Zantac

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annie24, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ons zoontje krijgt nu 1,5 week Zantac ivm verborgen Reflux. Hoe snel merkten jullie verbetering? Hier is namelijk nog totaal geen verbetering te zien ;)
     
  2. denise89

    denise89 Bekend lid

    22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    hier kwam de verbetering pas na 2 weken.
    het was al wel beter maar nog niet helemaal zoals het zou moeten dus toen is de dosis wat verhoogt.
     
  3. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    na 1 week een beetje verbetering. had het idee dat het wel hielp, maar niet genoeg. de dosis is opgehoogd en daarna merkte je wel verschil
     
  4. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    ik merkte met 2 dagen verschil en toen was het eigenlijk alsof het niks deed. met een week gaf de osteopaat aan dat hij misschien Koemelkallergie zou hebben. dus ik ben op dieet gegaan. het werd beter. tot zover zelfs dat ik na 3 weken de zantac wilde afbouwen. maar dat ging dus niet. de zantac deed dus wel degelijk wat. nu samen met het koemelkvrij dieet en de zantac gaat het eigenlijk erg goed.

    veel kindjes met verborgen reflux hebben koemelkallergie omdat het maagje de melk er uit wil werken. misschien iets om ook naar te kijken.

    succes.
     
  5. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Jazzie; omdat sommige symptonen van kma en reflux best dicht bij elkaar liggen twijfelen we dus ook of het geen kma kan zijn. Vandaar ook de vraag, want we zien totaal geen verbetering bij ons ventje en twijfelen nu dus of we de Zantac niet voor niets geven en het geen kma is. ;)

    Hoe ben jij erachter gekomen dat er ook kma in het spel was?
     
  6. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Hier lijkt het erg op het verhaal van jazzie.
    Merkte na 6 weken nog geen verschil!!!
    Nu krijgt hij pepti ( voor kma) en merken we steeds meer verschil.
    Maar hij heeft soms wel terugvallers.
     
  7. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Heeft jullie kleintje trouwens ook minder vaak ontlasting en anders dan voor jullie Zantac gaven?

    Hier was de ontlasting normaal redelijk dun en zeker 1 of 2 keer per dag. Nu is het 'maar' 1x per 24 uur en lijkt het wel een soort kauwgom. Het zit niet door de halve luier, maar het blijft 1 'plakkaat' wat plat gedrukt wordt door zijn billetjes en wat een soort van elastisch is, want als ik er op duw, (met een billendoekje op m'n vinger :D) duw ik er niet zo doorheen, maar lijkt het terug te veren ofzo ;)
     
  8. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Tijdens de periode van mijn gekolfde bv niet, toen had hij genoeg ontlasting.
    Sinds hij fv krijgt is het wel minder geworden.
     
  9. vinisa

    vinisa Fanatiek lid

    8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Volgens mij had de arts gezegd dat het tot 2 weken kon duren voordat de zantac echt zou werken.

    En wellicht is de dosis nog te laag?

    Anders even vragen of ze testen op KMA.
     
  10. martha1980

    martha1980 Actief lid

    14 aug 2010
    206
    0
    0
    Ik sluit me ook aan bij Jazzie. Ons zoontje heeft nadat het met de Zantac ook niet echt ging Nutramigen gekregen. Dit is voeding voor kma. Nog "erger" dan Pepti en zo. Toen ging het super.
    Hij is nu 1 en helemaal over op de gewone melk. Nu geen kma meer, of nooit gehad dat kan natuurlijk ook.
     
  11. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Sabse die testen zijn niet altijd betrouwbaar.
    Zo kwam er bij ons niks uit en doet hij het toch een stuk beter al op de pepti.
     
  12. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    kma testen zijn op deze leeftijd erg onbetrouwbaar en vaak vals negatief omdat het lijfje nog geen antistoffen aanmaakt maar wel kan reageren.

    Hier kwa poepen. moeilijk om te zeggen of t sinds de zantac is. wat hij wel doet is gigantisch meuren op de zantac:D
    maar dat lijkt ook langzaam weg te trekken.

    TS de osteopaat opperde of het geen KMA kon zijn aangezien hij een hele heftige vorm van babyacne had. (wat dus achteraf geen babyacne was)
    Ik weet zeker dat het KMA is want als ik ook maar iets een klein deeltje van iets met koemelk binnen krijg dan heeft hij gelijk weer die uitslag en pijn.

    De zantac heeft hij echter nog wel nodig maar volstaat nu ook.

    Ik kan je ook adviseren om naar een osteopaat te gaan. wat ie doet doet ie. maar het hielp hier goed. de kleine vond er alleen helemaal niks aan. maar is daarna wel elke keer een stuk beter in zijn doen.
     
  13. Nike

    Nike Fanatiek lid

    6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Hier met Zantac nauwelijks verbetering. Pas nadat we met Nexium zijn gestart (via kinderarts) kregen we een heel ander kind. Soms werkt Zantac onvoldoende. Dat hoor ik wel meer.
     
  14. vinisa

    vinisa Fanatiek lid

    8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Oh ok, ik dacht van wel ;) Tenminste wat ik begreep van de kinderarts (soort cb arts). Zo'n soort provocatietest bedoel ik.

    Maar ja dan misschien idd overstappen.
     
  15. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hier trouwens ook in combi van kma dieet (bv) en zantac (uiteindelijk losec) en moet zeggen dat dit werkte want het ging veel beter met hem
    wil toevallig binnekort gaan kijken of de losec misschien al naar 1x per dag kan ipv 2x per dag
     

Deel Deze Pagina