Dochter serieuze fobie voor muggen. Iemand tips?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door SDonya, 2 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Het is weer de zoveelste nacht dat wij als gezin met zijn allen midden in de nacht wakker zijn omdat onze oudste dochter krijsend wakker word omdat ze een mug gehoord heeft.. Ze ligt letterlijk trillend in bed blijft continue jammeren. Slapen wilt ze ook niet meer dus zodoende is ze rond dit tijdstip nog steeds wakker en geeft ze af en toe weer een angstkreet. Onze kamers zijn naast elkaar en ik hoor haar in mijn kamer gewoon ademhalen zo luid ademt ze van de angst. Ik heb van alles geprobeerd. Ik smeer haar in voordat ze gaat slapen, heb een insectenlamp op haar kamer gehad, gezegd dat het een droom is, uitgelegd dat dat beestje veeeeel banger dan haar is en we hebben samen regelmatig gezocht zonder iets te vinden. De kamer kan ik helaas niet mug vrij houden want ze is bang met haar slaapkamer deur dicht. Ik ga sowieso nog een klamboe proberen maar heeft iemand anders tips wat ik eventueel nog kan doen?! Ze is altijd extreem angstig geweest voor vliegende insecten (niet vliegende overigens ook) maar meerdere nachten per week wakker zijn gaat wel echt te ver...

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik denk dat met een goede klamboe idd het probleem opgelost zal zijn. Verder geen betere tips dan je al hebt geprobeerd.

3. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
  4. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Inderdaad een klamboe. Hier slapen wij in de zomermaanden allemaal onder een klamboe. De kleintjes een vierkante klamboe strak gespannen over het ledikant, en wij een klamboe aan het plafond.

Ik word zelf ook wakker van iedere mug die voorbij komt vliegen, terwijl mijn man rustig doorslaapt. Omdat ik de gebroken nachten zat was, is de klamboe geïntroduceerd. Dat werkt enorm goed. Nog maar heel af en toe hebben we pech, want dan zit er een in de klamboe, maar die is dan wel snel te vinden en te vangen.

Daarnaast hebben alle ramen hier een hor. Dat scheelt ook al veel, maar is helaas niet genoeg om de muggen helemaal buiten te houden. In die zin is het probleem eenvoudig te verhelpen, succes.

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn dochter gaat ook gillen voor muggen en Is heel bang. Wij hebben nu zo een roller met citroengeur. Daar smeert ze zichzelf en haar bed mee in voor ze gaat slapen, lekker stinken. Dat houdt de muggen wel op afstand.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl heeft een klamboe. Ze vond het vanaf dag 1 erg leuk, zag het als een soort tentje.

7. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Horren nemen door het hele huis houdt super veel tegen. Die vleesetende planten zijn ook wel grappig trouwens.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben de stekkers van roxasect. Gisteren maar weer 2 gekocht, omdat dochter echt lekgeprikt wordt en de smeerseltjes niet helpen. Klamboe durf ik niet zo goed. Veel te bang dat ze blijft hangen als ze uit haar bed klimt (half hoog slaper) om te gaan plassen.
    Maar de stekkers met van dat spul er in werken hier echt goed.

9. rums

rums Niet meer actief

Horren voor alle ramen en een klamboe.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #10 SushiLover123, 2 sep 2016
    Laatst bewerkt: 2 sep 2016
    Serieuze fobie? Zoek professionele hulp. EMDR kan een oplossing bieden.

11. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Er zijn ook klamboetentjes te koop, met een rits. Ik zou zoiets aanschaffen voor haar Klamboes - Kinderen

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Als ze ze alleen hoort? Oordopjes:D

13. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Hier ook een klamboe. Werkt ideaal. Slaap weer heerlijk!

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar klamboes kunnen gevaarlijke zijn voor kleine kinderen.

15. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ze is 5 jaar

16. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Mij oudste heeft dat met vliegen. Gelukkig gelooft ze het als ik ze verjaag en gaat ze dan rustig slapen. Muggen zijn lastiger, geen tips sorry.

17. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    Zie bovenstaande advies. Bij echte angst gaat klamboe niks uitmaken (natuurlijk wel het proberen waard). De angst is namelijk niet reëel en met angst denk je niet reëel of reële gedachte helpt niet. Dus logische oplossing helpt waarschijnlijk niet.

Deel Deze Pagina