Mijn dochter van nu bijna 14 maanden, heeft opeens van die buien. Dan bonkt ze met haar hoofdje keihard tegen de kast aan. Of met haar hoofd tegen mijn hoofd, of tegen de grond. Het ziet er best wel pijnlijk uit, meestal trek ik haar dan weg, en probeer haar af te leiden met iets anders, maar toch....dit is toch niet normaal?? Ik vind dit heel raar gedrag...ik snap niet hoe ze erbij komt. 11 Februari moet ik weer naar het CB, daar zal ik het ook zeker aankaarten. Wie heeft dit ook meegemaakt...en weet waar dit op duidt??
Mijn zoontje heeft dit ook een tijdje gedaan rond die leeftijd. Tis een fase. Niet goed om kunnen gaan met de emoties denk ik. In het begin probeerde ik het ook te voorkomen, maar dat had als effect dat ie t alleen nog maar harder ging proberen. Negeren dus, en vallen en stoten zalf halen Op een gegeven moment ging ie het op de bank doen en op kussens, hihi hij had in ieder geval geleerd dat dat minder zeer doet. Hier is het vanzelf weer overgegaan. Maar ik vond het ook niet leuk hoor, als ie weer met zn hoofd voor blauwe plekken zat. Succes, en als je het toch niet vertrouwd, overleg gewoon even met het cb.
Mijn dochter doet dit ook. Ik reageer er totaal niet op, door zulke rare dingen krijgt ze van mij geen aandacht. Had het er vandaag op het cb even over en die zeggen ook dat je er geen aandacht aan moet schenken, des te sneller gaat het over.
Timo doet het vaak snachts in bed, dan hoor ik hem heel hard bonken, ook geen idee waarom hij dat doet. Verder heb ik van meerdere vriendinnen gehoord dat hun kindjes dat ook deden. Miek
Hier ook eentje! Ik besteed er ook geen aandacht aan, totdat hij het te hard doet en met "auw" naar mij komt lopen. vind het heel naar om te zien, maar ik wacht af tot dit weer voorbij is.
Hier heeft ze het ook gedaan, rond de 11 maanden geloof ik en kort geleden heeft ze weer zo'n fase gehad. Als ze haar zin even niet kreeg ofzo, ging ze gelijk bonken, met hetgeen maar voorhanden was. Via 'zoeken' vind je op 'bonken' waarschijnlijk wel meer topics. Het is dus niet zo raar ofzo hoor wel akelig om te zien http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/187068-hoofd-bonken-tegen-alles.html en hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/187370-bonken-hoofd-herkenbaar.html het komt dus vrij regelmatig hier terug ook op het forum.
Yep, hier ook, maar dan vooral snachts in bed en heel soms als hij bijv tegen de keukenkastjes staat. Misschien doet hij het uit ontspanning ofzo? Ik begrijp het niet en ik vind het zeker ook niet leuk! Snachts als het langdurig is trek ik m van de wand weg en overdag probeeer ik m ook af te leiden, maar ik heb gehoord dat je er het beste geen aandacht aan kan besteden. maar vind t behoorlijk moeilijk! Gelukkig gebeurt het hier heel weinig...
Onze dochter is ook 14 maand en hier precies hetzelfde... Ik krijg ook regelmatig een kopstoot als ik alleen al NEE!! zeg ... Eerst zette ik haar in een hoek en zei ik dat ze dat niet mocht doen.. t helpt voor geen meter ... en vanaf morgen geef ik er geen reactie meer op ..
hey is een fase het enige wat helpt is negeren mijn zoontje is die fase net voorbij en begint nou in de tafel te bijten en de bank en alles wat hij tegenkomt ook bijt hij zichzelf pff dan is negeren ook moeilijk ze krijgen blauwe plekken mijn dochtertje had het tot bloedens toe maar hoe meer aandacht eraan besteed hoe harder en hoe meer ze het deed
Hier ook zo eentje.. een fase, want het is overgegaan. En negeren werkte hier ook het best. En als hij dan huilde omdat het zeer deed, eerst eventjes laten brullen. Natuurlijk pakten we hem wel op na een minuutje. Maar hij moet ook leren dat kopstoten hemzelf pijn doet, en dat niet direct met een knuffel associeren. Ik moet wel toegeven dat ik er wel eens een kussen onder gegooid hebt, maar niet meer aandacht geven dan dat. Heel af en toe komt het nog terug. Maar meestal is het dan een paar keer op 1 dag, en zonder reactie is de lol er snel af..
mijn zoon doet het ook in bed en vooral als hij ui bed wil en ik wil dat hij gaat slapen. je zou kunnen zeggen dus dat het een soort afdwingen is want ik vind het ook erg akelig en wil niet dat hij dat doet. dan begint ie te grijnzen en doet het nog harder en als ik wil dat hij gaat slapen en hij niet dan doet hij het ook steeds harder.