Vlekjes, iemand een idee?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Mykelti, May 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hoi allemaal,

Mijn zoontje heeft sinds vandaag veel vlekjes op zijn buik en iets op zijn rug en ook in zijn kruis.
    Hij is verder niet ziek.

Heb al gedacht aan warmteuitslag, maar dan krijgt hij altijd meer een soort van bultjes. Dit zijn meer vlekjes.
    5e Ziekte of toch nog iets anders?

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Het wordt steeds erger, ook flinke vlekken op zijn rug. Kunnen er bij de waterpokken ook alleen vlekken zijn?

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,905
    3,933
    113
    Heeft hij ook koorts?

4. theeleut

theeleut Actief lid

Aug 19, 2008
    314
    2
    18
    Het lijken mij idd ook iets van de vijfde ziekte. Hebben ze hier ook net gehad, na twee dagen vlekjes een a twee dagen een beetje koorts en hangerig en toen was het weer over

Bij waterpokken had ik hier al vrij snel binnen een paar uur de kenmerkende blaasjes

5. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Mijn dochter heeft pas geleden ook iets dergelijks gehad maar het zat bij haar op haar voeten, onderarmen en mondje en niet op haar romp. Ook had ze 2 dagen koorts. Ik ben ermee naar de ha geweest en die heeft de hand voet en mondziekte geconstateerd omdat het niet op haar buikje zat. We dachten zelf aan de 6e ziekte. Als ik het zo hoor denk ik meer aan de 5e of 6e ziekte. Ze hoeven er ook niet eens heel ziek van te worden. Wel even in de gaten houden.

6. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Hebben wij hier ook gehad. Kan de 5e of 6e ziekte zijn. Bij de 6e ziekte is er vaak eerst sprake van plotse koorts zonder duidelijke reden, als de koorts verdwijnt komen dan vaak de vlekjes. Van de 5e ziekte zijn kinderen soms wat hangerig en hebben wat verhoging, maar vaak zijn ze niet echt ziek.

In beide gevallen verdwijnt het vanzelf weer en hoef je er niks aan te doen. Beterschap!

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hij heeft geen koorts en verder geen andere overduidelijke klachten.
    De zesde ziekte heeft hij al gehad, dus dat zou hij niet meer moeten kunnen krijgen.

Ben benieuwd hoe hij morgen wakker wordt.

Bedankt voor de reacties.

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Hier begon op die manier eczeem :(

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Dat is niet te hopen. Heeft je kindje er erg last van? En weet je ook waarvan ze het krijgt?

10. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Hier hetzelfde! De huisarts zei dat het vaak voorkomt bij kleine kinderen als ze een virus oplopen. Gister was het heel erg en het wordt vandaag al minder.

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    ja ze zat van top tot teen onder erge last gehad.
    Huisarts gaf uit eindelijk geen zalf meer dus toen zat ik met een bevlekt kind haha. Maar het is nu onder controle gelukkig. En waardoor het komt, geen idee.

Ik heb op het forum hier een keer gelezen dat de bmr prik atopisch?? Eczeem kan uitlokken. De dermateloog zegt dat het vaak met 4 jaar vanzelf overgaat. Maar dat het wel kan duiden op allergie uit eindelijk.

Maar het kan net zo goed de 5e ziekte zijn alhoewel die meer voor komt bij 4+.

Heeft hij niet iets gegeten anders dan normaal of andere wasmiddel gebruikt ?

12. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Nee, bij mijn weten niets anders gegeten of ander wasmiddel. Maar het lijkt vandaag alweer minder, dus misschien toch een reactie ergens op.

Share This Page