wat is nou echt leuk voor een jongen van 5?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door meintje, 22 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Langzaam aan komt het einde van het jaar weer in zicht, de maanden december en januari zijn hier gekkenhuis.
    Uiteraard komt Sinterklaas langs, 4 dagen later is mijn zoontje jarig, kerst komt en begin januari is mijn dochter jarig.
    Ik heb jaarlijks de taak om met cadeau-ideetjes op de proppen te komen voor de hele familie en onszelf en dat valt echt niet mee!
    Wat is nou een echte aanrader voor een actief mannetje van 5 jaar die gek is op draken, dieren, dino's, auto's?
    Zijn fine motoriek is wat zwak maar moet hij wel oefenen, boeken vindt hij ook leuk om samen te lezen/plaatsjes kijken.

2. mel

mel Actief lid

23 okt 2005
    284
    0
    0
    - smartgames
    - smartmax
    - lego / duplo
    - houten treinspoor
    - bigjigs road
    - knex (junior)
    - kaartspelletjes
    - hotwheels
    Zooooveel leuke dingen voor jongens van deze leeftijd !

3. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Bedankt voor de tips, we hebben de spoorbaan van duplo en daarnaast nog heel veel duplo, ook de spellen (eveneens smartgames) staan hier hoog opgestapeld.
    Knex hebben we 1 doos van, ik kan zeker eens naar uitbreiding kijken.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Kapla

Echt...ik dacht eerst...wat moeten ze nou met stukjes brandhout...

Nou ik heb jongens nog nooit zulke mooie dingen zien maken van stukjes hout...en ook uren achter elkaar. Samen met vriendjes uit zijn klas...

Zodra ze kapla zien is het gelijk: JAAAAA KAPLAAAAA

Dus ik zou zeggen: Kapla.

Wij kopen voor Sinterklaas nog een hele grote doos erbij.

Bekijk bijlage 510766

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.867
    113
    Playmobile. Leuk om iedereen daar wat van te laten geven. Dan kan hij er echt veel mee doen. Hebben ze ook een dinolijn van.

6. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Mijn jongens zijn gek van:
    -Lego (de oudste kan ze nu ook zelf in elkaar bouwen met een klein beetje hulp af en toe)
    - spelletjes (monopoly junior, dr bibber, etc)
    - strijkkralen (dinoversie en glow-in-de-dark kralen erbij), ook erg goed voor de fijne motoriek
    - samen lezen boekjes
    - playmobil knights

7. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Mijn jongste is laatst 5 geworden en helemaal idolaat van zijn bblocks knikkerbaan. Kun je combineren met Kapla (of bblocks)
    De vtech kiddiezoom action cam doet het hier heel goed, vooral omdat ie waterdicht is. En een bestuurbare auto.

8. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Die Kapla ziet er inderdaad leuk uit, en dat vinden ze dus blijkbaar nog lang leuk?
    Ik ga ook eens naar die knikkerbaan kijken, geloof dat deze wel heel prijzig zijn...

9. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Die van bblocks valt wel mee. Jr hebt twee verschillende, wij hebben ze beiden en je kunt ze combineren.

10. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik zag inderdaad een doos met knikkerbaanblokken en nog een doos met knikkerbaan. Maar daarnaast heb je dan nog een gewone bouwdoos nodig of niet? Hoeveel stuks moet je hebben wil je een beetje vooruit kunnen met bouwen?

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Mijn oudste is net 5 geworden en heeft heeft veel van LEGO jurassic world gekregen, hij vindt het fantastisch. Sowieso vindt hij alles van jurassic world erg leuk (de losse dino's) en stoer. Dino's in het algemeen zijn altijd een hit. De robot dino is ook erg populair (van zoomer heb je nu nu hele leuke). Hij speelt ook graag met playmobil dragons.

Verder zijn puzzels (met dino's of draken erop!), strijkkralen, klei, playmais en spelletjes altijd goed.

12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.867
    113
    Je hebt ook goedkopere knikkerbanen. Wij hebben drie keer zo'n set en daarmee kun je heel veel bouwen en dat past dus allemaal op elkaar. Ook leuk om met vriendjes mee te spelen.

Deel Deze Pagina