Is dit blijvend? (donkere vlek boven lip)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kitty07, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn zoontje heeft de afgelopen maanden doorlopend een snotneus gehad waarbij we ontzettend veel hebben moeten "vegen".
    De huid onder zijn neus is ook echt kapot geweest (ondanks insmeren) maar inmiddels gelukkig weer genezen.
    Nu viel me echter op dat hij onder zijn rechtneusgat / boven lip een plek van ongeveer 1 bij 1 cm heeft die nu wat donkerder gekleurd is.
    Eerst dacht ik dat de huid gewoon nog niet goed genezen was maar ik heb vandaag eens gevoeld en goed gekeken maar de huid is gewoon weer helemaal dicht en gaaf.
    Het lijkt nu wel een soort lichte creme au lait vlek.
    Trekt dit nog wel of is dit blijvend?
    Het is exact het stukje huid dat ook kapot geweest is ivm de vele snotneuzen dus wellicht wordt dit nog minder?
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Het is niet extreem opvallend maar ik zie het wel al een tijdje.

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Zeker weten doe ik het niet, maar ik vermoed dat het nog wel minder gaat worden en misschien zelfs wel helemaal wegtrekt. De kinderhuid geneest relatief snel, waardoor er bij grotere wondjes/ schuurplekken al snel verkleuringen en littekens ontstaan. Het duurt dan best lang voor het weer minder wordt.
    Misschien voortaan zakdoekjes met lotion gebruiken of e.d als je dit al niet deed? Als de plek te vaak open en dichtgaat kan er wel een permanent litteken ontstaan.

Deel Deze Pagina