Wel plassen in luier, maar potje/wc weigeren

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Cookies, Aug 23, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cookies

Cookies Actief lid

Jun 18, 2016
    482
    224
    43
    Hoi allemaal!

mijn kleine vriendje is in juni 2 geworden. Ik heb het idee dat hij klaar is om zindelijk te worden. Ik laat hem nu (zoals bij mijn dochter) in zijn blootje lopen. We zijn nu op het punt dat hij heel goed door heeft wanneer hij moet plassen. Hij komt dan vragen om een schone luier. Ik vertel dat hij groot geworden is en net als zus op de grote wc mag. Hij mag kiezen tussen wc en potje. Potje vind hij bij voorbaat al stom dus die kiest hij nooit. Op de grote wc wil hij wel even zitten maar verliest al snel zijn geduld en word boos zonder dat hij plast. Als hij een luier krijgt is hij niet meer boos, en plast binnen 3 minuten zijn hele luier vol. Ik geef hem uiteindelijk de luier omdat ik hem
    Niet wil forceren & frustreren. Ik wil het luchtig houden.

wie heeft er tips om hem duidelijk te maken dat hij ipv luiers op de wc mag gaan plassen? (behalve cold turkey stoppen met luiers, het is een druppelaar xD)

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,138
    8,869
    113
    Misschien zorgen voor afleiding op de wc, zodat hij er wat langer op blijft zitten zonder boos te worden? Boekje lezen, liedje zingen, eventueel filmpje kijken, dat soort dingen?

3. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    Zo te lezen heeft hij het heel goed door, maar is het daadwerkelijk plassen nog een dingetje.
    Of heb je al wel resultaat gehad? Ik zou idd doorzetten en hem een positief resultaat laten hebben. Wanneer zet je hem erop? 30 min na wat drinken is een goed moment. Plus extra laten drinken.
    Ik heb weleens succes gehad met speciale potjesboeken, maar dat kan ook een wc boek zijn natuurlijk. Een boekje speciaal voor de toiletgang over zindelijk worden of juist binnen zijn interessegebied.
    Of idd een filmpje laten kijken.

Share This Page