga geen geld uitgeven aan behandelingen die toch niet werken!
Dankjewel voor de reacties! Ik ga Vicks in ieder geval proberen.. voor de laser behandeling ga ik ook naar de pedicure die het allemaal plat vijlt. De tip van een gelnagel vind ik ook een goede op het moment dat er niks meer mee te bezeilen valt.. Pffff wat een vieze dingen zijn het. De huisarts noemde al dat het waarschijnlijk komt door de zwangerschap en dat m’n immuunsysteem minder goed werkt. Dat je ook al dit soort “kwaaltjes” kunt hebben eh.
Volgens mij trekt de schimmel ook in je schoenen? Nu kun je niet iedere dag nieuwe aandoen, maar slipper zo veel mogelijk en anders sokken aan. Misschien eens kijken of er spray voor de schoen is? Iets ontsmettends?
Ik heb ook tijdens beide zwangerschappen last gekregen, net voor de zwangerschap van mijn dochter (toen was mijn zoon 6) was ik er eindelijk bijna helemaal van af, maar bij mijn dochter waren ze weer zo terug en nog veel erger ook (ik heb ook meerdere antibiotica kuren gehad tijdens die zwangerschap en had daar ook nog een hardnekkige vaginale schimmel aan overgehouden, welke meteen over was na de bevalling, suffe hormonen ). Bij mijn eerste keer was ik er dus vanaf door dagelijkse voetenbadjes met warm water met azijn. Na mijn dochter ben ik wat minder trouw qua behandelschema en ze waren ook erger, dus ben er nog niet vanaf. Na de zomer wil ik weer dagelijks gaan behandelen, maar nu vijl ik de aangetaste nagels dus wekelijks dun (met van die wegwerpvijltjes), lak vervolgens alle nagels met van die daktarin lak (met miconazol, dat mag ook tijdens zwangerschap) en in de zomer daarna met een dekkend kleurtje. Met wekelijks gaat het niet over, maar wordt het ook niet erger en mijn schone nagels blijven ook gewoon schoon. Ik ga na de zomer dagelijks een tea tree smeerseltje proberen en om de dag een voetenbadje met dode zeezout en 2 druppels tea tree olie, want heb begrepen dat dat ook goed zou moeten helpen. Doordat ik de nagels ook dun vijl, zie je er niets van als je in de zomer lakt met een dekkende kleur. Kinderen zijn niet zo gevoelig voor voetschimmel trouwens en vanuit de nagels verspreid je het niet heel makkelijk (anders dan bij echt van die aangetaste voeten), dus ik zou me over dat badderen niet zoveel zorgen maken. Eventueel een beetje kokosolie en 2 druppels tea tree olie in het bad doen, is ook een optie, want beiden schijnen te werken tegen schimmels.
Ik heb er ook 1 helaas Binnenkort ga ik ervoor naar de pedicure Ik knip hem zo kort mogelijk af, en vijl hem dunner. Dan doe ik er gewoon een lakje overheen en niemand die het ziet
Tea tree oil op je nagels 2 keer per dag, jaar volgehouden en inderdaad weg. Maar komt snel terug.. dus zou dit dan blijvend moeten doen icm pedicure behandelingen. Vervelend is het. Nagels die afbreken, ingroeien.. ellende.
Ik had hier een jaar of 10 geleden last van bij 2 nagels. Ik had allemaal van die stiften geprobeerd die je bij de drogist kon kopen, hielp niks. Ook hier was de Vicks Vaporub uiteindelijk de oplossing. Ik smeerde sochtends en savonds, en echt consequent elke dag blijven doen. Het zorgde er bij mij voor dat de schimmel niet uitbreidde als de nagel groeide. Dus het is wel een lange adem hebben totdat het aangetaste gedeelte helemaal weg is.. Bij mij is het daarna nog 1 of 2 x terug gekomen, maar toen ik het zag direct weer gaan smeren. En nu dus al jaren geen last meer van gelukkig Vervelend zeg, sterkte er mee !
Voor wie een update wil: Ik heb laatst mijn schimmel nagels laten laseren. Er komt daarnaast nog een heel “plan” kijken om de schimmel te doden. De schimmel lijkt wel aangetast, want hij is nu zwart ipv gelig. Ik heb begrepen dat dit een teken is dat het afsterft…. Binnenkort een tweede behandeling. Dan weet ik zeker of het werkt! Het was een gek gevoel, gelukkig geen pijn. Naast laseren moet ik mijn voeten dagelijks insmeren met een anti schimmel crème, al mijn beddengoed en sokken wassen op 60 graden, altijd slippers aan in huis en mijn schoenen 2x per week met anti schimmel spul bewerken. Herbesmetting vindt vaak plaats doordat de schimmel op de vloer ligt. Deze krijg je ook niet weg met de vloer dweilen en het duurt echt maanden voordat hij af sterft in huis. Wellicht ook een goede voor mensen om mee te nemen die nu met vicks resultaat boeken!