Allergische reactie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luuz, 14 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    dames, hopelijk is hier iemand die me kan helpen.

Onze jongste van 1,5 heeft een flinke koemelkallergie. Hij reageert op het kleinste beetje, wat zich uit in uitslag over zijn hele lichaam, exzeemplekjes op zn armen en benen en kleine bultjes op zn bovenramen en wangen. Zn wangen worden ook vuurrood. Hij krijgt jeuk, wordt snotterig, is benauwd en laat enorm veel scheetjes.

Vanmiddag hebben we een verjaardag gehad van Mn schoonvader. Ik neem standaard zijn eigen koekjes/chipjes/worstjes mee (afhankelijk van waar we heen gaan). Ik weet zeker dat hij niks heeft gehad wat hij niet mag hebben. En toch heeft hij nu dezelfde klachten die bij zijn kma horen.

Een tijdje geleden hadden we hetzelfde. Ook ineens overal uitslag en niet kunnen ontdekken waar het vandaan kwam. Ik ging er vanuit dat hij toch ergens op die verjaardag iets naar binnen had gewerkt wat niet had gemogen. Toch de huisarts toen gebeld en hij gaf aan dat ik een afspraak moet maken als het weer voorkomt. En dat ga ik morgen ook doen, maar wat nu? Iemand die dit herkent en een zetje in de goeie richting kan geven? Volgens de huisarts kan het van alles zijn. Maar het jochie heeft er zo'n last van. Hij heeft tijdens het verschonen zijn hele buik open gekrabd.

Ik probeer nog wat foto's bij te voegen, maar het bestand is blijkbaar te groot :rolleyes:

IMG_0559.JPG

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    IMG_0562.JPG IMG_0561.JPG

3. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Oei, dat lijkt echt op een reactie. Neem aan dat je soja ook niet geeft? Wat heeft hij allemaal gegeten vandaag en wat zat erin? Even de allergenen af gaan, misschien nieuwe allergie naast de kma ontwikkeld?

Sterkte met je mannetje, hopelijk een goede nacht en dat hij kan slapen

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hij heeft geen soja allergie ontwikkeld tot nu toe. We hebben op advies van de huisarts geprovoceerd met soja en dat gaf geen reactie. Geitenmelk en schapenmelk kan hij dan weer niet hebben. Daar gaat hij van spugen en gaat overstrekken, maar dan weer geen uitslag (duidelijk he haha)

Maar ik begreep toen wel van de huisarts dat een soja allergie wel 'ineens' op kan komen, dus hef zou goed kunnen natuurlijk. Ik heb alle verpakkingen in handen gehad en alles nagelopen, maar alleen het gedeelte over melk.

Edit; zou het van een kat kunnen komen? Mijn schoonzusje en zwager hebben twee katten en mijn schoonouders hebben er ook 1. Toen we destijds ook ineens een reactie hadden, had hij uitgebreid met de katten geknuffeld. Vandaag ook.

5. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Soja allergie kan zich ook ontwikkelen inderdaad, maar neem aan dat je soja dan vaker geeft? Mijn oudste had Kma, maar ook nooit uitslag. Had wel een lichte vorm van Kma. Dus geen uitslag zegt niks ;) jongste had in het hele begin ook geen uitslag. Tot wij met 6 maanden een provocatie test kregen, toen ineens wel rode wangen. Niet zo erg als jouw zoontje.

Katten allergie is zeker ook mogelijk! Op zijn rug en op armen lijkt wel op contact allergie. Maar zijn wangen vind ik wel erg fel. De vorige keer dat hij dit had, was je toen ook bij je schoonzus en zwager?

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja toen waren we inderdaad bij mijn schoonzusje en zwager. Eenmaal thuis hadden we geen idee waar het vandaan kwam.

Vandaag dus precies hetzelfde, alleen dan nadat we bij mijn schoonouders zijn geweest.

Ik let eigenlijk nooit op soja in producten. Hij heeft er toen geen enkele reactie op gegeven. Zolang we de melk vermijden is er niks met hem aan de hand. De bultjes zijn echt heel klein en er lijkt een wit stipje in te zitten. Net kleine mini pukkeltjes.

Deel Deze Pagina