Lieve allemaal, Ik hoop dat er iemand is die mij een beetje op weg kan helpen. Mijn dochter is nu 10 weken en we zijn al vanaf week 1 aan het dokteren. Ze begon met misselijkheid door de bevalling met meconium houdend vruchtwater wat ze binnen had gekregen,daarna heel veel last van krampjes en spugen, waarbij ze niks binnen hield. Ziekenhuisopname voeding blijft weer binnen. Na johannesbroodpitmeel geprobeerd te hebben nu een week of 3 rantidine drank voor de reflux en daarmee was het tot op het bod krijsen toch wel wat minder geworden. Alleen blijft ons meisje heel onrustig, veel huilen of eigenlijk krijsen, veel last van krampjes en spugen nog steeds, huiduitslag met verdikkingen en jeuk, onrustig slapen, overstrekken, slecht drinken. Mijn gedachten koemelkallergie?! Kinderarts denkt dat het zou kunnen al is de kans niet zo groot maar weet ook niet waar het anders vandaan komt. Vorige week vrijdag contact gehad en ik zou een consult met de diëtiste krijgen voor een dieet zodat we kunnen kijken ofdat dat helpt maar ze nemen maar geen contact op ook niet naardat ik er achter aan heb gebeld.grr ik word er gek van... Ondertussen moet ik bijna gaan werken, heb ik geen melk in de vriezer waar ze straks van kan drinken en weet ik niet welke dingen ik wel en niet moet eten. Wie heeft er ervaring met een koemelkvrij dieet en kan en wil mij op weg helpen. Ik begrijp dat je ook geen soja mag gebruiken maar kom er gewoon niet uit op internet. Of mischien nog een ander ieder wat het zou kunnen zijn en mij opneemt kan helpen?! Zodat ik volgende week met een beetje rust kan gaan werken. Groetjes susanne
Alles waaropstaat MELK. Melkpoeder Bv brood Melk Boter Sausen op melk basis De dieetiste zei tegen mij een koekje kan vast geen kwaad Hier geef ik nu ook bv 9maanden al en zoontje heeft kma Ik merk dat hij sterk reageerd als ik glaasje melk drink Hij kan ook niet geiten melk Op Google kom je al een heel eind Probeer het 2 weken uit die je geen verbetering dan merk je sta snel genoeg
Ik denk dat de kans groter is dat de medicatie niet voldoende aanslaat. Is een hogere dosis nog een optie? Of een andere medicatie? Verder kan je gewoon rustig op je eentje beginnen door alle duidelijke melkproducten uit je voeding te schrappen. Melk, yoghurt, kaas... Als je daarmee al verschil merkt na een paar dagen, dan kan je intensief verder je dieet verfijnen.
Ik eet ook koemelkeiwitvrij en geef borstvoeding. Bij mij duurde het wel een kleine twee weken en volledig alle melkeiwitten uit mijn voeding halen alvorens ik echt verschil zag. Maar je moet alle verpakkingen er op na lezen... Men is tegenwoordig verplicht de allergenen op de verpakking te zetten dacht ik. Alles waar het allergeen melk in zit eet ik niet. Dus goed opletten want het zit in veel producten! Daarnaast schijnt het dat ook brood melk kan bevatten. Daarom eet ik Blue Band brood, daarvan weet ik zeker dat het koemelkeiwitvrij is. Producten waar ''Kan sporen van melk bevatten'', op staat eet ik wel. Veelal zetten ze dat op de verpakking om zichzelf in te dekken voor 't geval er een spoortje te vinden is. Het schijnt dat je beter niet kunt vervangen met sojamelk. De eiwitten daaruit lijken blijkbaar erg op die van melkeiwit. Ik drink rijstemelk of havermelk en vermijd producten met soja ook zoveel mogelijk. Als je er eenmaal in zit is het goed te doen en is er echt wel veel wat je wel mag!
Ik ben zelf inderdaad al gestopt met melk en kaas. Dit lijkt wel te helpen want na lasagna met bechamelsaus te hebben gegeten was het na ongeveer een dag later was het weer een drama...( ik weet het stom)... Maar hoe vervang ik brood? Hier bij de supermarkt hebben ze geen melkvrij brood volgens mij. De een zegt van wel omdat het op waterbasis is en de ander zegt van niet dus daar begint het al. Boter zonder melk is dat Becel light? En wat gebruik je om in te bakken? Verder denken wij dat de reflux nu niet het probleem is, ze spuugt zonder te krijsen en slaapt als de voeding eenmaal een uurtje geleden is wel, zij het wel onrustig soms Bedankt voor jullie reacties en het meedenken
Blue Band brood kun je iig bij de Albert Heijn kopen. Boter zonder melk, ik eet halverine van de Jumbo of Albert Heijn. Heten beide ''Goede start'', maar er zijn er vast meer zonder melkeiwit. Goed op de verpakking kijken. Ik gebruik olie om in te bakken. Heb je een privébericht gestuurd.
Jumbo en ook eerder genoemde AH geven goed aan wanneer er koemelk in zit. Op de site van ah kun je thuis al ingredienten lezen. Brood kan ook bij de jumbo meerdere soorten. Bij een bakker vandaan kan ook, dan goed aangeven koemelkvrij en broodverbeteraar (daar zit koemelk in). Blue band vloeibaar kan je pakken. Kuipje blue band niet! Hier zit nl yoghurt in. Hiervoor kun je halvarine kopen. Bijv AH Lekker op brood met zonnebloemolie 500 g online bestellen | AH.nl Verder geen pakjes of zakjes gebruiken, maar zelf koken. Let op bij vleesproducten, maar ook ships of snacks. Soja hoef je niet te vermijden, maar ga geen soja gebruiken ter vervanging van melk. Net als amandelmelk, of andere noten melk. Ook geitenkaas/melk of schapenkaas/melk is geen optie. Hier 2x 1 jaar koemelkvrij eten gegeven aan de jongens. Waarvan 1x ook soja vrij.
http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/media//001010400/000/001010470_001_Lijst_met_melkvrije_AH_Eigen_Merk_producten_november2013.pdf Deze lijst heb ik gebruikt bij mijn zoon destijds. Hier en daar zal het niet meer kloppen, maar je kan er vast een aantal producten op terugvinden die jij ook gebruikt of wil gebruiken. Verder alles waar 'melk'opstaat en melk van andere dieren dan koeien zou ik ook niet doen. Soja zou veilig moeten zijn, maar het is nog onduidelijk in verband met kma. Mij werd het afgeraden aangezien de meningen erover zijn verdeeld. Waarom precies zou ik nu niet kunnen zeggen met een drukke peuter dartelend over me heen Maar daar zou ik even op letten en op googlen.
Toen ik op dieet ging, zag ik na een aantal dagen een klein verschil. Na 2 weken was er een grote vooruitgang zichtbaar. Wen jezelf aan om bij alle producten op de ingredientenlijst te kijken, in eerste instatie ook als je er geen melk in verwacht. Het zit vaker ergens in dan je denkt! Ik weet dat in ieder geval AH en Jumbo een lijst hebben van eigen merk producten zonder melk. Bij AH staat die op de site, bij Jumbo kun je de klantenservice mailen.