Te zwaar?

Discussion in 'Flesvoeding' started by brabantse1982, Feb 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Hoi allemaal,

Onze dochter Meike is 7 weken en weegt 5500 gram.... Ze was bij 4 weken 57cm, de lengte nu weet ik nog niet. Bij de geboorte was Meike al 4430 gram.
    Nu is mijn vraag....is ze te zwaar?? Ik krijg veel opmerkingen dat ze zo groot is, maar ze ziet er niet dik uit hoor. Ze heeft beetje bolle toet, maar ook niet zo erg als ik bij andere babys zie. Ze krijgt nu flesvoeding, gewoon zoveel ze mag (en dan neem ik het minimale waar ze tevreden mee is), niks meer.
    Wat vinden jullie? En hoe reageren jullie als mensen er een opmerkingen over maken? Ik vind dat namelijk erg vervelend, ze is super mooi, niet dik, maar wel wat groter ja...zucht...
    xxxxxxxxx

2. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Niks van aan trekken! baby's moeten bol zijn, die van ons was dat niet en daar kreeg ik ook opmerkingen over, niet leuk...

Gewoon lekker genieten van je lieve kleine meisje, heerlijk toch dat ze wat reserves heeft, zulke kleine baby's kunnen helemaal niet te dik zijn, wat een onzin.

ik vind haar lengte gewicht ratio ook helemaal niet schokkend hoor

groetjes

3. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Tegenover mijn kindje vind ik haar wel groot maar niet dik..

Beetje apart (en lullig!) dat mensen dat soort opmerkingen maken. Ik zeg altijd maar zo liever een flink kindje als een kindje waar je je druk om moet maken of het wel voldoende binnen krijgt ofzo.

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Jesse is nu 6 weken (3930 gr. en 53 cm. bij geboorte) en is gisteren op het CB gewogen en gemeten en zit nu op 4926 gram en 58,5 cm.
    Hij is hierbij totaal niet dik (babyvetjes beginnen nu net een beetje te komen), maar wel redelijk lang. In mijn ogen is jouw dochter dus helemaal niet te zwaar, kindjes die al wat groter dan gemiddeld te wereld komen hebben gewoon al iets een voorsprong op de rest. Zo merk ik ook dat Jesse al heel sterk is in zijn nekje (kon met 2 weken echt zijn hoofdje al een stukje optillen) en als hij zijn best doet dan kan hij zelfs al omrollen van zijn buikje op zijn rug (lukt hem de helft van de tijd).

5. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou niks van aantrekken hoor!
    Lengte en gewicht lijken me prima in verhouding.
    Ons dochtertje was met 57 cm 5255 gram (8 wk) en die is geboren met een gewicht van 3240 gram. Dus meer aangekomen in verhouding dan die van jouw!
    Heerlijk toch dat ze goed groeit en een bolle toet staat alleen maar leuk. Dat hoort erbij :D

6. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    Mijn zoontje was met zijn geboorte 3525g en 52 cm en woog met 7 weken 5700 en 59 cm hij groeide ook heel erg snel en iedereen zei dat hij zo groot was voor zijn leeftijd.. ik snap wat je dus bedoelt, ik vond het ook altijd heel vervelend steeds weer te moeten zeggen dat hij PAS 2 maanden was omdat iedereen hem al 4 maanden schatte.. met 1,5 leek hij al op een kindje van ruim 2 en dan keken mensen vreemd op als hij iet kon praten .. ja deuuhh hij is 1,5!!
    hij is nu 2 jaar en 2 maanden en woog bij zijn controle in januari 14,5 kilo en was toen 96 cm!
    toen zei de arts van het cb ook hij hoort bij de dikkere kindjes.. ik zeg " kijk is naar hem ziet u enig grammetje vet op zijn lichaampje? kijk ook eens naar zijn lengte want dat dee ze niet!"

mijn dochtertje is met 3925g geboren en 52 cm en woog met 7 weken 5055 gram en 59cm dus ook geen kleintje kwa lengte.. ze zit nu nog maar zo'n 10 cm van de bovenkant van de kinderwagen bak terwijl ze met haar voetjes tegen de onderkant ligt en ze is pas 2 maanden!

