Onze kleine vent van 10 weken ligt sinds zijn geboorte onder een lakentje+dekentje en dit ging prima. Tot een paar dagen geleden. 's Ochtends tref ik hem boven zijn dekentje uit. Dan heeft hij zich naar boven gewerkt. Ik heb een slaapzakje gekocht om er voor te zorgen dat hij niet teveel warmte verliest en nu vraag ik me af: leg ik hem nu alleen met een slaapzakje in zijn ledikantje of met een lakentje of met een lakentje en dekentje?
Ik doe een pyjama bloesje, soms een broekje, slaapzak zonder mouwen en een dun dekentje maar die leg ik maar tot aan zijn navel schat ik, angst dat hij het dekentje over zijn hoofdje trek Hier is het ongeveer 18graden snachts en dat is warm genoeg. Hij heeft alleen koude handjes maar een slaapzak met mouwen wil hij niet en toen hij nog in de wieg lag wriemelde hij net zo lang met de handjes tot ze boven de dekentjes waren Als je twijfelt, beter iets te koud dan te warm heb ik hier al enkele keren gelezen
Haha, ja dat wriemelen met die handen dat herken ik! Die van mij wil ook niets over zijn handen hebben!
Met die leeftijd sliep hij nog in zijn kleertjes (wel zachte/soepele stof), slaapzakje en laken met deken. Inmiddels is hij 16 maanden en slaapt hij enkel in een slaapzak. De deken beland snel op de grond.
Dank voor jullie reacties. Vanavond voor het eerst in de slaapzak + lakentje. Kijken hoe dat gaat. Uiteraard ook met pyjamaatje.