Op Facebook zag ik gisteren eerst een bericht verschijnen van het centrum voor jeugd en gezin met daarin de tekst: "Wij zijn er klaar voor! Kom jij ook je prik halen? #eenprikzogepiept" Kinderen werden gisteren in Ahoy ingeënt met dtp, bmr en hpv. Na afloop van hun vaccinatie mochten alle kinderen met grote nep spuitjes op de foto en die zijn vervolgens allemaal op Facebook geplaatst bij het centrum voor jeugd en gezin in het album "Rotterdam Ahoy" Waarom ga je een foto maken van een kind dat net gevaccineerd is en zet je vervolgens al die foto's op internet? Plaatst het consultatie bureau soms ook allemaal foto's van pas gevaccineerde kinderen op hun website of Facebook pagina? Ik vond het heel raar om op mijn tijdlijn allemaal pas gevaccineerde kinderen met grote nepspuitjes voorbij te zien komen en begrijp er echt het doel niet van.
Afleiding voor het kind? Mijn zoontje wilde dolgraag op de foto met spuit. Was toch afleiding voor hem denk ik
Zolang het niet verplicht is zie ik het probleem niet zo. Afleiding voor het kind inderdaad, en je hebt (neem ik aan) zelf de keuze of je je kind op Internet wil of niet. Ik zie zoiets liever dan sommige plaatjes van de anti-vaxers die ik soms voorbij zie komen..
Ben het eigenlijk met weinig eens van je SandraBe....maar ik vind het ook helemaal niet nodig om overal maar foto's van te nemen en op Facebook te zetten. Doel ontgaat me hier eigenlijk ook. Ik ben trouwens voor vaccineren...dat weer wel.
Ik ken de foto's niet, maar ik gok dat het doel van de foto's net is om duidelijk te maken dat vaccineren heel normaal is, in tegenstelling tot wat antivaxxers beweren. En dus via FB ouders die twijfelen door al die complottheorieën te overtuigen dat vaccineren nog steeds de norm is.
Ik vind het niet zo gek, zolang ouders maar om toestemming gevraagd is voor het plaatsen van de foto's.
Zal dat echt het doel zijn, duidelijk maken dat vaccineren heel normaal is? Door deze "reclamecampagne, vaccineren is heel normaal" op Facebook te plaatsen zul je juist ook weer meer mensen bereiken die voorheen klakkeloos lieten vaccineren en nu, na het lezen van de reacties op Facebook, wellicht besluiten niet meer te vaccineren of het vaccineren in ieder geval uit te stellen totdat ze zich hebben ingelezen en dan bewust kiezen voor wel/niet/gedeeltelijk vaccineren. Ik denk dat het CJG, als het inderdaad het doel had om vaccineren normaal te vinden door het plaatsen van deze fb berichten, de plank in dit geval heeft mis geslagen, zoals ook te lezen is in onderstaande reactie: " Ik moet echt zoeken naar positieve reacties!? Het CJG heeft kennelijk ook een imago probleem. Nu moet ik zeggen dat de uitnodiging niet echt op de potentiele klant is afgestemd, weinig informatief, naar binnen gericht (Wij zijn er klaar voor ??!) Probleem is ook dat met de komst van social media respect en ontzag voor deskundigheid en autoriteit tot het verleden lijken te behoren. Indianenverhalen zoals in bovenstaande reacties telen wierig. Zoals we tijdens een WK voetbal over 16 milj bondscoaches beschikken, zo lijkt iedereen hier jeugdarts of wetenschapper te zijn. Treurig!!! Heb ik een oplossing ? Nee, helaas. CJG, laat duidelijk zien waar je voor staat!"
ik zie de foto en denk als eerste: Kinderen kunnen nogal zenuwachtig zijn voor de 9-jaars prik; deze foto is om dat te ontkrachten zeg maar.. kom op, valt wel mee! Alleen de 'verkeerde' personen worden bereikt, niet die jeugd . De reacties eronder! Tja.. mijn idee; heel de boel maar weer wissen.. dit levert alleen maar negativiteit op. Maarja, als ze dat doen, krijgen ze natuurlijk óók weer mensen over zich heen.
Tja, ook op dit forum is al gebleken dat antivaxxers heel actief zijn om hun complottheorieën te verspreiden op zo'n plekken. Wellicht had de initiatiefnemer daar geen rekening mee gehouden.
Lekker belangrijk, dan bekijk je die foto's toch niet. Goede start van een nieuw anti-vaccinatie topic....is niet je eerste toch? Leef en laat leven, iedereen maakt z'n eigen keuze wel.
Wou net zeggen...Daar heb je SandraBe weer met haar antivaccinatiecampagne. Voor jou is dit Facebookgebeuren weer een mooie gelegenheid om mensen te adviseren om vooral niet te gaan vaccineren.....
Ik vind het prima. Mooie afleiding voor de kindjes. Die reacties onder de foto vind ik dan weer dieptriest.
Ik vind de aandacht rondom vaccineren wel goed. Ik heb er kort na de geboorte van mijn 1e kind te weinig bij stilgestaan en gewoon gevaccineerd omdat dat nou eenmaal hoorde. Mede door dit forum en de anti prikkers heb ik bij beiden daarna andere keuzes gemaakt en zal ik voor een derde in de toekomst weer anders kiezen. Hier dus een selectieve prikker en ik ben sommigen dankbaar dat ze me erop wezen.
Ja, ik ga er vanuit dat net als het vaccineren vrijwillig is het op de foto gaan met grote nepspuitjes na vaccinatie ook vrijwillig is. Ik kan me echter niet voorstellen dat dit op de foto gaan met grote nep spuitjes nadat je zelf net bent gevaccineerd en het vervolgens door centrum voor jeugd en gezin op Facebook plaatsen enkel voor de leuk wordt gedaan. Daarom vroeg ik me af wat het doel van deze actie is en wellicht geeft shakes een goed antwoord: Een soort reclame campagne voor vaccineren dus, dat dat het doel van de foto's maken na vacciantie en plaatsen op internet is.
Kijk, dat vind ik dan weer triest. Zo wordt de meute dus weer bespeeld. Anderzijds denk ik dat het bij veel kritische ouders juist het tegenovergestelde effect zou kunnen hebben. Sowieso plaats ik geen foto's van mijn kinderen op facebook dus hier zou ik geen toestemming voor geven.
voor het plaatsen op fb zou ik geen toestemming geven. kan me voorstellen dat een kind zich best stoer voelt om met zo'n grote spuit op de foto te gaan. mijn dochter heeft ze van de week ook gekregen en kreeg een pen in de vorm van een spuit mee. was ze hartstikke blij mee