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ach de ene baby is wat groter en zwaarder dan de ander. Mijn zoontje is een heel licht ventje, zo`n 64 cm en hoop dat hij maandag de 6 kg haalt en hij is 6 maanden ;).

Zo te horen over voed je haar niet en dan is het maar net wat ze met de voeding doen. De mijne doet er duidelijk andere dingen mee dan aankomen in gewicht. Tja dar kun je ook niet zo veel mee!

Wel lullig dat mensen zulke onaardige opmerkingen maken, de mijne wordt alleen op 3 maanden geschat ipv toen 5,5 maand! Maak me er maar niet druk om.

8. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Niets van aan trekken hoor. Alhoewel het wel vervelend is.
    Onze zoon was bij de geboorte 3910 gr en 51 cm. Afgelopen maandag was hij 8050 gram en dik 65 cm (4,5 maand). Hij ziet er ook bollig uit. Heeft ook dikke benen. Maar hij wordt ook niet overvoed.
    Maar krijg ook soms erg vervelende opmerkingen zoals: "zo wat een buffel"! "Wat krijgt hij wel te eten?". Erg vervelend. Het CB doet er niet moeilijk over. Straks als ze de benen onder de kont krijgen gaat het er wel weer af.

9. misa

misa Niet meer actief

Niet te veel van aantrekken hoor! Het is wel fijn dat lengte en gewicht in verhouding is, maar ja, wat wil je eraan doen??
    Het ene kind is gewoon wat groter dan het andere. :)

Ons zoontje is te licht voor zijn lengte en dat terwijl hij telkens al meer krijgt dan wat bij zij gewicht past... Wat moet ik eraan doen?? Haha, lekker niets, want hij doet het goed en is tevreden!

10. Mentiera

Mentiera Actief lid

Mar 29, 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een zwaar kindje, 8 kilo met 4 maanden. En er zit echt wel babyvet aan.
    Hij heeft wel een tijdje teveel gegeten.
    Tja, je laat zo´n kindje gewoon niet de hele nacht krijsen als hij honger heeft.
    Na de 4 maanden was het vele eten trouwens ook ineens over, dus nu weet ik zeker dat hij het gewoon nodig had.

Maar alle opmerkingen ben ik idd ook zat. Ik reageer er ook niet meer op,werkt best goed.

11. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Bedankt hoor allemaal!
    Ik ga mn best doen er nix van aan te trekken. Ze krijgt nu 150 ml per fles, en of ze er nu 5 of 6 krijgt op een dag maakt me niet meer uit, als ze maar tevreden is. Ze komt nu om de 3-4 uur, soms 6 uur niet en dan weer na 2,5 uur. Maar ze komt uit op 5-6 flessen per dag. Prima toch?
    xxxxxxxx

12. misa

misa Niet meer actief

Helemaal prima! Je krijgt 'vanzelf' wel een keer wat meer ritme. :)
    Als je maar niet boven de liter per 24 uur uit komt.
    150+5=165 ml trouwens (voor als je gaat optellen hoeveel het totale aantal per 24 uur is). :)

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hier ook een stevig kereltje. Op het CB zeiden ze toen hij 5maanden was: hij wordt te dik hoor. Wat moet ik eraan doen dan??? Hem zeggen dat hij geen fles meer mag of geen groente of fruit meer krijgt??!?!?!? Ik kreeg opmerkingen van mensen: heb jij slagroom in je tiet ofsow? Nou Tycho heeft welgeteld 6dagen borstvoeding gehad, dus daar zal het niet van komen denk.

Ik vind dat een baby best bollig mag zijn en spekbeentjes mag hebben hoor!! Het ligt er maar ook net weer aan hoe het in de families zit en wanneer hij/zij een groeispurt gaat maken en dergelijke. En als je kindje ziek zou worden en even wat minder zou gaan eten, dan heeft ze in ieder geval een reserve denk ik dan maar.

Ik heb Tycho nooit te dik gevonden en zo zag hij er ook helemaal niet uit. En nu hij is gaan kruipen en zich continu overal en nergens aan optrekt, gaat hij volgens mij weer heel langzaam met zijn groei in gewicht.

Dus ik zou me er gen zorgen over maken hoor! Lekker laten gaan al die opmerkingen, al zijn sommige ook best irritant en vervelend!! xxx

Share This Page