's Avonds een flesje kunstvoeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door xxx12, 30 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxx12

xxx12 Lid

29 apr 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoontje is 16 weekjes en komt in de nacht nog steeds om de drie uur voor een voeding. Hij groeit goed. Op internet heb ik gelezen dat het soms helpt om je kindje 's avonds een flesje kunstvoeding te geven omdat dit meer verzadigd. Nu ben ik al eens op het consultatiebureau geweest om het hier over te hebben maar het leek wel of ik de beste vrouw zat te vertellen dat ik van plan was om hem te vergiftigen met die kunstvoeding. zo erg kan het toch niet wezen?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

nee hoor, zo erg is het zeker niet!
    Vraag jezelf af waarom je het wilt. Wil je de borstvoeding gaan afbouwen, dan kun je prima een keer een fles geven en een voeding overslaan. Je hebt inderdaad kans dat je kindje hierdoor iets langer slaapt, maar veel langer zal het niet zijn.
    Als je af en toe een avondje weg wilt kan het prettig zijn om dat voedingsmoment een fles te geven.
    Kijk voor jezelf of je dan kunstvoeding of afgekolfde borstvoeding wilt geven.
    Realiseer je wel dat minder vaak gaan voeden kan betekenen dat je borstvoeding terug gaat lopen. Dit is niet erg, maar dan weet je dat gewoon.
    Verder kies je wat bij jou past!

Mirjam

Deel Deze Pagina