Dochter slaapt alleen in skipak, wat te doen met warm weer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amaryllis, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnybaby

    sunnybaby Bekend lid

    19 jan 2009
    599
    0
    0
    Het is al gezegd, maar ik zou idd voor de Puckabag gaan.
     
  2. Marsupilami

    Marsupilami Fanatiek lid

    12 dec 2006
    2.070
    308
    83
    verpleegkundige
    Of een combi-sleeper van little company....daar liggen ze ook lekker knus in.
     
  3. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.252
    7.820
    113
    Gelderland
    Oeii lastige situatie.. Moet er stiekem ook wel ene klein beetje om lachen..
    Ik vind een capuchon toch wel een beetje eng..
    Wat ik zou doen
    Een winterslaapzak kopen bij de hema want die hebben een mooie smalle pasvorm. Als je dan gaat wandelen buiten haar in de slaapzak laten slapen desnoods met een mutsje op. Als dit goed gaat haar in de reiswieg laten slapen die je dan in haar bedje zet. En zo langzaam overgaan. Op het begin nog wel een dekentje erover want ze is nu natuurlijk erg gewend om in warmte goed te slapen. Suc6 en hopelijk slaapt ze gauw weer lekker.
     
  4. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Heeft deze ook een zomervariant dan?
     
  5. sunnybaby

    sunnybaby Bekend lid

    19 jan 2009
    599
    0
    0
    Puckabag en Combisleeper zijn beiden vierseizoenenslaapzakken, maar de zomerslaapzak van Puckabag is veel dunner. Zelfs als je de mouwtjes eraan laat. Daarom zou ik die adviseren.
    Bovendien kun je er langer mee doen en de winterversie is veel dikker, wat ook weer fijn is.
     
  6. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Zou ze niet zelf door krijgen dat ze het echt te warm heeft? Ik zou een gewone slaapzak met mouwen voor haar kopen en dan even doorzetten.
     
  7. Pooh28

    Pooh28 Actief lid

    12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Onze dochter slaapt al vanaf de eerste weken in een gesslein bubou slaapzak, dit is een slaapzak die een baby/klein kind goed warm houd als het koud is, maar bij warm weer blijft de slaapzak koel.
    Ons en dan vooral mijn dochter bevalt dit merk heel goed:)
    Of dit merk ook in Nederland te koop is weet ik niet maar je zou via google kunnen kijken.
     
  8. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Isi heeft slaapzakken met mouwen die opgebouwd zijn uit 2 lagen katoen. Deze zijn van badstof. Dus ze zijn warm genoeg en nemen goed vocht op als het warm is.
     
  9. Amaryllis

    Amaryllis Fanatiek lid

    24 aug 2008
    3.708
    3
    38
    Ik heb via MP een puckabag gekocht, dus die gaan we uitproberen. Bedankt meiden! :)
     
  10. Nike

    Nike Fanatiek lid

    6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Amaryllis: Succes ermee! Hoop dat het werkt!
     
  11. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    ik zit echt met open mond, jij durft zeg. ben je niet ontzettend ban bang dat ze stikt?zeker als ze zometeen gaat rollen en nog niet terug kan. ik zou gewoon gaan voor een puckabag inderdaad of een slaapzak met lange mouwen. je hebt allerlei maten en soorten.die zijn ervoor bestemd en dus veel veiliger.
     
  12. Amaryllis

    Amaryllis Fanatiek lid

    24 aug 2008
    3.708
    3
    38
    Ze zit niet helemaal dichtgesnoerd hoor ;)

    Ze ligt er met handjes en beentjes in, met de rits open. Haar hoofd ligt wel in de capuchon, maar heel losjes met overal een paar cm 'vrij'. Er is voor zover ik kan zien geen mogelijkheid om ergens in verstrikt te raken, en ze is ook niet zweterig als ze er in ligt. (nog niet, daarom ben ik nu dus op zoek naar iets dat minder warm is) Bovendien ligt ze dan in de kinderwagenbak van de Bugaboo, die is vrij smal dus daar kan ze zich dan niet in omdraaien. En die kinderwagen staat in de woonkamer, waar ik dan ook ben. Dus mocht er iets gebeuren dan ben ik er als de kippen bij. :)
     
  13. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    ok, ik dacht in bed. maar zoals gezegd lijkt me de oplossing voor jou de puckabag volgens mij is ze onrustig en daar zijn deze dingen ideaal voor. alleen mag ze die ook niet meer als ze gaat rollen,maar in de tweede fase zitten ritsjes om de armpjes vrij te laten om te wennen aan meer vrijheid. en na 6 maanden wordt het sowieso wat beter hoor dat onrustige.
     

Deel Deze Pagina